Fél év után sikerült megoldani a szürke rendszámos mizériát

Fél év után sikerült megoldani a szürke rendszámos mizériát

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hónapok óta ígérte a kormányzat, hogy rendet tesz a bringaszállítók körüli hercehurcában, és nyár közepére úgy tűnik, meg is született a megoldás. Vasárnaptól megint nyugodtabban lehet bringát szállítani az autókon.

Szerdán megjelent, és vasárnap nulla órától már hatályos is a Magyar Közlönyben kiadott kormányrendelet, amelynek alapján a kerékpárszállító eszközre különleges (szürke) rendszám szerelhető fel, vagy a kerékpártartóra a gépkocsi hátsó rendszámtáblája átszerelhető. Bónusz, hogy nem kell már a műszaki adatlappal bajlódnia annak, aki szürke rendszámot akar.

A rendelet előzménye, hogy idén április elsejétől csak szürke rendszámmal lehetett – jellemzően a vonóhorogra szerelt – kerékpártartóval közlekedni. A mostani rendelkezéssel lényegében visszaállították a szürke rendszám bevezetése előtti állapotot. Mindehhez igaz, nagyjából fél év alatt jutottunk el, ugyanis a szürke rendszámos rendelet tavaly decemberben jelent meg, majd áprilistól lett hatályos, amit hamar hülyeségnek minősítettek még a Fideszben is. A felelős kormánybiztos gyors megoldást ígért, amelyet Pintér Sándor is megerősített július elején. Július 30-án pedig hatályba lép a korábbi állapot.

Arról azért továbbra sem szabad megfeledkezni, hogy a KRESZ szerint semmit nem lehet úgy hátul szállítani – tehát kerékpárt sem –, hogy az a hátsó lámpaegységet akárcsak részben is takarja. Egyebek közt emiatt, egy rendelet révén bevezették a kerékpárszállítók fogalmát – amelyek részben kitakarhatják a lámpákat vagy a rendszámot – viszont ezekre meg kiegészítő lámpa, illetve külön rendszámtartó kell. Magyarul a hátsó ajtókra szerelt „olcsóbb” bringaszállítókra is lámpasor kellene elvileg a rendelet hatályba lépésétől, vagyis 2017. szeptember 19-től.

A most megjelent módosító rendelet másik lényeges pontja egyébként orvosolja a szürke rendszám kiváltásának legfontosabb problémáját – miszerint külön műszaki szemle kellett a kiadása előtt – ami nagyban megnövelte a kiváltása körüli, nem csak anyagi terheket. A rendeletmódosítás a műszaki adatlap szükségességét viszont hatályon kívül helyezte. Így marad az 5500 forintos igénylési illeték.

A módosító jogszabályba belekerült még az, hogy a kerékpárszállítóra kiadott szürke rendszám csak A típusú – vagyis normál méretű – lehet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.