Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b520b202-4d6d-4456-b946-3ee22f98988b","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Senki sem akar szenvedni. Felnőttkorunkban azonban kudarcos párkapcsolataink rákényszeríthetnek, hogy szembenézzünk elérhetetlen apánkkal. Már ha valóban szeretnénk bensőséges párkapcsolatot, és bátrak vagyunk elviselni a fájó érzéseket.","shortLead":"Senki sem akar szenvedni. Felnőttkorunkban azonban kudarcos párkapcsolataink rákényszeríthetnek, hogy szembenézzünk...","id":"20250102_Tisza-Kata-Nem-faj-ha-tagadjuk-az-apavagyunkat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b520b202-4d6d-4456-b946-3ee22f98988b.jpg","index":0,"item":"a2b13b42-3fe4-412e-a9d1-2f8324340db3","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250102_Tisza-Kata-Nem-faj-ha-tagadjuk-az-apavagyunkat","timestamp":"2025. január. 02. 18:20","title":"Tisza Kata: Nem fáj, ha tagadjuk az apavágyunkat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5385bc3c-a1ab-463d-a5a5-757e871b9bbf","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Üzent az első kerület polgármesterének a Momentum volt elnöke. ","shortLead":"Üzent az első kerület polgármesterének a Momentum volt elnöke. ","id":"20250103_fekete-gyor-andras-halaszbastya-kordon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5385bc3c-a1ab-463d-a5a5-757e871b9bbf.jpg","index":0,"item":"6a3f2db4-b9a0-464e-8df0-7b03b3e9aa3f","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_fekete-gyor-andras-halaszbastya-kordon","timestamp":"2025. január. 03. 09:50","title":"Fekete-Győr András akár el is bontaná a Halászbástyánál felállított kordont","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60bdaed1-f5cd-4481-8f43-1604ee322d54","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20250102_hvg_tota_w_arpad_donald_trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60bdaed1-f5cd-4481-8f43-1604ee322d54.jpg","index":0,"item":"5654a0c3-d9f0-483d-9590-b69d1c600fee","keywords":null,"link":"/360/20250102_hvg_tota_w_arpad_donald_trump","timestamp":"2025. január. 02. 08:00","title":"Tóta W.: Dáridó Donalddal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"049e6095-d145-46a7-be00-006a911e9a8b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egy nap csúszással és egy komoly hibával sikerült megemlékezni Románia és Bulgária csatlakozásáról.","shortLead":"Egy nap csúszással és egy komoly hibával sikerült megemlékezni Románia és Bulgária csatlakozásáról.","id":"20250102_sulyok-tamas-terkep-schengen-koszovo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/049e6095-d145-46a7-be00-006a911e9a8b.jpg","index":0,"item":"de699422-f2d2-41cc-8a76-0557fff4b992","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_sulyok-tamas-terkep-schengen-koszovo","timestamp":"2025. január. 02. 19:48","title":"Sulyok Tamás olyan térképpel köszöntötte a schengeni bővítést, amin Koszovó Szerbia része","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b2d91e97-f510-4279-b855-e8226831a5cf","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A legnagyobb el nem vitt lottónyeremény másfél milliárd forint volt.","shortLead":"A legnagyobb el nem vitt lottónyeremény másfél milliárd forint volt.","id":"20250103_Egy-magyar-meg-mindig-nem-jelentkezett-a-300-millios-nyeremenyeert-mindossze-10-napja-maradt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2d91e97-f510-4279-b855-e8226831a5cf.jpg","index":0,"item":"848b8484-7fa3-46e7-9d6b-34d5acf4ce43","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250103_Egy-magyar-meg-mindig-nem-jelentkezett-a-300-millios-nyeremenyeert-mindossze-10-napja-maradt","timestamp":"2025. január. 03. 10:33","title":"Egy magyar még mindig nem jelentkezett a 300 milliós nyereményéért, mindössze 10 napja maradt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20940ca4-37c9-41a9-9a71-429069fb6eb4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A gyártók részéről már adott volt a technológia, mostantól a szabályozás is engedi.","shortLead":"A gyártók részéről már adott volt a technológia, mostantól a szabályozás is engedi.","id":"20250103_Mostantol-legalisan-lehet-LED-izzot-hasznalni-itthon-is-minden-autoban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20940ca4-37c9-41a9-9a71-429069fb6eb4.jpg","index":0,"item":"7e47c388-cc86-4800-8976-85086607b253","keywords":null,"link":"/cegauto/20250103_Mostantol-legalisan-lehet-LED-izzot-hasznalni-itthon-is-minden-autoban","timestamp":"2025. január. 03. 