Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ababbdfe-ca60-4bca-91f4-e1de86c2ca24","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az eddigi egyik legnagyobb költségvetésű hollywoodi film nyáron debütál.","shortLead":"Az eddigi egyik legnagyobb költségvetésű hollywoodi film nyáron debütál.","id":"20250314_Uj-latvanyos-elozetest-kapott-a-Forma-1-es-film","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ababbdfe-ca60-4bca-91f4-e1de86c2ca24.jpg","index":0,"item":"8534996b-551d-4aa1-b06c-e0294be1adb2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250314_Uj-latvanyos-elozetest-kapott-a-Forma-1-es-film","timestamp":"2025. március. 14. 07:31","title":"Új, látványos előzetest kapott a Forma-1-es film","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"216d9cc3-31c8-463a-bec1-21079beccb7b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"„Világos, hogy ezeknek nem küldhetem vissza, ezért egyetértek a javaslattal, elárverezem” – írja a műsorvezető.","shortLead":"„Világos, hogy ezeknek nem küldhetem vissza, ezért egyetértek a javaslattal, elárverezem” – írja a műsorvezető.","id":"20250314_Havas-Henrik-elarverezi-a-Tancsics-dijat-a-penzt-Ivanyi-Gabor-alapitvanya-kapja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/216d9cc3-31c8-463a-bec1-21079beccb7b.jpg","index":0,"item":"7158b277-af59-4941-b723-6a17c7b1a90f","keywords":null,"link":"/elet/20250314_Havas-Henrik-elarverezi-a-Tancsics-dijat-a-penzt-Ivanyi-Gabor-alapitvanya-kapja","timestamp":"2025. március. 14. 15:57","title":"Havas Henrik elárverezi a Táncsics-díját, a pénzt Iványi Gábor alapítványa kapja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc07ea94-4a10-4ebb-8c53-2fcc7eed04c9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egy olyan fogalmat dobott be a köztudatba a kormány, amely a boltosokat és a könyvelőket kivéve szinte senkit nem foglalkoztatott eddig, de most már a túl nagy árrés ellen kell küzdeni.","shortLead":"Egy olyan fogalmat dobott be a köztudatba a kormány, amely a boltosokat és a könyvelőket kivéve szinte senkit nem...","id":"20250313_arres-orban-google-trends","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc07ea94-4a10-4ebb-8c53-2fcc7eed04c9.jpg","index":0,"item":"ec294678-4141-4750-bd77-393aa217364e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250313_arres-orban-google-trends","timestamp":"2025. március. 14. 10:13","title":"Senkit nem érdekelt az árrés, aztán jött Orbán Viktor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9dc4eab9-94a0-4923-bf74-a48c3db6ddf4","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"Egy nő, aki szerette a nácikat, meg nem is – dokumentumfilm készült Leni Riefenstahl eddig ismeretlen archívumából. A német film nácikkal különös kapcsolatot ápoló nagyasszonya fénnyel és árnyékkal dolgozott, és különös tehetséggel mosta egybe a kettőt.","shortLead":"Egy nő, aki szerette a nácikat, meg nem is – dokumentumfilm készült Leni Riefenstahl eddig ismeretlen archívumából...","id":"20250312_hvg-almaik-asszonya-leni_riefenstahl-film","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9dc4eab9-94a0-4923-bf74-a48c3db6ddf4.jpg","index":0,"item":"fd01e51a-dae5-49c0-b102-dcb93b8964f1","keywords":null,"link":"/360/20250312_hvg-almaik-asszonya-leni_riefenstahl-film","timestamp":"2025. március. 12. 19:30","title":"„Amíg a zsidók filmkritikát írhatnak, addig nekem nem lehet sikerem” – Leni Riefenstahl, a tehetséges szolgálólány megható meséje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54cdcc4c-7762-4c13-bb8f-44fb0db9ef49","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Fél évszázad után idén március elején ismét kitört Magyarországon a párosujjú patásokat – a szarvasmarhákat, sertéseket, juhot, kecskét, sőt a vadon élő őzeket, szarvasokat, vaddisznókat is – fenyegető, rendkívül ragályos betegség, emiatt szigorú biztonsági intézkedéseket vezettek be.","shortLead":"Fél évszázad után idén március elején ismét kitört Magyarországon a párosujjú patásokat – a szarvasmarhákat...","id":"20250312_Turistautakat-zarnak-le-a-ragados-szaj--es-koromfajas-terjedese-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54cdcc4c-7762-4c13-bb8f-44fb0db9ef49.jpg","index":0,"item":"9aeb03b5-f11e-4953-9d24-2ad0f39e8ecd","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250312_Turistautakat-zarnak-le-a-ragados-szaj--es-koromfajas-terjedese-miatt","timestamp":"2025. március. 