Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7d096121-8504-469f-a608-5e164b353870","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint „az embereknek” hozzá hasonlóan borzasztóan rossz a véleménye az Európai Unióról.","shortLead":"A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint „az embereknek” hozzá hasonlóan borzasztóan rossz a véleménye az Európai...","id":"20250227_gulyas-gergely-brusszel-illiberalis-magyarorszag-liberalis-europai-unio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d096121-8504-469f-a608-5e164b353870.jpg","index":0,"item":"df9542f4-e6ce-427a-9200-23b1c75f8343","keywords":null,"link":"/itthon/20250227_gulyas-gergely-brusszel-illiberalis-magyarorszag-liberalis-europai-unio","timestamp":"2025. február. 27. 07:08","title":"Gulyás Gergely: Valójában Brüsszel az illiberális, Magyarország liberális","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3fc09312-0902-452c-9690-1bdaf519b29b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Árnyalt miniszterelnöki vélemény a Pride-ról.","shortLead":"Árnyalt miniszterelnöki vélemény a Pride-ról.","id":"20250227_Orban-Viktor-Lazar-Janos-Facebook-bejegyzese-alatt-fejtette-ki-mit-gondol-a-Pride-rol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3fc09312-0902-452c-9690-1bdaf519b29b.jpg","index":0,"item":"44182316-33fc-47d5-9854-665283b29386","keywords":null,"link":"/itthon/20250227_Orban-Viktor-Lazar-Janos-Facebook-bejegyzese-alatt-fejtette-ki-mit-gondol-a-Pride-rol","timestamp":"2025. február. 27. 14:38","title":"Orbán Viktor odakommentelte Lázár János Facebook-posztja alá, hogy „Be bizony!”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a77a6446-2dfb-488e-bf2e-42886fc54718","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Hogyan érjük el, hogy egy üzenet ne csak eljusson a közönséghez, hanem valóban értő fülekre találjon? Milyen kommunikációs stratégiák segíthetnek abban, hogy a véleményformálás ne váljon manipulációvá? Ezekről a témákról beszélgetünk a HVG Címlapsztori márciusi rendezvényén az Eötvös10 Művelődési Házban.","shortLead":"Hogyan érjük el, hogy egy üzenet ne csak eljusson a közönséghez, hanem valóban értő fülekre találjon? Milyen...","id":"20250227_Kozossegepites-es-reklam-gyuloletkeltes-kozben-HVG-Cimlapsztori-Geszti-Peterrel-Radnai-Markkal-es-Papp-Reka-Kingaval","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a77a6446-2dfb-488e-bf2e-42886fc54718.jpg","index":0,"item":"ae27edf0-1245-4588-a135-cae35f812502","keywords":null,"link":"/itthon/20250227_Kozossegepites-es-reklam-gyuloletkeltes-kozben-HVG-Cimlapsztori-Geszti-Peterrel-Radnai-Markkal-es-Papp-Reka-Kingaval","timestamp":"2025. február. 27. 11:04","title":"Közösségépítés és reklám gyűlöletkeltés közben? HVG Címlapsztori Geszti Péterrel, Radnai Márkkal és Papp Réka Kingával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fb9e8787-af4b-49ff-9db2-da5e524efaa1","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"A Szegedi Tudományegyetemen (SZTE) végeztek először az országban radioizotópos prosztataspecifikus daganatterápiát, amely az előrehaladott állapotú prosztatarákos betegek túlélését hosszabbítja meg.","shortLead":"A Szegedi Tudományegyetemen (SZTE) végeztek először az országban radioizotópos prosztataspecifikus daganatterápiát...","id":"20250227_szegedi-tudomanyegyetem-radioizotopos-prosztataspecifikus-daganatterapia-uj-kezeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fb9e8787-af4b-49ff-9db2-da5e524efaa1.jpg","index":0,"item":"4fd1b560-2eb2-4c9d-bfb6-bb65d6f3df15","keywords":null,"link":"/tudomany/20250227_szegedi-tudomanyegyetem-radioizotopos-prosztataspecifikus-daganatterapia-uj-kezeles","timestamp":"2025. február. 27. 