Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2b982583-ca7d-479c-aea5-9638f32b060c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A 82-es kilométerszelvénynél, Füle térségében, a lepsényi pihenőhely közelében.","shortLead":"A 82-es kilométerszelvénynél, Füle térségében, a lepsényi pihenőhely közelében.","id":"20241129_m7-baleset-autoszallito-kamion-tuz-katasztrofavedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b982583-ca7d-479c-aea5-9638f32b060c.jpg","index":0,"item":"06c8e397-5c64-405d-85da-379a638d4208","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_m7-baleset-autoszallito-kamion-tuz-katasztrofavedelem","timestamp":"2024. november. 29. 21:57","title":"Kigyulladt egy autószállító kamion, lezárták az M7-es Budapestre vezető oldalát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62f19a1d-6421-4187-87d8-c027641be5f5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Valószínűleg öngyilkosság történt. ","shortLead":"Valószínűleg öngyilkosság történt. ","id":"20241129_m3-autopalya-holttest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62f19a1d-6421-4187-87d8-c027641be5f5.jpg","index":0,"item":"d87e9068-7c7a-4d10-a5e6-d06e36f51d8e","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_m3-autopalya-holttest","timestamp":"2024. november. 29. 11:19","title":"Találtak egy holttestet az M3-as autópályán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2fd27d7-9f02-43c2-9698-e64e2d17c248","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"3,5 milliárd eurós pluszban zárta a harmadik negyedévet a szolgáltatás-külkereskedelem.","shortLead":"3,5 milliárd eurós pluszban zárta a harmadik negyedévet a szolgáltatás-külkereskedelem.","id":"20241129_Rekordot-dontott-a-magyar-szolgaltatas-kulkereskedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2fd27d7-9f02-43c2-9698-e64e2d17c248.jpg","index":0,"item":"af1adabf-225c-4cae-b566-b105d6f6ef90","keywords":null,"link":"/kkv/20241129_Rekordot-dontott-a-magyar-szolgaltatas-kulkereskedelem","timestamp":"2024. november. 29. 09:02","title":"Rekordot döntött a magyar szolgáltatás-külkereskedelem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5fc09f99-0923-47d7-b5cc-d80e76bda5ac","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Most a haditengerészet egykori parancsnoka ellen folytatnak nyomozást korrupció vádjával.","shortLead":"Most a haditengerészet egykori parancsnoka ellen folytatnak nyomozást korrupció vádjával.","id":"20241129_tisztogatas-kina-hadsereg-tengernagy-korrupcio-hszi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5fc09f99-0923-47d7-b5cc-d80e76bda5ac.jpg","index":0,"item":"da992699-1120-47f7-a0b1-5be55f8165de","keywords":null,"link":"/vilag/20241129_tisztogatas-kina-hadsereg-tengernagy-korrupcio-hszi","timestamp":"2024. november. 29. 06:26","title":"Hullanak a fejek a kínai hadsereg felső vezetésében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec8548b5-a2d2-4245-9d2d-de21e3aa93cb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A megkövesedett csontvázak alapján eddig is sejtették a tudósok, hogy az emberi ősök együtt élhettek, ám eddig erre közvetlen bizonyítékot nem találtak.","shortLead":"A megkövesedett csontvázak alapján eddig is sejtették a tudósok, hogy az emberi ősök együtt élhettek, ám eddig erre...","id":"20241129_osember-labnyom-kenya-lelet-tudomany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec8548b5-a2d2-4245-9d2d-de21e3aa93cb.jpg","index":0,"item":"daf9762b-18f2-4a5f-a87a-1459c88a0eeb","keywords":null,"link":"/tudomany/20241129_osember-labnyom-kenya-lelet-tudomany","timestamp":"2024. november. 29. 16:03","title":"1,5 millió éves lábnyom bizonyítja, amit eddig csak sejtettek a tudósok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c9ac94bf-1dd9-4fbb-8c65-6e2fef022b12","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Puskást háromszor megtöltő popsztár még mindig tanulja a szociális skilleket, például azt, hogy nemet mondjon.","shortLead":"A Puskást háromszor megtöltő popsztár még mindig tanulja a szociális skilleket, például azt, hogy nemet mondjon.","id":"20241130_Azahriah-interju-siker","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c9ac94bf-1dd9-4fbb-8c65-6e2fef022b12.jpg","index":0,"item":"94defed8-0481-482c-9c1a-832592c48b7a","keywords":null,"link":"/elet/20241130_Azahriah-interju-siker","timestamp":"2024. november. 