szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tőzsdére tavaly bevezetett maranellói márka árfolyama mindenesetre zuhanással reagált az idei üzleti jóslatokra. Viszont örülhetnek azok, akik szerint nem is kell mindenáron nagy darabszámokat produkálni egy ilyen exkluzív termékből.

Szerdán közzétette a Ferrari a 2015-ös éves jelentését, valamint az idei üzleti várakozásait. Akadt közte jó és rossz hír egyaránt. Kezdve a jóval, a Ferrari tavaly 7664 járművet értékesített, amely 6 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz viszonyítva. A növekedés leginkább az új V8-as erőforrású modelleknek köszönhető, amelyekre a kereslet 17 százalékkal nőt. Ennek nyomán az idei évre tervezett eladások elérhetik a 7900-as darabszámot, amely 3 százalékos növekedés.

Viszont éppen ez a 3 százalékos növekedés ad némi keserűségre is okot, hiszen a márka menedzsmentje 6 százalékos bővülést tervezett idénre. A lassulás oka elsősorban Kína, ahol 10 százalékkal estek az eladások. Mindenesetre abból a szempontból nem olyan rossz ez a szám, hogy a márka megőrizze exkluzivitását és nem feltétlen kell 7000 autónál többet eladniuk, akármennyire is ezen dolgozik a márkacsoport feje, Sergio Marchionne.

AFP / Giuseppe Cacace

A márkán belüli eladásokat vizsgálva az is látszik, hogy az igazán ritka darabok, a V12-es modellek iránti kereslet nagyon visszaesett, 24 százalékkal tavaly. Erre vonatkozóan a magyarázat leginkább valóban az lehet, hogy ezek a modellek a legrégebbiek, az FF és az F12 is már közel ötévesek. Ennek nyomán a növekedést most a 488 GTB és California T modellek fűtik, de ahogyan mi is írtunk róla, már itt van a négyüléses, összkerékhajtású Ferrari FF frissített változata is.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!