08:03","title":"Magyarországon először végeztek el egy különleges daganatterápiát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f867252-3da5-4343-a69b-e843bc6fc3ab","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Minden további nélkül segít a Windows 11 illegális aktiválásában a Microsoft Copilot. A dolog azonban amellett, hogy nem etikus, még veszélyes is lehet.","shortLead":"Minden további nélkül segít a Windows 11 illegális aktiválásában a Microsoft Copilot. A dolog azonban amellett...","id":"20250228_microsoft-windows-11-kalozkodas-aktivalas-copilot-chatbot-segitseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f867252-3da5-4343-a69b-e843bc6fc3ab.jpg","index":0,"item":"e2ca29fb-aa70-4618-88b3-8448db55107a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250228_microsoft-windows-11-kalozkodas-aktivalas-copilot-chatbot-segitseg","timestamp":"2025. február. 28. 18:03","title":"Kínos: a Microsoft MI-je örömmel segít a cég szoftvereinek ellopásában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af49f443-4abd-4283-b2d7-5c8d62719645","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az ujgurok kitoloncolása sérti azt az elvet, amely tiltja külföldiek visszafordítását vagy kiutasítását olyan államba, ahol fennáll a veszélye annak, hogy kínzásnak vagy más, embertelen, megalázó bánásmódnak lennének kitéve.","shortLead":"Az ujgurok kitoloncolása sérti azt az elvet, amely tiltja külföldiek visszafordítását vagy kiutasítását olyan államba...","id":"20250227_Thaifold-ujgurokat-toloncolt-vissza-Kinaba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af49f443-4abd-4283-b2d7-5c8d62719645.jpg","index":0,"item":"a9899752-db57-4c59-b24a-b858c6e9500d","keywords":null,"link":"/vilag/20250227_Thaifold-ujgurokat-toloncolt-vissza-Kinaba","timestamp":"2025. február. 27. 16:55","title":"Emberi jogokat sért, hogy Thaiföld ujgurokat toloncolt vissza Kínába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"624ff525-b569-4f15-8534-764ece89243b","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A tettek elmaradnak a szükséges szinttől, bár már legalább sok cégnek vannak konkrét klímavédelmi céljai.","shortLead":"A tettek elmaradnak a szükséges szinttől, bár már legalább sok cégnek vannak konkrét klímavédelmi céljai.","id":"20250227_fenntarthatosagi-cel-magyar-cegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/624ff525-b569-4f15-8534-764ece89243b.jpg","index":0,"item":"695e9e2f-bc4c-498d-a3b6-a9ec2cc8f38c","keywords":null,"link":"/kkv/20250227_fenntarthatosagi-cel-magyar-cegek","timestamp":"2025. február. 27. 13:12","title":"Abban már jók a magyar cégek, hogy fenntarthatósági célokat írjanak, abban, hogy meg is valósítsák, még nem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b6c0362-b940-458c-8ae6-583d33e5af34","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az amerikai haditengerészet egy újfajta drónt tesztel, amely 30 órán át képes a levegőben maradni, miközben olyan magasan repül, hogy a legtöbb légvédelmi rendszer nem tud vele mit kezdeni.","shortLead":"Az amerikai haditengerészet egy újfajta drónt tesztel, amely 30 órán át képes a levegőben maradni, miközben olyan...","id":"20250228_seaguardian-dron-repules-amerikai-haditengereszet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b6c0362-b940-458c-8ae6-583d33e5af34.jpg","index":0,"item":"0a203830-7c75-40e9-97e8-687c7d4a1e00","keywords":null,"link":"/tudomany/20250228_seaguardian-dron-repules-amerikai-haditengereszet","timestamp":"2025. február. 28. 17:03","title":"Speciális drónt vethet be az amerikai haditengerészet, bárhol megtalálja a tengeralattjárókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egyre magasabban szárnyal a Skoda – de ha túl sok a barátod, nem marad időd az ellenségeidre. Egyelőre úgy tűnik, a csehek nem tudnak hibázni, ügyesen lavíroznak a német anyakonszern útvesztőjében úgy, hogy mindig jól jönnek ki belőle. Ha minden (a)Karoq szóvicc mellé egy autóeladás strigulát is behúzhat majd a Skoda, akkor nem lesz itt gondjuk.
