Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c5842b1b-4f79-471b-b04a-8db2b47a5265","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az FBI szerint semmi sem utal arra, hogy nem egyedül követte volna el Samszúd bin Dzsabbar a merényletet.","shortLead":"Az FBI szerint semmi sem utal arra, hogy nem egyedül követte volna el Samszúd bin Dzsabbar a merényletet.","id":"20250102_fbi-New-Orleans-i-merenylet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5842b1b-4f79-471b-b04a-8db2b47a5265.jpg","index":0,"item":"9ea9ec32-f84b-465e-a161-4d5498a4e942","keywords":null,"link":"/vilag/20250102_fbi-New-Orleans-i-merenylet","timestamp":"2025. január. 02. 18:21","title":"FBI: Nem voltak társai a New Orleans-i merénylőnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f923418-b1a2-4700-98fa-4bc98ee6324d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A különleges Cadillacet alig használták az elmúlt közel három évtizedben.","shortLead":"A különleges Cadillacet alig használták az elmúlt közel három évtizedben.","id":"20250102_elado-bill-clinton-pancelozott-elnoki-cadillac-limuzinja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f923418-b1a2-4700-98fa-4bc98ee6324d.jpg","index":0,"item":"6cb34685-beab-4cc8-9474-475808744cd8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_elado-bill-clinton-pancelozott-elnoki-cadillac-limuzinja","timestamp":"2025. január. 02. 10:19","title":"Eladó Bill Clinton páncélozott elnöki limuzinja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"047202ca-26df-45c5-a5b3-69cba04bdaf4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Tavaly kevesebb Tesla talált gazdára, mint 2023-ban, de az utolsó negyedév igen jól alakult.","shortLead":"Tavaly kevesebb Tesla talált gazdára, mint 2023-ban, de az utolsó negyedév igen jól alakult.","id":"20250103_visszaestek-a-tesla-eladasai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/047202ca-26df-45c5-a5b3-69cba04bdaf4.jpg","index":0,"item":"cabbafe9-d035-49dd-8ab6-ada22f72aa33","keywords":null,"link":"/cegauto/20250103_visszaestek-a-tesla-eladasai","timestamp":"2025. január. 03. 09:02","title":"Visszaestek a Tesla eladásai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e82313b-3721-4a82-bda8-aae33daf0522","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Éves szinten százezer autó a gyártási cél. ","shortLead":"Éves szinten százezer autó a gyártási cél. ","id":"20250102_Terjeszkednek-a-kinai-autogyarak-Egyiptombol-jonnek-majd-az-MG-k","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e82313b-3721-4a82-bda8-aae33daf0522.jpg","index":0,"item":"a48e89ef-63eb-4041-8eca-71d3eff14cab","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_Terjeszkednek-a-kinai-autogyarak-Egyiptombol-jonnek-majd-az-MG-k","timestamp":"2025. január. 02. 20:20","title":"Terjeszkednek a kínai autógyárak, Egyiptomból jönnek majd az MG-k","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d628096e-16ac-4d00-86c1-7b697a303e43","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Ahogy emelkedett a sorompó, a kutya egyből átlépte a határt.","shortLead":"Ahogy emelkedett a sorompó, a kutya egyből átlépte a határt.","id":"20250103_kutya-magyar-roman-hatar-elso-atkeloje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d628096e-16ac-4d00-86c1-7b697a303e43.jpg","index":0,"item":"3ad46b01-85df-44b1-b20e-75cde0a7901c","keywords":null,"link":"/elet/20250103_kutya-magyar-roman-hatar-elso-atkeloje","timestamp":"2025. január. 03. 14:17","title":"Megtapsolták a szerencsés kutyát, amelyik a megnyitott magyar–román határ első átkelője volt – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"407b49b8-9342-4c4a-b72a-b99f61a04544","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"A magyar gazdaság 2025-ben növekedésnek indul, kérdés, mennyire tempósan. A keresetek átlagos vásárlóereje biztosan nő, a nyugdíjaké viszont majdnem az év egészében csökken, a forint értékállóságát pedig a jegybank új elnökének kellene megőriznie.","shortLead":"A magyar gazdaság 2025-ben növekedésnek indul, kérdés, mennyire tempósan. A keresetek átlagos vásárlóereje biztosan nő...","id":"20250104_hvg-magyar-gazdasag-2025-ugras-helyett-kapaszkodas-valtozo-szereposztas-vegletek_kozott-mnb-nagy-marton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/407b49b8-9342-4c4a-b72a-b99f61a04544.jpg","index":0,"item":"09883cab-abb7-4c55-8907-17335cb8b916","keywords":null,"link":"/360/20250104_hvg-magyar-gazdasag-2025-ugras-helyett-kapaszkodas-valtozo-szereposztas-vegletek_kozott-mnb-nagy-marton","timestamp":"2025. január. 