Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0826d351-d6b3-43b1-8f19-bbb87818c9ea","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Magyar Péter szerint a politika nem agysebészet, csak tisztességesen kell menedzselni az országot. Azt mondja, nincs benne bosszúvágy, de hatalomra jutása esetén leváltaná azt az ezer-kétezer embert, akik foglyul ejtették az országot, a tolvajoktól pedig visszavenné, amit loptak. Úgy látja, Orbánnak egyre keményebb eszközökhöz kell nyúlnia csapata egyben tartásához, ezért durva másfél évre számít a 2026-os választásokig. HVG-portré.","shortLead":"Magyar Péter szerint a politika nem agysebészet, csak tisztességesen kell menedzselni az országot. Azt mondja, nincs...","id":"20241219_Magyar-Peter-HVG-portre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0826d351-d6b3-43b1-8f19-bbb87818c9ea.jpg","index":0,"item":"fe4fad33-b50b-4d9e-8d69-fd37b8b44a9f","keywords":null,"link":"/360/20241219_Magyar-Peter-HVG-portre","timestamp":"2024. december. 19. 06:00","title":"Magyar Péter: Lehet, hogy kamikaze kormány leszünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"144c1b06-ab9f-4fdf-ace1-09a5490d00f8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ki lehet próbálni az A290-et és a teljes A110-es sorozatot a legendás Bugatti pályán.","shortLead":"Ki lehet próbálni az A290-et és a teljes A110-es sorozatot a legendás Bugatti pályán.","id":"20241217_Elmenykozponttal-adja-el-autoit-az-Alpine","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/144c1b06-ab9f-4fdf-ace1-09a5490d00f8.jpg","index":0,"item":"6d98a714-4d4f-4b8b-90e4-3694ae12425d","keywords":null,"link":"/cegauto/20241217_Elmenykozponttal-adja-el-autoit-az-Alpine","timestamp":"2024. december. 17. 20:20","title":"Élményközponttal adja el autóit az Alpine","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07f0879f-1566-4113-98b8-0441b14ac91d","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Már nem igaz az, hogy minél jobb oktatást kapnak a nők, annál kevesebb gyerekük lesz, a trend igenis megfordítható – mondta James Heckman a Budapesti Corvinus Egyetemen. De ahhoz, hogy több gyereket vállaljanak, szükség van arra, hogy a nők anyagilag függetlenebbek legyenek, hogy az apák még többet vállaljanak magukra az otthoni munkákból, a kormányok pedig az óvodákba és iskolákba öntsék a pénzt.","shortLead":"Már nem igaz az, hogy minél jobb oktatást kapnak a nők, annál kevesebb gyerekük lesz, a trend igenis megfordítható...","id":"20241218_gyerekvallalas-gyerek-James-Heckman-csalad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07f0879f-1566-4113-98b8-0441b14ac91d.jpg","index":0,"item":"98f9bb90-9807-4165-9002-fe3f15273c20","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241218_gyerekvallalas-gyerek-James-Heckman-csalad","timestamp":"2024. december. 18. 16:21","title":"Nobel-díjas közgazdász mondta el Budapesten, mit kellene tenni, hogy többen vállaljanak gyereket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"72a8f100-9bce-4a6a-872d-c83ac9e599c0","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A 19 éves rapper korábban szívproblémákkal kórházba is került.","shortLead":"A 19 éves rapper korábban szívproblémákkal kórházba is került.","id":"20241218_Eletmodvaltasba-kezdett-a-fiatal-rapper-Pogany-Indulo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72a8f100-9bce-4a6a-872d-c83ac9e599c0.jpg","index":0,"item":"3de7a8ee-0e61-4ef4-ac4c-9f3f6732c97c","keywords":null,"link":"/kultura/20241218_Eletmodvaltasba-kezdett-a-fiatal-rapper-Pogany-Indulo","timestamp":"2024. december. 18. 09:13","title":"Életmódváltásba kezdett a fiatal rapper, Pogány Induló","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b3d23eec-ddae-4f18-b27a-7b6555b7bc3c","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A hajó biztonsági személyzete később átállt a kalózokhoz.","shortLead":"A hajó biztonsági személyzete később átállt a kalózokhoz.","id":"20241218_szomalia-kalozok-valtsagdij-kinai-halaszhajo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b3d23eec-ddae-4f18-b27a-7b6555b7bc3c.jpg","index":0,"item":"e87a501b-5265-4269-b5c6-df8b0366a957","keywords":null,"link":"/vilag/20241218_szomalia-kalozok-valtsagdij-kinai-halaszhajo","timestamp":"2024. december. 18. 06:46","title":"Tízmillió dolláros váltságdíjat követelnek szomáliai kalózok egy eltérített kínai halászhajó legénységéért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2708b2f2-fa41-4b67-956f-f2dbc23a3fc8","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Ez a legidősebb hazánkban meggyűrűzött példány, amely megkerült.","shortLead":"Ez a legidősebb hazánkban meggyűrűzött példány, amely megkerült.","id":"20241218_madar-szerecsensiraly-portugalia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2708b2f2-fa41-4b67-956f-f2dbc23a3fc8.jpg","index":0,"item":"ec049697-52e4-4b79-be67-dbb8c8e36bf7","keywords":null,"link":"/elet/20241218_madar-szerecsensiraly-portugalia","timestamp":"2024. december. 18. 