A Skoda Kodiaq után itt a Karoq, mi több már a Kamiq is. Ők alkotják jelenleg a cseh család egyre gyarapodó SUV-kínálatát. A Karoq egyben a Skoda Yeti utódja is, miközben unokatestvéri viszonyt ápol a Seat Atecával, amelynek révén egyben mindketten féltestvérei a VW Tiguannak is, és szegről-végről rokonok az Audi Q2-vel. Gyakorlatilag végtelen ciklus hozható létre a Volkswagen-dinasztia családfájában, de a lényeg röviden annyi, hogy mivel ennyire közös a génkészletük ezeknek a családtagoknak, bizony nehéz igazán valódi egyéniséget találni közöttük.
Képgaléria.
D.P.
A formáját tekintve talán a Karoq-ra is igaz ez, a 4,38 méteres kompakt szabadidő-autó dizájnjában különösebben nincs sok fogódzó, a kettéválasztott nappali menetfény és a fényszóró, a hangsúlyos maszk, hátul a cseh kristályműveseknek adózó metszésekkel átszőtt lámpatest igazából csak beleillik a mostanság követett Skoda dizájnba. Összességében korrekt és homogén a forma, csak korántsem a világ legizgalmasabb autóipari alkotása. Sokkal jobban eladja Karoq-ot a jól eltalált mérete – se nem kicsi, se nem batár, családinak is jó és cégautónak is – továbbá a benne lévő ötletek sokasága, komoly felszereltsége, illetve ennek a konkrét darabnak a konfigurációja miatti izgalmas kiállása.
Karoq-ká vált Yeti
A Karoq 16 centivel hosszabb elődjénél, a Yetinél. Annál az autónál, amelyet talán az utókor fog igazán értékelni, mert a kissé esetlen formájú, magas tetővonalú kocsinak voltak méltatható előnyei: a leginkább az, hogy majdhogynem állítva elfért benne két bicikli – ilyesminek alig akad párja ebben a kategóriában. Ami viszont a Karoq előnye, hogy bár a biciklis trükköt nem tudja, de még így is a Yetiénél 100 literrel nagyobb, 479 literes csomagteret kínál alapból. A másik aduja a divatos, emelt felépítménye 18 centis hasmagasságal, amellyel már nyugodtabban letévedhet az ember földutakra is.
D.P.
Igaz, az általunk tesztre kapott Karoq-kal ezt nem nagyon erőltetnénk, mert a bézs-fekete színnel igencsak vigyázós az autó, és a hangulata is elüt az alapvetően szabadidőérzést meglovagoló kategóriában. Amolyan „biznisz osztály” kabint kapott ez a gép, és ez az ellentmondásosság nagyon jót is tesz a karoqterének. A Skodák közül elsőként a Karoq-ban már lehet teljesen digitális műszercsoport is, de a nálunk járt példány békebeli stílusú, nagy számlapos, amolyan Laurin & Klement kivitelű, világos számlapos darab. Nagyon mutatós, szinte „mercedesesen” konzervatív. Ezen túlmenően persze ott a high-tech, nagykijelzős, érintőképernyős központi display is, Android Auto-, Apple CarPlay- és MirrorLink-támogatással, ezen kívül két USB aljzattal és vezeték nélküli telefontöltési lehetőségekkel.
Skodás ötletek
A Skoda egyébként szokásához híven a Karoq-ban is puffogtatja az ötleteit. Ilyen a hátsó sor VarioFlex nevű, sínes rögzítésű ülésrendszere, amellyel egyből 521 literre lehet bővíteni a csomagtér alapkapacitását, ha előrébb húzzuk kicsit az üléseket. Ráadásul ki is lehet ezeket venni, sőt, ha a középső hátsó ülést emeljük ki, a két szélső beljebb csúszhat kicsit, így igazán levegős, tágas utasteret hagyva hátul két felnőttnek.