04. 07:00","title":"Orbán repülőrajtot ígért a magyar gazdaságban, de van itt pár probléma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1285511c-2be9-4c79-8151-5ddd2343b1e5","c_author":"Ballai Vince","category":"kkv","description":"Alig egy napot élt meg a Halászbástya elé felállított kordon, amivel a bevételeit növelte volna a Budavári Önkormányzat. A pesti panorámát gyászosan fekete leplekkel eltakaró lezárást akkora felháborodás övezte, hogy a felállításáról szóló önkormányzati javaslatot eredetileg jegyző Böröcz László I. kerületi polgármester egy nap után eltávolíttatta. De mivel járhatott volna, ha marad, és milyen problémákra hívja fel a figyelmet a történet?","shortLead":"Alig egy napot élt meg a Halászbástya elé felállított kordon, amivel a bevételeit növelte volna a Budavári...","id":"20250103_fizetos-halaszbastya-kordon-turizmus-budavari-onkormanyzat-idegenvezetok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1285511c-2be9-4c79-8151-5ddd2343b1e5.jpg","index":0,"item":"e54a8b81-74a5-4eba-aed7-53dbb3107474","keywords":null,"link":"/kkv/20250103_fizetos-halaszbastya-kordon-turizmus-budavari-onkormanyzat-idegenvezetok-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 16:30","title":"Az Instagram-mennyországot fenyegette a Halászbástya kordonja, de hiába bontották le gyorsan, így is okozhatott károkat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d459c23c-9fd9-41fb-83b7-edac9a0c950a","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A fennakadás a schengeni övezeten kívülről érkező utasok számára okozott kellemetlenséget. ","shortLead":"A fennakadás a schengeni övezeten kívülről érkező utasok számára okozott kellemetlenséget. ","id":"20250103_Orszagos-informatikai-uzemzavar-sujtja-a-nemet-repulotereket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d459c23c-9fd9-41fb-83b7-edac9a0c950a.jpg","index":0,"item":"62cf24f3-31de-4014-8ddf-f4be7f9a63e6","keywords":null,"link":"/vilag/20250103_Orszagos-informatikai-uzemzavar-sujtja-a-nemet-repulotereket","timestamp":"2025. január. 03. 19:59","title":"Országos informatikai üzemzavar miatt kígyózó sorok alakultak ki a német reptereken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
„Csak a lényeg” – hirdeti magáról a Fiat kompakt kategóriába visszatérő négyajtós autója, amely a nagyon árérzékeny vevőkör fantáziáját mozgathatja meg első sorban.
Néhány évvel ez előtt – vagyis a kompakt szabadidő-autók eljöveteléig – a C-szegmens limuzinjai meghatározó autók voltak mifelénk is az utakon. A klasszikus három doboz – motor, kabin, csomagtér – elrendezésű forma mára visszaszorulóban van, ám jól megválasztott piaci jelenlét mellett, lehet még keresnivalója ezeknek az egyébként praktikus modelleknek is.
A kompaktok a hazai összpiacot tekintve az eladások harmadát adják. Formailag messze az ötajtós (csapotthátú) a legnépszerűbb formátum, majd a kombi és a limuzin változat következik. Érdekes módón a Fiat a visszatérő Tipóval mégis fordított sorrendet választott. Elsőnek a négyajtós variánssal jöttek ki, majd nyár végén jön az ötajtós míg végül valamikor az év vége felé érkezik a kombi Tipo is. A bemutatkozási sorrend oka leginkább az lehet, hogy a Tipo meghatározó piacai, a török, az észak-afrikai és kelet-európai még mindig a szedán formára van ráállva.
Fiat Tipo - galéria
D.P.
A Fiat egyébként mostanra deklaráltan szétválasztotta termékpalettáját, funkcionális és emocionális autókra. Az előbbiben a Panda, a Bravo, mostantól a Tipo van. Míg a másik az 500-as család, valamint poszterautónak való Fiat 124 Spider.
Szó, mi szó a Tipo – amely 1989-ben Év Autója volt – sosem az emóciók autója volt. Sokkal inkább a nyolcvanas, kilencvenes évek akkoriban még erős itáliai iparának igáslova, amelyből el is adott a torinói márka 2 millió darabot. Ahogyan az idők változtak a Fiat inkább a nagyobb hasznot hozó, egyedibb autók felé fordult, de a mostanra rájöttek, nem elég a retrómenő 500-as, kell még valami, amivel a piaci jelenlétüket tudják erősíteni.
