Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"932cb399-9945-4ea1-b9bb-b15019d11325","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az USA elnöke és a világ leggazdagabb embere napok óta veszekednek, Elon Musk emelte a tétet azzal, hogy Trumpot okolta az Epstein-akták titkosítása miatt. Epstein ügyvédje reagált, Trump megosztotta. ","shortLead":"Az USA elnöke és a világ leggazdagabb embere napok óta veszekednek, Elon Musk emelte a tétet azzal, hogy Trumpot okolta...","id":"20250607_Epstein-ugyvedje-bevedte-Trumpot-miutan-Musk-azt-allitotta-az-amerikai-elnok-neve-is-szerepel-titkositott-aktakban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/932cb399-9945-4ea1-b9bb-b15019d11325.jpg","index":0,"item":"9fa757b5-513c-4ca6-a56a-d418fd7b80ee","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250607_Epstein-ugyvedje-bevedte-Trumpot-miutan-Musk-azt-allitotta-az-amerikai-elnok-neve-is-szerepel-titkositott-aktakban","timestamp":"2025. június. 07. 09:13","title":"Epstein ügyvédje bevédte Trumpot, miután Musk azt állította az amerikai elnök neve is szerepel titkosított aktákban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"560fcc36-f85c-4a1d-84e2-a164d90eb5d2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A látványos külsejű Alfa Romeo TZ3 olyan ritka, hogy sokan nem is tudnak a létezéséről.","shortLead":"A látványos külsejű Alfa Romeo TZ3 olyan ritka, hogy sokan nem is tudnak a létezéséről.","id":"20250607_olasz-vipera-84-literes-motorral-var-uj-gazdara-ez-a-szuperritka-alfa-romeo-tz3-stradale","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/560fcc36-f85c-4a1d-84e2-a164d90eb5d2.jpg","index":0,"item":"b916b8a5-1251-4be9-bb3a-d9acff6211d1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250607_olasz-vipera-84-literes-motorral-var-uj-gazdara-ez-a-szuperritka-alfa-romeo-tz3-stradale","timestamp":"2025. június. 07. 07:21","title":"Olasz vipera: 8,4 literes motorral vár új gazdára ez a szuperritka Alfa Romeo","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639","c_author":"BrandLab","category":"brandcontent","description":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítást a Hungexpo-n. A pavilon csaknem 80 százaléka már foglalt, így mindenki, aki kilátogat az eseményre számos újdonságra és érdekességre számíthat. Baranyai Gergő kiállításigazgatóval beszélgettünk.","shortLead":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary...","id":"20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639.jpg","index":0,"item":"8eaadd89-916d-4ebc-8e6b-b8d792ee3357","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","timestamp":"2025. június. 07. 11:30","title":"Kíváncsi, hol tart az autóipar?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f7633d1-7453-459a-a64e-e61aa69d810a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A sziklamászás veszélyes sport, igaz, a mászótermekben minimalizálják a kockázatot. Azonban valami más is leselkedik azokra, akik szívesen töltik itt az időt: nagyon veszélyes anyagok kerülhetnek a szervezetükbe egy ártalmatlannak tűnő forrásból.","shortLead":"A sziklamászás veszélyes sport, igaz, a mászótermekben minimalizálják a kockázatot. Azonban valami más is leselkedik...","id":"20250607_falmaszas-maszoterem-maszocipok-hatasa-a-levego-minosegere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f7633d1-7453-459a-a64e-e61aa69d810a.jpg","index":0,"item":"5303ed56-f9e5-4abe-ace7-b4e3b087e48f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250607_falmaszas-maszoterem-maszocipok-hatasa-a-levego-minosegere","timestamp":"2025. június. 07. 14:03","title":"Veszélybe kerülhet az, aki mászóterembe jár, de nem azért, amiért gondolná","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9b6a8bdf-cef3-4af4-846e-4e9ce5d93ee1","c_author":"Mészáros Márton","category":"360","description":"Az európai átlaghoz képest nem dohányzunk és alkoholizálunk sokat, ám az aktív életmódban és a szűrővizsgálatoknál jelentős az elmaradás. ","shortLead":"Az európai átlaghoz képest nem dohányzunk és alkoholizálunk sokat, ám az aktív életmódban és a szűrővizsgálatoknál...","id":"20250608_hvg-munkaerot-egeszseget-betegseg-foglalkoztatottsag-mentalis-egeszseg-karos-szokasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b6a8bdf-cef3-4af4-846e-4e9ce5d93ee1.jpg","index":0,"item":"f572b2cd-089a-46f0-ae6e-f6cb88507e90","keywords":null,"link":"/360/20250608_hvg-munkaerot-egeszseget-betegseg-foglalkoztatottsag-mentalis-egeszseg-karos-szokasok","timestamp":"2025. június. 