15:46","title":"Mostantól itthon is legálisan lehet LED-esre cserélni a régebbi autók izzóit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Képes lesz-e Donald Tusk erőteljesebbé és hitelesebb tenni az EU-t, kérdezi a Neue Zürcher Zeitung. Az Independent szerint Ukrajna helyesen járt el, amikor lezárta a vezetéket az orosz gáz előtt. Ha a Nyugat le akarja rövidíteni a háborút, érvényt kell szereznie az olajszankcióknak, írja a Bloomberg. A hírügynökség egy másik cikkének szerzője Kína és az Egyesült Államok együttműködésének szükségességéről, a Guardian a régi keletű orosz-kínai barátság új veszélyeiről ír. A brit lap a francia elnök hét évét is elemzi, szerinte Macron példája azt mutatja, mi történik akkor, ha a libereralizmust megfosztják az erkölcseitől és az értékeitől. Válogatásunk a világlapok cikkeiből.","shortLead":"Képes lesz-e Donald Tusk erőteljesebbé és hitelesebb tenni az EU-t, kérdezi a Neue Zürcher Zeitung. Az Independent...","id":"20250103_nemzetkozi-lapszemle-orban-putyin-gaz-ukrajna-trump-kina-oroszorszag-egyesult-allamok-macron-tusk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"db9520f9-ab28-4000-93cb-fee0a17e31b2","keywords":null,"link":"/360/20250103_nemzetkozi-lapszemle-orban-putyin-gaz-ukrajna-trump-kina-oroszorszag-egyesult-allamok-macron-tusk","timestamp":"2025. január. 03. 10:30","title":"Frankfurter Rundschau: Orbán trükközik, hogy továbbra is hozzájusson Putyin földgázához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1005a633-e969-4861-b8b8-44db785cbefa","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Románia schengeni csatlakozásának örült így az államfő. A Telex jelzését megköszönték – csak azt sikerült elfelejteniük közben, hogy a portál valójában kérdezett is tőlük. ","shortLead":"Románia schengeni csatlakozásának örült így az államfő. A Telex jelzését megköszönték – csak azt sikerült elfelejteniük...","id":"20250103_sulyok-tamas-koszovo-szerbia-diplomacia-terkep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1005a633-e969-4861-b8b8-44db785cbefa.jpg","index":0,"item":"20513129-a210-4ac2-9ae7-c30531908dbc","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_sulyok-tamas-koszovo-szerbia-diplomacia-terkep","timestamp":"2025. január. 03. 07:27","title":"Sulyok stábja javította a térképet, amin Koszovót Szerbia részeként tüntették fel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Miközben alig egy évtizede még csak fantáziáltunk elektromos autókról, mára a legtöbb autógyártó cég saját elektromos autót fejleszt. Mindez azt mutatja: a legtöbben már elektromos autót akarnak maguknak, még akkor is, ha egyelőre nem így gondolják.
Amikor 2006-ban bemutatkozott a Tesla első autója, a Roadster, valószínűleg még senki sem gondolta volna, hogy az autóipar történetének egy nagyon fontos pillanatát látjuk. Bár elektromos autókkal már jóval a Tesla előtt is kísérleteztek, ezek a fejlesztések jórészt a "garázsban" maradtak. Ehhez képest most, 12 évvel később már ott tartunk, hogy gyakorlatilag ez a technológia jelenti az autóipar történetének következő lépcsőfokát.
"Az elektromos autóké a jövő. Miért? Mert ezen kívül minden más alternatíva hülyeség" – mondta a rövid, de igen meggyőző érvet Bazsó Gábor Karotta, a Totalcar ügyvezető igazgatója a SMART 2018 konferencián. A szakemberek szerint az elektromos autózásnak olyan előnyei vannak, amivel a hagyományos autók képtelenek felvenni a versenyt.
ENBW
"Ezek az autók a legtisztábbak – főleg, ha megújuló energiaforrásból tápláljuk őket –, ezeknek a legjobb a hatásfoka, kevesebb alkatrész kell hozzájuk így egyszerűbb a felépítésük és olcsóbb a szervizelésük, emellett pedig képes áramot is terlemni – elég csak a regeneratív fékezésre, vagy a beépített napelemekre gondolni. Egy belső égésű motorral ellátott autó ezzel szemben csak fogyaszt, nem fog tudni menet közben benzint termelni" – tette hozzá Bazsó.
A szakember szerint azonban még ezeknél is fontosabb, hogy valójában már mi magunk is elektromos autót akarunk, még akkor is, ha erről sokan másképp vélekednek.
Jó példa erre az az autóipari tendencia, amely szerint szinte már nincs olyan gyártó, ami ne kínálnak most, vagy a közeljövőben egy (vagy több) elektromos autót. Bazsó Gábor szerint jelenleg ott tartunk, hogy a cégek elképesztő mennyiségű pénzt ölnek a technológia fejlesztésébe, ami azt mutatja, a vásárlók és a piac már nagyon várják ezeket a járműveket. "A Volkswagen 34 milliárd eurot fog beleölni a fejlesztésekbe a következő években. Ez csak úgy mellékesen 3083 Pancho arénát jelent" – érzékeltette a számot Karotta.
D.P.
Az autós újságíró szerint emellett az sem kérdés, hogy az elektromos autózás mellett az önvezető autók jelentik majd a jövőt. "A vezetést már tönkretettük, elég csak a városon belüli közlekedési problémákra gondolni. Emellett az emberek elvárják, hogy azok is "vezethessenek", akik nem tudnak. Ennek viszont egyetlen biztonságos módja az önvezető autók használata lehet" – hangzott el előadásában.
Mindezek mellett az önvezető autók sokkal olcsóbbak és gyorsabbak lesznek, a biztonságról már nem is beszélve. Bazsó Gábor szerint az önvezető autók kapcsán korábban meghatározott hatfokozatú skálán a 2-es, 3-as és 4-es szint lesz az, ami a legveszélyesebb az emberre nézve. Ha ezen "túllendülünk" és elérjük a végső, 5-ös szintet, a balesetek száma radikálisan csökken majd.