Az új szedánjukkal a jelenlegi magyar piacot tekintve - a Fiat saját felsorolása alapján - lényegében 9 modellel versenyeznek majd, azért a nagyjából 3000 vevőért, akik kompakt szedánt választanak maguknak. A konkurencia a Citroen C-Elyseé, a Mazda 3, a Dacia Logan, a Peugeot 301, az Opel Astra, a Toyota Corolla, a Ford Focus (4-ajtós) és a Renault Fluence. Közéjük érkezett meg a Fiat Tipo.
Fiat Tipo - galéria
D.P.
Az új Tipo 4,53 méter hosszú, 1,79 méter széles, a magassága 1,5 méter. A tengelytávja 2,64 méter, vagyis az adatok jól mutatják ez már egy teljes értékű kompakt autó, nem a Fiat Puntóra építkező, vállban kissé szűkös modell, mint a Fiat Linea volt. A csomagtér a Tipo esetében 520 liter, amely bőséges. A tárolóhelyeket a csomagtéren kívül rádásul még 9 apróbb nagyobb rekesz egészíti ki.
A márka most is, már nem először, egy Opening Edition változattal kíván gyors sikereket produkálni és a március elsejétől rendelhető autóra már 47 megrendelés érkezett is. Nyárig egyébként nagyjából 200 darab eladásával számolnak. Az 1.4 literes, 16 szelepes 95 lóerős benzinmotoros Opening Edition felszereltsége szériaként a navi, bluetooth, 17”-es felnik, tolatóradar, 6 légzsák, klíma, esőérzékelős ablaktörlő, krómcsomag, tempomat, bőr multikormány, ködlámpa, kartámlák, elektromos deréktámasz, valamint az 5” TFT kijelző. A Fiat ezt 3,99 milliós áron kínálja.
A kínálat ezen darabja lehet egyébként is a siker a magánvásárlók körében, amelyek arányát 30 százalékosra várják az eladásokban. Az 1.4 literes mellett még háromféle motorral érkezett az olaszok újdonsága. A nagyobbik benzines az 1.6 110 lóerős egység 152 Nm-es nyomatékkal, míg a dízel paleta kisebbik motorja az 1.3 literes Mjet 16V, 95 lóerős és 200 Nm-es teljesítménnyel. Az erősebbik gázolajos egység az 1.6 literes Mjet 16V már 120 lóerővel és 320 Nm-es nyomatékkal rendelkezik. A variánsok közül 5 fokozatú manuális váltó csak a kisebbik dízelhez kérhető, a többiek közül az erősebbik benzines kaphat automata váltót, egyébként a hatfokozatú manuális a sztenderd.
Fiat Tipo - galéria
D.P.
Amit mi, egy gyors tesztkörön kipróbáltunk, az említett Opening Editionnél jelentékenyen drágább modell volt, a konkrét árát tekintve 5,93 millió forintért kínált 1.6 literes Multijet dízel, a Lounge felszereltséggel. A 120 lóerős és 320 Nm-es nyomatékú kéziváltós autó - Euro 6-os természetesen AdBlue nélkül is - lényegében a kínálat csúcsa. Az ilyen sajtóbemutatókon szokásos fél órás tesztkör pontosan arra volt elég, hogy egy ilyen autóról kiderüljön rendben van-e nagyon nagy általánosságban.
Ami kijelenthető, hogy a 120 lóerő és 320 Nm nyomaték, amely már 1700-as fordulatnál jelentkezik, egyáltalán nem szerény egy ilyen 1300 kilo körüli autónak. A váltó kicsit talán finomabb lehetne, a futómű - elöl független McPherson rugóstagokat, hátul csatolt hosszlengőkarokkal és 17 colos kerekkel - a pesti flaszteren is jól boldogul, a fékerő volt talán szokatlanul röviden adagolható. A kezelőszervek egyértelműek, azonban mára egy ilyen kicsi, 3,5 colos TFT képernyő igazán zsebtévésnek hat a műszerfalon. Az ülések kényelmesek, a szövet kifejezetten ízléses ebben a szűrkés, keresztben vart mintázattal, és a hátsó hely is kényelmesnek tűnt, még 180 centis testmagasság felett is.
hvg.hu
A kocsit 40 országban kezdték forgalmazni. Az elsődleges piac a gyártó országként is szerepet vállaló Törökország – a kocsi a Fiat bursai üzemében készül – valamint Észak-Afrika, Kelet-Európa árérzékeny országai. Bár mint a csütörtöki napon kiderült Észak-Amerikában Dodge Neon néven is visszatér a kocsi a Fiat-Chrysler házasságnak köszönhetően.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.