13:24","title":"21 évvel ezelőtt Magyarországon meggyűrűzött szerecsensirály bukkant fel Portugáliában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b8f423b-dd4d-415a-bf42-b604d01441fb","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A francia gyártó látványos külsejű kis villanyautója kétféle teljesítményszinttel debütál hazánkban.","shortLead":"A francia gyártó látványos külsejű kis villanyautója kétféle teljesítményszinttel debütál hazánkban.","id":"20241218_magyarorszagon-a-retro-hurokat-pengeto-vadonatuj-renault-5-e-tech-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b8f423b-dd4d-415a-bf42-b604d01441fb.jpg","index":0,"item":"748ab8b2-8f42-4053-9e96-050add14acac","keywords":null,"link":"/cegauto/20241218_magyarorszagon-a-retro-hurokat-pengeto-vadonatuj-renault-5-e-tech-villanyauto","timestamp":"2024. december. 18. 07:59","title":"A retró húrokat pengető vadonatúj Renault 5 Magyarországra érkezett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b83231c3-11c5-4589-b079-5a4f71078611","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Csak két étterem tart majd nyitva, a többi dolgozói pihenhetnek az ünnepen.","shortLead":"Csak két étterem tart majd nyitva, a többi dolgozói pihenhetnek az ünnepen.","id":"20241219_mcdonalds-nyitva-tartas-december24-szenteste","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b83231c3-11c5-4589-b079-5a4f71078611.jpg","index":0,"item":"c45b8f29-61f1-475b-8f0b-4bd021fbb039","keywords":null,"link":"/kkv/20241219_mcdonalds-nyitva-tartas-december24-szenteste","timestamp":"2024. december. 19. 10:30","title":"A McDonald's is bejelentést tett a december 24-i nyitva tartásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Több mint egymillió autó érintett a dízelbotrányban Nagy-Britanniában
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
A Volkswagen brit részlege szerdán közölte: adatai szerint a VW vagy valamelyik érdekeltsége által Nagy-Britanniában eladott dízeljárművek közül 1,19 millióba szerelték be azt a szoftvert, amely laboratóriumi körülmények közepette a napi használatnál jóval kedvezőbb károsanyag-kibocsátási értékeket jelez.
Több mint egymillió autót érint Nagy-Britanniában a Volkswagen német járműipari csoport teszteredmény-hamisítási botránya. A Volkswagen brit részlege szerdán közölte: adatai szerint a VW vagy valamelyik érdekeltsége által Nagy-Britanniában eladott dízeljárművek közül 1,19 millióba szerelték be azt a szoftvert, amely laboratóriumi körülmények közepette a napi használatnál jóval kedvezőbb károsanyag-kibocsátási értékeket jelez. A cég szerint a VW személy- és haszonjárművei mellett a brit utakon futó, dízelmotorral felszerelt Audi-, Seat- és Skoda-modellek is érintettek.
A Volkswagen korábbi bejelentése szerint világszerte 11 millióra tehető azoknak az autóknak a száma, amelyek elektronikus rendszere tartalmazza a botrányt kirobbantó szoftvert, vagyis ennek alapján az összes érintett jármű tíz százalékát Nagy-Britanniában értékesítették. Az Egyesült Államokban – amelynek hatóságai a csalást leleplezték – félmillió ilyen járművet adott el a német vállalat. Általános az a londoni elemzői vélemény, hogy a Volkswagennek valószínűleg hosszú távú károkat okoz az ügy.
A Moody's Investors Service, amely – csakúgy, mint a másik két nagy nemzetközi hitelminősítő, a Standard & Poor's és a Fitch Ratings – a minap leminősítés lehetőségére utaló negatívra rontotta a Volkswagen adósosztályzati kilátását, ehhez fűzött londoni elemzésében kiemelte azt a véleményét, hogy az amerikai környezetvédelmi előírások szándékos kijátszása nyomán kitört botrány az egész világ személyautó-piacán negatív hatással lesz a német cég hírnevére és hitelességére. A Moody's szerint az így kialakult negatív vállalati imázs hosszú ideig fennmaradhat, és ez gyengítheti a Volkswagen piaci pozícióit, márkaértékét és fogyasztói ár/érték-megítélését, és mindez végső soron hatást gyakorolhat a Volkswagen jövőbeni jövedelmezőségére is.
Más nagy londoni házak a német gazdaság egészében ugyanakkor nem számolnak hosszú távú kedvezőtlen hatásokkal. A City egyik legnagyobb pénzügyi-gazdasági elemzőháza, a Capital Economics szakértői a botrány kirobbanása után közölték, hogy 2015-ben és 2016-ban változatlanul 1,5 százalékos, 2017-ben pedig 1,7 százalékra gyorsuló gazdasági növekedést várnak Németországban. A ház szerint több olyan ok is van, amelyek miatt nem kell tartani attól, hogy a német gazdaság tartósan megszenvedi a VW-botrányt.
Az egyik az, hogy az érintett járművek visszahívása és kijavítása önmagában is generál némi pótlólagos gazdasági aktivitást. Mindemellett a korábbi hasonló külföldi incidensek tapasztalatai azt sugallják, hogy az ilyen jellegű botrányok nem gyakorolnak érezhető közvetlen hatást a járműágazat egészének teljesítményére.
A Toyotának 2009 és 2011 között 9 millió autót kellett visszahívnia egy olyan hiba miatt, amely a járművek váratlan gyorsulását okozta, a General Motors pedig csak tavaly 27 millió autót hívott vissza a gyújtásrendszer hibája miatt.
A statisztikák azonban azt mutatják, hogy az érintett időszakokban sem a japán, sem az amerikai autógyártásra nem gyakoroltak érezhető hatást ezek a visszahívási epizódok, és a két cég részvényárfolyamai is gyorsan ledolgozták kezdeti veszteségeiket – hangsúlyozták a Capital Economics londoni elemzői.