12. 20:38","title":"Turistautakat zárnak le a ragadós száj- és körömfájás terjedése miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54af148a-84ff-4d7f-92d1-02e787460109","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Novák Előd szerint a törvényalkotási bizottság képviselői lapítottak.","shortLead":"Novák Előd szerint a törvényalkotási bizottság képviselői lapítottak.","id":"20250313_tab-kiss-laszlo-obuda-fizetes-novak-elod","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54af148a-84ff-4d7f-92d1-02e787460109.jpg","index":0,"item":"16ccf6bf-e497-42bc-b17a-982aa62e0617","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_tab-kiss-laszlo-obuda-fizetes-novak-elod","timestamp":"2025. március. 13. 17:54","title":"Nem kerül az Országgyűlés elé a letartóztatott óbudai polgármester fizetésének ügye","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ad425ef-137e-4281-9172-72b1a0225b5f","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"A Fidesznek nagyon fontos politikai szövetségesei vannak a Balkánon. ","shortLead":"A Fidesznek nagyon fontos politikai szövetségesei vannak a Balkánon. ","id":"20250313_Szijjarto-szerint-mindenki-mas-kepmutato-es-lehetetlen-hogy-Ukrajna-elobb-csatlakozzon-az-EU-hoz-mint-a-Nyugat-Balkan-orszagai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ad425ef-137e-4281-9172-72b1a0225b5f.jpg","index":0,"item":"5c5e9595-9d83-4091-8196-a81dc82b3618","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_Szijjarto-szerint-mindenki-mas-kepmutato-es-lehetetlen-hogy-Ukrajna-elobb-csatlakozzon-az-EU-hoz-mint-a-Nyugat-Balkan-orszagai","timestamp":"2025. március. 13. 13:42","title":"Szijjártó szerint mindenki más képmutató, és lehetetlen, hogy Ukrajna előbb csatlakozzon az EU-hoz, mint a Nyugat-Balkán országai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26494655-3a08-487d-a6d9-2c4a2feae84d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A trió tagjai közül a 12 éves három évre javítóintézetbe került, míg a többiekkel szemben még folytatóik az eljárás.","shortLead":"A trió tagjai közül a 12 éves három évre javítóintézetbe került, míg a többiekkel szemben még folytatóik az eljárás.","id":"20250314_francia-no-rablas-andrassy-ut-lanybanda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26494655-3a08-487d-a6d9-2c4a2feae84d.jpg","index":0,"item":"624b7214-f6bf-4a45-8b56-3c6adabda258","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_francia-no-rablas-andrassy-ut-lanybanda","timestamp":"2025. március. 14. 12:49","title":"Tizenéves lányok raboltak ki és vertek meg egy francia nőt az Andrássy úton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az elmúlt évtizedekben kultautóvá avanzsált Mini legújabb változata a nevétől és hagyományaitól eltérően már egyáltalán nem kicsi autó. De az eredeti brit fűszerezésen szerencsére nem változtatott a német gyártó.
Milyen az orosz törpe? – hangzik el a kérdés a régi viccben, melyre az a válasz érkezik, hogy "a világon a legnagyobb". A Mini ezúttal arra a kérdésre ad hasonló választ, hogy mekkora a brit törpe. És további csavar a történetben, hogy a gigantikus angol törpe ráadásul német. A brit felmenőkkel rendelkező Mini márka ugyanis már jó ideje a BMW tulajdonában van, a Union Jack motívumokkal gazdagon díszített borítások alatt német technológia rejtőzik. A harmadik generációs Mini három évvel ezelőtt mutatkozott be, és most megérkezett belőle az ötödik változat, az új Countryman, és így vált teljessé a prémiumkategóriás divatmárka kínálata.
