Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e53297a5-fc66-4136-bbca-aee41d58e228","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A gazda, és a férfi, akit megkért, hogy felügyelje az állatot, börtönbe kerülhet.","shortLead":"A gazda, és a férfi, akit megkért, hogy felügyelje az állatot, börtönbe kerülhet.","id":"20250512_eletveszelyes-kutyatamadas-negyeves-kislany-vademeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e53297a5-fc66-4136-bbca-aee41d58e228.jpg","index":0,"item":"111cc1c2-53fc-4d09-81e6-75ab77f3c5e7","keywords":null,"link":"/itthon/20250512_eletveszelyes-kutyatamadas-negyeves-kislany-vademeles","timestamp":"2025. május. 12. 09:51","title":"Életveszélyes sérüléseket okozott egy kutya egy négyéves kislánynak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4bad46cc-675a-4736-a8bd-7c80037d6297","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A kormányhivatal előbb megpróbálta megtagadni az Eve Power környezethasználati engedélyének kiadását.","shortLead":"A kormányhivatal előbb megpróbálta megtagadni az Eve Power környezethasználati engedélyének kiadását.","id":"20250512_eve-power-debrecen-akkugyar-kornyezethasznalati-engedely-magzatkarosito-oldoszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4bad46cc-675a-4736-a8bd-7c80037d6297.jpg","index":0,"item":"8d81d819-82f2-463b-bc92-9395f1942a37","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250512_eve-power-debrecen-akkugyar-kornyezethasznalati-engedely-magzatkarosito-oldoszer","timestamp":"2025. május. 12. 17:31","title":"Évente 16 ezer tonna magzatkárosító oldószert használ majd a Debrecenben épülő kínai akkugyár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f4c4390c-1dd4-4ca1-90ea-d7222f8bb9f2","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Néha úgy tűnik, Schwab Richárd vallási vezető, akit ezrek követnek, vállalva a szigorú életmódtanácsokat. A belgyógyász-gasztroenterológus saját bevallása szerint a legtöbb bírálatot az alkoholtilalom miatt kapja. Életmódváltó programja, amelyet közösségével országszerte hirdetnek, a nyitott, szabálykövető és érzelmileg stabil emberek között nagyon sikeres. Bár ők nincsenek túl sokan Magyarországon, Schwab társadalmi hatást akar kiváltani, és azt mondja, ha valaki tartja a szabályokat, „tálcán jön” a jó életminőség. HVG-Portré.","shortLead":"Néha úgy tűnik, