Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ec5bb973-00f0-4b6b-9fb1-de5bba95a119","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az utolsó útja a Boráros térről indult. ","shortLead":"Az utolsó útja a Boráros térről indult. ","id":"20250606_hegyi-zsolt-mav-csoport-hev-szerelveny-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec5bb973-00f0-4b6b-9fb1-de5bba95a119.jpg","index":0,"item":"92a1939d-0854-49b3-be8e-0869c83c6b44","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_hegyi-zsolt-mav-csoport-hev-szerelveny-video","timestamp":"2025. június. 06. 14:17","title":"Nyugdíjba vonult az első olyan HÉV-szerelvény, amely elérte a 60 éves kort – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f21e19c1-5bca-44a3-9da6-cf8a8c56a078","c_author":"Papp Réka Kinga ","category":"360","description":"A mostanihoz fogható mértékben a NER még nem ingott meg. Bár kevés példa van rá, annál nagyobb volt a megdicsőülése az időben visszavonulóknak. Nem is kell nagyon visszamenni az időben. Vélemény.","shortLead":"A mostanihoz fogható mértékben a NER még nem ingott meg. Bár kevés példa van rá, annál nagyobb volt a megdicsőülése...","id":"20250606_hvg-papp-reka-kinga-gorbacsok-a-meguszas-muveszete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f21e19c1-5bca-44a3-9da6-cf8a8c56a078.jpg","index":0,"item":"4c4b9c00-ee80-4b7c-8e2e-8622d5c0788a","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-papp-reka-kinga-gorbacsok-a-meguszas-muveszete","timestamp":"2025. június. 06. 08:30","title":"Papp Réka Kinga: Mi történne, ha Orbán átadná a stafétát, és elvonulna a zebráit vakargatni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43531404-9496-49c3-9f6d-6fe68254c379","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nem úgy tűnik, hogy a kormányszóvivő bocsánatot akar kérni korábbi kijelentésért.","shortLead":"Nem úgy tűnik, hogy a kormányszóvivő bocsánatot akar kérni korábbi kijelentésért.","id":"20250607_Vitalyos-Eszter-emelte-a-tetet-a-picsogas-vitaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43531404-9496-49c3-9f6d-6fe68254c379.jpg","index":0,"item":"15ecbc55-a8f8-4e96-af97-b4f81356f30f","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Vitalyos-Eszter-emelte-a-tetet-a-picsogas-vitaban","timestamp":"2025. június. 07. 14:26","title":"Vitályos Eszter emeli a tétet a picsogás-vitában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13232c3c-317d-4f57-9154-73861afd1520","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A svéd válogatottból hiányozni fog a két legjobb támadó, Alexander Isak és Viktor Gyökeres. Marco Rossi a szeptemberi világbajnoki selejtezőkre jó eredményekkel akar fordulni.","shortLead":"A svéd válogatottból hiányozni fog a két legjobb támadó, Alexander Isak és Viktor Gyökeres. Marco Rossi a szeptemberi...","id":"20250605_kerkez-milos-varga-barnabas-svedorszag-valogatott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13232c3c-317d-4f57-9154-73861afd1520.jpg","index":0,"item":"8d629610-e4ca-44d3-962c-888a31d461eb","keywords":null,"link":"/sport/20250605_kerkez-milos-varga-barnabas-svedorszag-valogatott","timestamp":"2025. június. 05. 18:27","title":"Kerkez Milos és Varga Barnabás nem játszik a svédek ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74590a87-e862-4203-9ce6-4aad1b0d3002","c_author":"HVG","category":"360","description":"Beindulhat a tokaji borászatok és a turizmus marketingje, miután a kormányhoz közel álló turisztikai szereplők létrehozták a Visit Tokaj Nonprofit Kft.-t. A reklámra szükség is van, legalábbis Orbán Ráhel családi borászatának eredményei alapján.","shortLead":"Beindulhat a tokaji borászatok és a turizmus marketingje, miután a kormányhoz közel álló turisztikai szereplők...","id":"20250606_hvg-visit-tokaj-magyar-turisztikai-ugynokseg-magyar-turisztikai-szovetseg-alapitvany-orban-rahel-szabadics-zoltan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74590a87-e862-4203-9ce6-4aad1b0d3002.jpg","index":0,"item":"40d4c16d-9c9f-42df-996d-110264a97242","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-visit-tokaj-magyar-turisztikai-ugynokseg-magyar-turisztikai-szovetseg-alapitvany-orban-rahel-szabadics-zoltan","timestamp":"2025. június. 06. 12:15","title":"Orbán Ráhel és Mészáros Lőrinc üzleti köréből áll fel a tokaji PR-ügynökség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b3ae8661-52b7-4887-82ff-686623ec596c","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Már több mint két magyarországnyi területen égett le az északi vadon.","shortLead":"Már több mint két magyarországnyi területen égett le az északi vadon.","id":"20250606_kanadai-erdotuzek-fust-europa-felett-klimavaltozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b3ae8661-52b7-4887-82ff-686623ec596c.jpg","index":0,"item":"3cc8064b-7e35-4d8f-8c58-aa97b3291c63","keywords":null,"link":"/zhvg/20250606_kanadai-erdotuzek-fust-europa-felett-klimavaltozas","timestamp":"2025. június. 06. 13:05","title":"Európát is elérte a kanadai erdőtüzek füstje, ezért lehetnek extravörösek a naplementék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e5847574-b0d6-4186-b540-077f585ee202","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Vitézy Dávid szerint a Lázár János által bejelentett 10 pontos közlekedési reform az első nyári hétvégén megbukott.","shortLead":"Vitézy Dávid szerint a Lázár János által bejelentett 10 pontos közlekedési reform az első nyári hétvégén megbukott.","id":"20250607_Mindenki-megy-Balatonra-mar-a-punkosdi-hetvege-elso-napjan-osszeomlott-a-vasuti-kozlekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e5847574-b0d6-4186-b540-077f585ee202.jpg","index":0,"item":"271730b3-4a46-421a-a469-520ac7ddc171","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Mindenki-megy-Balatonra-mar-a-punkosdi-hetvege-elso-napjan-osszeomlott-a-vasuti-kozlekedes","timestamp":"2025. június. 07. 14:00","title":"Mindenki megy Balatonra, már a pünkösdi hétvége első napján összeomlott a vasúti közlekedés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f5cc720-c5a8-4a22-ad04-d540eaf41d2f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Nemzetközi Űrállomás (ISS) sorsa megpecsételődni látszik. Miközben az amerikai kormány 24 százalékkal csökkentené az ISS-re fordítható összeget, Donald Trump már azzal fenyegetőzik, hogy felmondja a SpaceX-szel kötött szerződéseket.","shortLead":"A Nemzetközi Űrállomás (ISS) sorsa megpecsételődni látszik. Miközben az amerikai kormány 24 százalékkal csökkentené...","id":"20250606_kapu-tibor-urutazas-donald-trump-elon-musk-nemzetkozi-urallomas-iss-spacex","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f5cc720-c5a8-4a22-ad04-d540eaf41d2f.jpg","index":0,"item":"2c310d0c-69cb-4b42-a8d0-fb329f033a61","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_kapu-tibor-urutazas-donald-trump-elon-musk-nemzetkozi-urallomas-iss-spacex","timestamp":"2025. június. 06. 09:02","title":"Kapu Tibor űrutazása is veszélybe kerülhet a Trump–Musk-háború miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A kompakt kategória mostani etalonjai – a Golf, az új Astra - nagyon magas polcon vannak, ez minimumelvárásként követelte meg a negyedikgenerációs Renault Megane-tól is, hogy nagyot lépjen előre. A külső-belső dizájnt illetően nem is lesz sok panasz a francia ötajtósra. Kérdés, hogy az összbenyomás is ilyen erős-e?
Kezdjük most hátulról: ez igazán jól sikerült része a kocsinak. Eleve a jó szélesre húzott hátsó kerékjárati ívek, a hátsó lámpák 3D-s hatású kialakítása, valamint a hosszú LED-fény kifejezetten kívánatossá teszik a Megane-t. Persze az egyedi hátsóval van már tapasztalata a Megane-nak, elég, ha a második generáció kacsafarú szériájára gondolunk.
Az első traktus szintén látványos a hatalmas Renault-emblémával és krómozott hűtőráccsal, a hokiütős, ledes, nappali menetfénnyel, amelyet egybefolyattak a lámpatesttel, de mégis a lángvörös metálfényű autó hátulja az, amely igazán ütős. Ugyanakkor az apró részletek is igényesek - mint az első sárvédőelem kis plakettjének helye, amely az első ajtón folytatódik -, látszik, hogy figyeltek a dizájnerek.
Összességében leginkább azt lehet megállapítani az új Megane-ról, hogy végiggondolt és jól összerakott autó. Az ajtók dupla gumitömítései, a futómű vagy a milliónyi információs vagy szórakozató kütyü, mind jó jel abból a szempontból, hogy a Megane kissé megkopott nimbuszát helyreállítsák.
D.P.
A kompakt kategória ötajtósai mindig is az európai közönség legfontosabb mércéje volt, a VW Golf a mai napig szinte behozhatatlan előnnyel vezeti az eladási listákat. A tervezőcsapatok a franciáknál, olaszoknál és más márkák esetében a németeknél is mindig a wolfsburgi modellt veszik elő, ha olyat kocsit akarnak csinálni, amely übereli a Golfot. Most meg még egy év autója Opel Astra is becsúszott a kategóriába, mint legyűrendő vetélytárs. A negyedikgenerációs Megane-nal - amelynek elődje 8 évet töltött a placcon - rendes alternatívát tettek le a franciák.
Ami az alapvető paramétereket illeti, a tengelytáv a leginkább érdekes változás, 2669 milliméteres (28 milliméterrel több, mint az elődé volt), ez elöl igen kényelmes helyet hagy, de hátul nem a legtágasabb a Megane. 4359 mm hosszú, 1814 milliméter széles, és 1447 milliméter magas a kocsi. A csomagtér 384 literes, míg teljes kapacitással 1247 liternyi tér jut pakolni és - Voilá - teljes értékű pótkerék lapul a csomagtér kárpitpadlója alatt, amit manapság igencsak értékelni kell.
D.P.
A külső tehát elég látványosra sikerült, és ugyanez a kabinról is elmondható - ha nem is anyagminőségét tekintve - de koncepcióját tekintve forradalmi a Megane előző generációjához képest. Elbúcsúztunk a fehérszínalapú kijelzőktől, beköszöntött a totális digitália: a középkonzoli főképernyő és a műszerfal kis kijelzői is teljesen digitálisak, ennek megfelelően pedig játékszerei mindenféle személyre szabhatóságnak.
Az információs és kommunikációs fejegységet, amely esetünkben 8,7 colos képernyőről kezelhető, már a Renault R-Link 2 rendszere alá rendelték, teljesen megfelelve a mai elvárásoknak. Az egyes kiemelt üzemeltetetési egységekhez – klíma, navi - ugyanakkor továbbra is hiányoznak a gyorsan elérhető „buta” gombok. Helyettük viszont négyféle képernyőmód, ötféle autóhang, négyféle hangulatfény és ki tudja, mi állítató még be.
A külső-belső totális átszabás mellett a hajtáslánc lényegében ugyanaz, mint a két éve nálunk járt Renault Megane Grandtouré volt. Utólag visszatekintve hasonló karakterűnek írtuk le azt a modellt is. Az 1.6 literes dCi erőforrás kellemesen halk hidegen-melegen egyaránt, kiegyensúlyozott, láthatóan kiérlelt darabja a Renault-Nissan konszernnek. A 130 lóerős négyhengeres blokk igazán dinamikus karakterű, azt az érzetet csak fokozza, hogy olyan szokatlanul kemény kuplungot tettek a motor és váltómű közé, hogy izmos vádli kell a kezeléséhez. Az egység egyébként 1700-as fordulattól húz igazán tisztességesen, viszont onnantól 320 Nm-es nyomaték repíti az 1318 kilogrammos tömegű autót. Persze nagyon gyorsan leforog az első pár fokozat, az eleve csak 5000-es fordulatig skálázott műszeren is látszik, a vérbő tartomány 1700 és 3500-as fordulatszámok közt adatik meg.
Renault Megane - galéria
D.P.
Ami meglepően komoly karakterbeli különbségeket okoz, az a menetmódválasztó. Legalábbis ebben a kellően erős dízelegységgel szerelt modellben a Sport gombra rátenyerelve már érezhetően fickós autót kapunk. A kormánymű direktebbre hangol, a gázreakció is élesebb. Persze, ha már van menetmódválasztó, ezt a sportos karaktert talán többet is használtuk a kelleténél, ezért a tesztfogyasztás átlaga 6,4 liter lett, ami nem kifejezetten alacsony. A futómű egyébként hozza az elvárható semlegességet. Finomra hangolt a kormányzás, kényelmesen, de stabilan mozog az autó. A gyári fogyasztási érték - papíron - vegyes használatra kerek 4.0 liter 100 kilométerenként, ami talán meg is csíphető a Start&Stop-automatikával és a fel- és a visszaváltásokra figyelmeztető jelzések betartásával, nem is beszélve az Eco-mód bekapcsolásáról, ami még az üzemanyag-fogyasztás nélküli kilométereinket is külön számolja.
Kulcs nélküli nyitás, elektromos rögzítőfék, parkólóradar, kétzónás klíma, elektromosan behajtható tükrök, az említett R-Link rendszer, fűthető első ülések és 5 éves garancia teszi alapból teljessé az új Renault Megane Intense Energy 1.6 dCi-t. A 7,67 millió forintos tesztautóban ezeket még adaptív, sebességszabályozó, sávelhagyásra figyelmeztető egészítette ki. Ami kétségtelen, az új Megane dizájnban nagyon erős lett, technológiában pedig mára szinte elvárás minden, amit kínál.