Nagyobb, hosszabb, szélesebb
A 2017-es évjáratú Countryman a valaha készült legnagyobb Mini – olyannyira, hogy míg a 3- és 5-ajtós, valamint Cabrio társak hivatalosan kis autónak számítanak, addig a nemrégiben kijött Clubman (vagyis a kombi) és az új Countryman már a kompakt autók szegmenségben áll rajtvonalhoz. Míg az alap Mini 3,82 méter hosszú, addig terepre szabott testvérmodellje egyetlen centiméter híján 4,3 méteres.
László Ferenc
A közvetlen elődjénél 20 centiméterrel hosszabb Countryman szélesebb és magasabb is lett, de ami ennél sokkalta fontosabb, hogy a tengelytávolsága 7,5 centiméterrel növekedett. Ennek eredményeképp az utastér minden szegletében kényelmesen el lehet férni, a vállak csak 5 személyes használat során érnek össze hátul. Kipróbáltuk, hogy egy 2 méteres, jól megtermett ember mögött éppen kényelmesen elfér egy 1,85 méter magas utas. Egy Miniben. 2017-ben.
Családi vonások
A korrekt oldaltartást biztosító, de szerencsére nem túl sportos vezetőülés alapáron kézi erővel, opcionálisan elektromosan állítható, és az átlagos termetűek még a legalacsonyabb állásból is fixen végig tekinthetnek a motorháztetőn. Belül olyan érzésünk támad, mintha egy kisebbfajta mobil erődöt terelgetnénk az utakon, az autó nagyon egyben van, sehol sem találkozunk nyikorgó alkatrészekkel. A szélvédő igen meredeken áll, és vélhetően leginkább ennek következménye, hogy autópálya tempó mellett a szélzaj átlag feletti. A tükrök áramvonalasnak tűnnek, nem hisszük, hogy ezek kavarnák meg ennyire hangosan a levegőt. Az alapáron 40/20/40 arányban dönthető hátsó üléssor 13 centiméteres sínen csúsztatható, vagyis variálhatóságból jár a jeles. A csomagtartó kereken 100 literrel lett öblösebb, és az ily módon kapott 450 literes térfogat akár családi használatra is alkalmassá teheti ezt a Minit. Újdonság a raktérből kihajtható puha piknik ülőke.
László Ferenc
A brit felmenőkre több helyen is utal a gyártó, az ország zászlómotívuma többek közt a kormányon és az üléseken is visszaköszön. Apróságok ezek, de ugyanúgy hozzátartoznak a Mini életérzéshez, mint például a semmilyen más autóéval össze nem téveszthető műszerfal. A kormány mögötti műszerek együtt mozognak az állítható volánnal. A középső körmotívumban helyett kapott 8,8 colos kijelző immár érintésérzékeny. A kör peremén egy színes díszfény fut körbe, ami adott szituációtól függően a fordulatszámot, a vezetési stílust és akár a tolatóradar információit is egyedi módon képes vizualizálni. Ez az elsődleges vásárlóközönség által vélhetően sokra értékelt funkcióegyüttes szerintünk enyhén bazári, de szerencsére bármikor könnyen kikapcsolható.
A vetített kép nem a legjobb
A kétzónás klímát forgókapcsolókkal lehet állítani, ez alatt viszont már ott figyelnek az elmaradhatatlan billenőkapcsolók. Utóbbiak közül stílusosan a középső piros példánnyal lehet életre kelteni a motort. A középkonzolban két italtartó található, a váltószoknya melletti körperem elforgatásával pedig a normál, gazdaságos és sportos üzemmódok között lehet váltani. Eggyel hátrébb kapott helyett a BMW-féle iDrive-ra hajazó kezelőszerv, melynek felülete érintésérzékeny. Utóbbira elég hanyagul odavetni a navigációs célállomásunk karaktereit: tapasztalatunk szerint a rendszer gyorsan és pontosan felismeri a kézírásunkat. A bőrborítású és kellemes fogású kormányon lévő gombok a telefonos kihangosító és a tempomat kezelésében segítenek.
A HUD nem a szélvédőre, hanem egy kis üveglapkára vetít, ami véleményünk szerint nem a legjobb megoldás, mert a megjelenített információk elég mélyen ülnek. Ugyancsak negatívum, hogy HUD beállításait csak a menürendszer mélyén tudjuk elvégezni.