30. 16:31","title":"Azahriah: Nyersebb a siker, mint korábban képzeltem, és sok a negatív velejárója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9032e1e7-950d-4532-8ba9-ab7964729a51","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A BfV szerint Oroszországnak fűződik a legnagyobb érdeke a választások saját igényei szerinti befolyásolásához.","shortLead":"A BfV szerint Oroszországnak fűződik a legnagyobb érdeke a választások saját igényei szerinti befolyásolásához.","id":"20241129_nemet-alkotmanyvedelmi-hivatal-valasztas-befolyasolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9032e1e7-950d-4532-8ba9-ab7964729a51.jpg","index":0,"item":"3515ebd8-307f-4524-be82-2dc5b131bd0f","keywords":null,"link":"/vilag/20241129_nemet-alkotmanyvedelmi-hivatal-valasztas-befolyasolas","timestamp":"2024. november. 29. 21:35","title":"A német elhárítás szabotázstól és kibertámadástól tart a közelgő választáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db498f50-a9aa-4f37-86de-87cdf7aaddcf","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Amit a kormány a választókerületek arányosítása érdekében tett reformként hirdet, az valójában brutális aránytalansághoz vezet – elsősorban az ellenzéki Budapest kárára.","shortLead":"Amit a kormány a választókerületek arányosítása érdekében tett reformként hirdet, az valójában brutális...","id":"20241129_hvg-valasztokeruletek-kormany-parlamenti-ellenzek-tisza-part-magyar-peter-karacsony-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db498f50-a9aa-4f37-86de-87cdf7aaddcf.jpg","index":0,"item":"4058f84a-8da3-4dc2-9440-10d81c86aba6","keywords":null,"link":"/360/20241129_hvg-valasztokeruletek-kormany-parlamenti-ellenzek-tisza-part-magyar-peter-karacsony-gergely","timestamp":"2024. november. 29. 14:00","title":"A jelenlegi parlamenti ellenzék pozícióit gyengíti leginkább a választókerületek fideszes átrajzolása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A kompakt kategória mostani etalonjai – a Golf, az új Astra - nagyon magas polcon vannak, ez minimumelvárásként követelte meg a negyedikgenerációs Renault Megane-tól is, hogy nagyot lépjen előre. A külső-belső dizájnt illetően nem is lesz sok panasz a francia ötajtósra. Kérdés, hogy az összbenyomás is ilyen erős-e?
Kezdjük most hátulról: ez igazán jól sikerült része a kocsinak. Eleve a jó szélesre húzott hátsó kerékjárati ívek, a hátsó lámpák 3D-s hatású kialakítása, valamint a hosszú LED-fény kifejezetten kívánatossá teszik a Megane-t. Persze az egyedi hátsóval van már tapasztalata a Megane-nak, elég, ha a második generáció kacsafarú szériájára gondolunk.
Az első traktus szintén látványos a hatalmas Renault-emblémával és krómozott hűtőráccsal, a hokiütős, ledes, nappali menetfénnyel, amelyet egybefolyattak a lámpatesttel, de mégis a lángvörös metálfényű autó hátulja az, amely igazán ütős. Ugyanakkor az apró részletek is igényesek - mint az első sárvédőelem kis plakettjének helye, amely az első ajtón folytatódik -, látszik, hogy figyeltek a dizájnerek.
Összességében leginkább azt lehet megállapítani az új Megane-ról, hogy végiggondolt és jól összerakott autó. Az ajtók dupla gumitömítései, a futómű vagy a milliónyi információs vagy szórakozató kütyü, mind jó jel abból a szempontból, hogy a Megane kissé megkopott nimbuszát helyreállítsák.
D.P.
A kompakt kategória ötajtósai mindig is az európai közönség legfontosabb mércéje volt, a VW Golf a mai napig szinte behozhatatlan előnnyel vezeti az eladási listákat. A tervezőcsapatok a franciáknál, olaszoknál és más márkák esetében a németeknél is mindig a wolfsburgi modellt veszik elő, ha olyat kocsit akarnak csinálni, amely übereli a Golfot. Most meg még egy év autója Opel Astra is becsúszott a kategóriába, mint legyűrendő vetélytárs. A negyedikgenerációs Megane-nal - amelynek elődje 8 évet töltött a placcon - rendes alternatívát tettek le a franciák.