08. 08:30","title":"A munkahelyen is hátrányba kerülnek, akik mentális betegséggel fordulnak orvoshoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5bfde59-6e65-4629-ab5e-0f74b5500124","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Pécsi Ármint a Puskás Akadémiától veheti meg az angol bajnok. ","shortLead":"Pécsi Ármint a Puskás Akadémiától veheti meg az angol bajnok. ","id":"20250606_pecsi-armin-kapus-puskas-akademia-liverpool-igazolas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5bfde59-6e65-4629-ab5e-0f74b5500124.jpg","index":0,"item":"1e864938-b1da-40e3-9cb4-e92bd36811e7","keywords":null,"link":"/sport/20250606_pecsi-armin-kapus-puskas-akademia-liverpool-igazolas-ebx","timestamp":"2025. június. 06. 14:26","title":"Magyar kapust igazol a Liverpool","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"932cb399-9945-4ea1-b9bb-b15019d11325","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Környezete szerint az elnök inkább szomorú, mint dühös a szakítás miatt.","shortLead":"Környezete szerint az elnök inkább szomorú, mint dühös a szakítás miatt.","id":"20250606_Trump-egyelore-telefonon-se-akar-beszelni-Muskkal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/932cb399-9945-4ea1-b9bb-b15019d11325.jpg","index":0,"item":"628377fe-2053-4e8c-9fb3-064eaa0fe6e3","keywords":null,"link":"/vilag/20250606_Trump-egyelore-telefonon-se-akar-beszelni-Muskkal","timestamp":"2025. június. 06. 20:32","title":"Trump egyelőre telefonon se akar beszélni Muskkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9cb750c0-3497-4ee4-ad37-2d72428bba39","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Két hónapja történt a szomorú eset, de a zenész most beszélt először róla.","shortLead":"Két hónapja történt a szomorú eset, de a zenész most beszélt először róla.","id":"20250606_Elhunyt-Deak-Bill-Gyula-felesege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9cb750c0-3497-4ee4-ad37-2d72428bba39.jpg","index":0,"item":"51233dbe-0d34-4849-8833-82070a12e8ac","keywords":null,"link":"/kultura/20250606_Elhunyt-Deak-Bill-Gyula-felesege","timestamp":"2025. június. 06. 19:37","title":"Elhunyt Deák Bill Gyula felesége, 45 évig voltak házasok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egyre magasabban szárnyal a Skoda – de ha túl sok a barátod, nem marad időd az ellenségeidre. Egyelőre úgy tűnik, a csehek nem tudnak hibázni, ügyesen lavíroznak a német anyakonszern útvesztőjében úgy, hogy mindig jól jönnek ki belőle. Ha minden (a)Karoq szóvicc mellé egy autóeladás strigulát is behúzhat majd a Skoda, akkor nem lesz itt gondjuk.
A Skoda Kodiaq után itt a Karoq, mi több már a Kamiq is. Ők alkotják jelenleg a cseh család egyre gyarapodó SUV-kínálatát. A Karoq egyben a Skoda Yeti utódja is, miközben unokatestvéri viszonyt ápol a Seat Atecával, amelynek révén egyben mindketten féltestvérei a VW Tiguannak is, és szegről-végről rokonok az Audi Q2-vel. Gyakorlatilag végtelen ciklus hozható létre a Volkswagen-dinasztia családfájában, de a lényeg röviden annyi, hogy mivel ennyire közös a génkészletük ezeknek a családtagoknak, bizony nehéz igazán valódi egyéniséget találni közöttük.
Képgaléria.
D.P.
A formáját tekintve talán a Karoq-ra is igaz ez, a 4,38 méteres kompakt szabadidő-autó dizájnjában különösebben nincs sok fogódzó, a kettéválasztott nappali menetfény és a fényszóró, a hangsúlyos maszk, hátul a cseh kristályműveseknek adózó metszésekkel átszőtt lámpatest igazából csak beleillik a mostanság követett Skoda dizájnba. Összességében korrekt és homogén a forma, csak korántsem a világ legizgalmasabb autóipari alkotása. Sokkal jobban eladja Karoq-ot a jól eltalált mérete – se nem kicsi, se nem batár, családinak is jó és cégautónak is – továbbá a benne lévő ötletek sokasága, komoly felszereltsége, illetve ennek a konkrét darabnak a konfigurációja miatti izgalmas kiállása.
Karoq-ká vált Yeti
A Karoq 16 centivel hosszabb elődjénél, a Yetinél. Annál az autónál, amelyet talán az utókor fog igazán értékelni, mert a kissé esetlen formájú, magas tetővonalú kocsinak voltak méltatható előnyei: a leginkább az, hogy majdhogynem állítva elfért benne két bicikli – ilyesminek alig akad párja ebben a kategóriában. Ami viszont a Karoq előnye, hogy bár a biciklis trükköt nem tudja, de még így is a Yetiénél 100 literrel nagyobb, 479 literes csomagteret kínál alapból. A másik aduja a divatos, emelt felépítménye 18 centis hasmagasságal, amellyel már nyugodtabban letévedhet az ember földutakra is.
D.P.