László Ferenc
Apró extrák
A dupla panorámatető tovább növeli a térérzetet, és apró figyelmesség, hogy a tetőn hátul elhelyezett kompakt antennába egy LED-fényt rejtett a gyártó. Utóbbi villogását még egy zsúfolt parkolókban is könnyen észre lehet venni, így könnyebb megtanulni a kocsinkat.
Szintén Mini-geg a Countryman Timer nevet kapott funkció, amely folyamatosan figyeli, hogy mikor terepezünk a kocsival, megjeleníti a virtuális pulzusunkat és pontokkal jutalmazza a kitartó sárdagasztást. Értelme szinte semmi, de egy terepezésre is használható Minitől szinte már elvárjuk az ilyen bohóságokat.
László Ferenc
Szerethető motor
A Villány környékén megejtett menetpróbán csak az erősebb 2 literes dízelmotort tudtuk kipróbálni, de abban szerencsére nem kellett csalatkoznunk. 2000-es fordulatszámig hallatszik, hogy öngyulladós erőforrást pörgetünk, e felett azonban bárki nehezen mondaná meg a motor típusát. Dízeles kerregés helyett sportos orgánummal örvendeztet meg a Countryman, és ha Sport módra kapcsolunk, akkor további mélyebb tónusú hangok támadják le a hallószerveinket. Arra nem kaptunk választ, hogy ezt aktív vagy valamilyen passzív hangtechnikával oldotta-e meg a gyártó, de tulajdonképpen mindegy is, mert a végeredmény a lényeg. Az pedig bőven szerethető.
László Ferenc
A 190 lóerős teljesítmény és a kereken 400 Nm-es nyomaték a hétköznapi használat során több mint elegendő, és itt jegyzendő meg, hogy az új Countrymanből még a sima D modell is erősebb, mint az elődben lévő erősebb SD változat.
Jó minőségű aszfalton a haladós kanyarokban nagy élvezettel terelgethető a Countryman, nem érezni azt, hogy mégiscsak egy emelt járműben ülünk. Ennek persze az az ára, hogy a nem túl jó minőségű hazai utakon enyhén keménynek érezzük a futóművet.
6-7 liter benne van a pakliban
130-as tempónál percenként 2000-et forog a főtengely, és teszi mindezt a váltó nyolcadik fokozata mellett. Az automata váltó ha nem is rekord gyorsan, de azért elfogadhatóan tempósan teszi a dolgát. Manuálisan a váltókarral és a kormány mögötti opcionális váltófülekkel lehet váltani. (Itt jegyzendő meg, hogy hatsebességes automata és hatsebességes manuális váltó is szerepel a Countryman kínálatában.)
László Ferenc
Újdonság, hogy immár az összes motor mellé társítható a mintegy 600 ezer forintos felárú All4 összkerékhajtás. A négykerékhajtás hatékonyságán sokat javítottak, ami fontos szerepet játszik abban, hogy az átlagnál jóval erőltetettebb tempójú 500 kilométeres utunk végén 7,1 literes átlagfogyasztást mértünk. Arra gyanakszunk, hogy hétköznapi használat mellett a 6 literes, vagy esetleg az alatti fogyasztás is simán benne van a pakliban.
Konklúzió
+: felnőttesebb térkínálat, nagy csomagtartó, szerethető dízelmotor és automata váltó, érintőkijelzős kezelhetőség, általánosan kiváló minőség, bohókás extrák.
–: parkolni már nem olyan könnyű vele, átlag feletti menetzaj, a HUD nem a legjobb, enyhén feszes futómű.
Bár első blikkre talán nehéz megkülönböztetni a harmadik generációs Miniből készített második generációs Countrymant az elődjétől, két teljesen eltérő autóról beszélünk. Az új Countryman sokkal nagyobb és így a családok számára jelentősen szerethetőbb lett, aminek persze az az ára, hogy a szűkebb parkolóhelyek már nem igazán kompatibilisek vele. A szokásos Mini-gegeket szerencsére ezúttal is megkapjuk, és az akár Maxinak is csúfolható legújabb Minit a gyártó technikai fronton sikeresen felhozta a 2017-es szintre. A 136 lóerős fapados benzines modell 7,7 millió forintos alapáron kapható, a legerősebb JCW változat pedig 11,7 millió forinttól vihető haza.
A ráncfelvarrt nemzeti konzultáción nem csak drága, de felesleges is, hiszen a közvélemény többségében elutasító álláspontja közvélemény-kutatásokból amúgy is jól ismert.