Ami az alapvető paramétereket illeti, a tengelytáv a leginkább érdekes változás, 2669 milliméteres (28 milliméterrel több, mint az elődé volt), ez elöl igen kényelmes helyet hagy, de hátul nem a legtágasabb a Megane. 4359 mm hosszú, 1814 milliméter széles, és 1447 milliméter magas a kocsi. A csomagtér 384 literes, míg teljes kapacitással 1247 liternyi tér jut pakolni és - Voilá - teljes értékű pótkerék lapul a csomagtér kárpitpadlója alatt, amit manapság igencsak értékelni kell.
D.P.
A külső tehát elég látványosra sikerült, és ugyanez a kabinról is elmondható - ha nem is anyagminőségét tekintve - de koncepcióját tekintve forradalmi a Megane előző generációjához képest. Elbúcsúztunk a fehérszínalapú kijelzőktől, beköszöntött a totális digitália: a középkonzoli főképernyő és a műszerfal kis kijelzői is teljesen digitálisak, ennek megfelelően pedig játékszerei mindenféle személyre szabhatóságnak.
Az információs és kommunikációs fejegységet, amely esetünkben 8,7 colos képernyőről kezelhető, már a Renault R-Link 2 rendszere alá rendelték, teljesen megfelelve a mai elvárásoknak. Az egyes kiemelt üzemeltetetési egységekhez – klíma, navi - ugyanakkor továbbra is hiányoznak a gyorsan elérhető „buta” gombok. Helyettük viszont négyféle képernyőmód, ötféle autóhang, négyféle hangulatfény és ki tudja, mi állítató még be.
A külső-belső totális átszabás mellett a hajtáslánc lényegében ugyanaz, mint a két éve nálunk járt Renault Megane Grandtouré volt. Utólag visszatekintve hasonló karakterűnek írtuk le azt a modellt is. Az 1.6 literes dCi erőforrás kellemesen halk hidegen-melegen egyaránt, kiegyensúlyozott, láthatóan kiérlelt darabja a Renault-Nissan konszernnek. A 130 lóerős négyhengeres blokk igazán dinamikus karakterű, azt az érzetet csak fokozza, hogy olyan szokatlanul kemény kuplungot tettek a motor és váltómű közé, hogy izmos vádli kell a kezeléséhez. Az egység egyébként 1700-as fordulattól húz igazán tisztességesen, viszont onnantól 320 Nm-es nyomaték repíti az 1318 kilogrammos tömegű autót. Persze nagyon gyorsan leforog az első pár fokozat, az eleve csak 5000-es fordulatig skálázott műszeren is látszik, a vérbő tartomány 1700 és 3500-as fordulatszámok közt adatik meg.
Renault Megane - galéria
D.P.
Ami meglepően komoly karakterbeli különbségeket okoz, az a menetmódválasztó. Legalábbis ebben a kellően erős dízelegységgel szerelt modellben a Sport gombra rátenyerelve már érezhetően fickós autót kapunk. A kormánymű direktebbre hangol, a gázreakció is élesebb. Persze, ha már van menetmódválasztó, ezt a sportos karaktert talán többet is használtuk a kelleténél, ezért a tesztfogyasztás átlaga 6,4 liter lett, ami nem kifejezetten alacsony. A futómű egyébként hozza az elvárható semlegességet. Finomra hangolt a kormányzás, kényelmesen, de stabilan mozog az autó. A gyári fogyasztási érték - papíron - vegyes használatra kerek 4.0 liter 100 kilométerenként, ami talán meg is csíphető a Start&Stop-automatikával és a fel- és a visszaváltásokra figyelmeztető jelzések betartásával, nem is beszélve az Eco-mód bekapcsolásáról, ami még az üzemanyag-fogyasztás nélküli kilométereinket is külön számolja.
Kulcs nélküli nyitás, elektromos rögzítőfék, parkólóradar, kétzónás klíma, elektromosan behajtható tükrök, az említett R-Link rendszer, fűthető első ülések és 5 éves garancia teszi alapból teljessé az új Renault Megane Intense Energy 1.6 dCi-t. A 7,67 millió forintos tesztautóban ezeket még adaptív, sebességszabályozó, sávelhagyásra figyelmeztető egészítette ki. Ami kétségtelen, az új Megane dizájnban nagyon erős lett, technológiában pedig mára szinte elvárás minden, amit kínál.