Igaz, az általunk tesztre kapott Karoq-kal ezt nem nagyon erőltetnénk, mert a bézs-fekete színnel igencsak vigyázós az autó, és a hangulata is elüt az alapvetően szabadidőérzést meglovagoló kategóriában. Amolyan „biznisz osztály” kabint kapott ez a gép, és ez az ellentmondásosság nagyon jót is tesz a karoqterének. A Skodák közül elsőként a Karoq-ban már lehet teljesen digitális műszercsoport is, de a nálunk járt példány békebeli stílusú, nagy számlapos, amolyan Laurin & Klement kivitelű, világos számlapos darab. Nagyon mutatós, szinte „mercedesesen” konzervatív. Ezen túlmenően persze ott a high-tech, nagykijelzős, érintőképernyős központi display is, Android Auto-, Apple CarPlay- és MirrorLink-támogatással, ezen kívül két USB aljzattal és vezeték nélküli telefontöltési lehetőségekkel.
Skodás ötletek
A Skoda egyébként szokásához híven a Karoq-ban is puffogtatja az ötleteit. Ilyen a hátsó sor VarioFlex nevű, sínes rögzítésű ülésrendszere, amellyel egyből 521 literre lehet bővíteni a csomagtér alapkapacitását, ha előrébb húzzuk kicsit az üléseket. Ráadásul ki is lehet ezeket venni, sőt, ha a középső hátsó ülést emeljük ki, a két szélső beljebb csúszhat kicsit, így igazán levegős, tágas utasteret hagyva hátul két felnőttnek.
D.P.
Ez talán a legnagyobb mutatvány az utastérben, de igazából centinként lehetne sorolni valami ügyesen átgondolt apróságot. Az övcsatbeakasztót, a háttámlákon a tablet és pohártartókat, az újszerű csomagtérrolót, a parkolójegytartót, esernyőtartót, a jégkaparót, 230 V-os hálózati dugaljat. A Style-felszereltség része pluszban a láblengetős csomagtérajtó-nyitás is, sőt fűthetőek hátsó ülések, van vonóhorog is, ami a karosszéria alá rejtett. A szokásos VW-s biztonsági csomagról, a holttérfigyelő funkcióról, az adaptív tempomatról, a fáradtságérzékelőről, a táblafelismerőről, a fűthető kormányról és ülésekről, valamint a kilenc légzsákról nem is beszélve. Ezért is furcsa például, hogy a lámpatest csak halogén, és a manuális váltó sem igazán illeszthető bele a fentiek által keltett érzésbe.
Dízel és manuál
Ez a Karoq nem csak a fekete-bézs színösszeállításával, a hajtással is egyfajta üzleties SUV, a 150 lóerős 2 literes dízelmotor manapság egyértelműen már csak a céges vonalon számít erősnek, a négykerék-hajtás úgyszintén, ráadásul adaptív kivitelű felfüggesztéssel, ami elég húzós extra. Egyedül az említett manuális váltó lógott ki a sorból. A futómű és kormányzás pontos, a menetkomfort, a hangszigetelés kiváló, alig hallani a motor zaját a 340 Nm-es nyomatékú erőforrás pedig kipróbált darab, nagyobb és nehezebb kasznikat is dinamikusan mozgat, itt a 6,5 literes átlaga is teljesen vállalható az összkerék-hajtás mellett.
D.P.
A Karoq 4x4-es képességeiről a mostani teszten kívül már februárban kaptunk egy kis ízelítőt Lappföldön, amikor a sarkkörtől tíz kilométerre lévő befagyott tavon kialakított vezetéstechnikai-centrumban tesztelhettük. Fenn északon persze bármelyik anyuka jobban vezet havon keresztbe, mint mi, de a rendszert, azért jól lehetett tesztelgetni a szöges gumikon, amit egyébként arrafelé télen folyamatosan használnak, mégis jó állapotban vannak az utak... Ami az itthoni próbát illeti, ma már átlagos 17 colos abroncsokkal és 225/55-ös gumiméret mellett tökéletesen komfortos a Karoq a hazai utakon is.
Árak, konkurensek
Lassan hozzászokunk, hogy annyi pénzt kérnek egy Skodáért, amennyire korábban gondolni sem mertünk volna. Így van ez ennél a Karoq-nál is. Ennek a konfigurációnak 11,04 millió forint a listaára, ami sokkoló. A tényleges ajánlati ára picit szerényebb, 9,08 millió forint, ami jobban hangzik, de még mindig érdemes kontextusban vizsgálni. Az látszik, hogy a kereskedések hirdetései között az 1.0 literes háromhengeres motorú változatok messze vezetnek: 6,5-7,5 millió közé belőtt árakkal.
D.P.
Az alapmotoros változatok esetén – a nagyobb árérzékenység miatt – még így is veszíthet vevőket a Karoq, mondjuk a Suzuki SX4 S-Cross-szal szemben, de feljebb, ahol már az extrák és a Skoda mifelénk igen magas presztízse egyre erősebb tétel, a Karoq is visszahozza az árhátrányát. Tapasztalatunk szerint még olyan is átkacsintgat rá, aki most VW Passatban ül, ami pedig bőven a 10 milliós kategória. Innen nézve pedig nem túlárazott a termék. A végső döntésnél aztán sok múlhat aztán azon is, mennyit kell várni a Skoda Karoq/Seat Ateca modellekre, amelyek közös soron készülnek a csehországi Kvasiny-gyárban és nem ritkák a fél évre vállalt szállítási idők.