D.P.
Ez talán a legnagyobb mutatvány az utastérben, de igazából centinként lehetne sorolni valami ügyesen átgondolt apróságot. Az övcsatbeakasztót, a háttámlákon a tablet és pohártartókat, az újszerű csomagtérrolót, a parkolójegytartót, esernyőtartót, a jégkaparót, 230 V-os hálózati dugaljat. A Style-felszereltség része pluszban a láblengetős csomagtérajtó-nyitás is, sőt fűthetőek hátsó ülések, van vonóhorog is, ami a karosszéria alá rejtett. A szokásos VW-s biztonsági csomagról, a holttérfigyelő funkcióról, az adaptív tempomatról, a fáradtságérzékelőről, a táblafelismerőről, a fűthető kormányról és ülésekről, valamint a kilenc légzsákról nem is beszélve. Ezért is furcsa például, hogy a lámpatest csak halogén, és a manuális váltó sem igazán illeszthető bele a fentiek által keltett érzésbe.
Dízel és manuál
Ez a Karoq nem csak a fekete-bézs színösszeállításával, a hajtással is egyfajta üzleties SUV, a 150 lóerős 2 literes dízelmotor manapság egyértelműen már csak a céges vonalon számít erősnek, a négykerék-hajtás úgyszintén, ráadásul adaptív kivitelű felfüggesztéssel, ami elég húzós extra. Egyedül az említett manuális váltó lógott ki a sorból. A futómű és kormányzás pontos, a menetkomfort, a hangszigetelés kiváló, alig hallani a motor zaját a 340 Nm-es nyomatékú erőforrás pedig kipróbált darab, nagyobb és nehezebb kasznikat is dinamikusan mozgat, itt a 6,5 literes átlaga is teljesen vállalható az összkerék-hajtás mellett.
D.P.
A Karoq 4x4-es képességeiről a mostani teszten kívül már februárban kaptunk egy kis ízelítőt Lappföldön, amikor a sarkkörtől tíz kilométerre lévő befagyott tavon kialakított vezetéstechnikai-centrumban tesztelhettük. Fenn északon persze bármelyik anyuka jobban vezet havon keresztbe, mint mi, de a rendszert, azért jól lehetett tesztelgetni a szöges gumikon, amit egyébként arrafelé télen folyamatosan használnak, mégis jó állapotban vannak az utak... Ami az itthoni próbát illeti, ma már átlagos 17 colos abroncsokkal és 225/55-ös gumiméret mellett tökéletesen komfortos a Karoq a hazai utakon is.
Árak, konkurensek
Lassan hozzászokunk, hogy annyi pénzt kérnek egy Skodáért, amennyire korábban gondolni sem mertünk volna. Így van ez ennél a Karoq-nál is. Ennek a konfigurációnak 11,04 millió forint a listaára, ami sokkoló. A tényleges ajánlati ára picit szerényebb, 9,08 millió forint, ami jobban hangzik, de még mindig érdemes kontextusban vizsgálni. Az látszik, hogy a kereskedések hirdetései között az 1.0 literes háromhengeres motorú változatok messze vezetnek: 6,5-7,5 millió közé belőtt árakkal.
D.P.
Az alapmotoros változatok esetén – a nagyobb árérzékenység miatt – még így is veszíthet vevőket a Karoq, mondjuk a Suzuki SX4 S-Cross-szal szemben, de feljebb, ahol már az extrák és a Skoda mifelénk igen magas presztízse egyre erősebb tétel, a Karoq is visszahozza az árhátrányát. Tapasztalatunk szerint még olyan is átkacsintgat rá, aki most VW Passatban ül, ami pedig bőven a 10 milliós kategória. Innen nézve pedig nem túlárazott a termék. A végső döntésnél aztán sok múlhat aztán azon is, mennyit kell várni a Skoda Karoq/Seat Ateca modellekre, amelyek közös soron készülnek a csehországi Kvasiny-gyárban és nem ritkák a fél évre vállalt szállítási idők.