szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez a futurisztikus megjelenésű nyergesvontató maximálisan kíméli a környezetet, de elég szerény a hatótávja. Utóbbi azonban egyszerűen megnövelhető.

Nyílt titok, hogy a Tesla szeptemberben lebbenti majd fel a fátylat első elektromos meghajtású kamionjáról. Ezzel természetesen a Cummins is tisztában van, így ez az amerikai vállalat már most, néhány a héttel a Tesla előtt bejelentette saját hasonló fejlesztését.

Cummins

A gyártó Egyesült Államokbeli központjában leleplezett Aeosban lévő villanymotor egy 140 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri a működéséhez szükséges energiát. Ez nem túl nagy kapacitás, így nem csoda, hogy egy feltöltéssel csak mintegy 160 kilométeres távolság tehető meg. Ezt a járművet azonban eleve nem nagy távolságok megtételére tervezték, ezenkívül pedig megjegyzendő, hogy a teljesen lemerült telepet akár 1 óra alatt teljesen fel lehet tölteni.

Cummins

Az alacsony légellenállású karosszériával és kis gördülési ellenállású gumikkal szerelt Cummins Aero hatótávnövelő B4.5, illetve B6.7 motorokkal is rendelhető lesz. A gyártó szerint ez a konfiguráció sokkal hatékonyabb napjaink dízel-hibrid megoldásainál: adott esetben akár 50 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető.

Cummins

A regeneratív fékrendszerrel rendelkező, hagyományos visszapillantótükrök helyett pedig kamerákkal felvértezett Cummins Aero sorozatgyártása előreláthatólag 2019-ben kezdődik meg. A várható ár egyelőre ismeretlen.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!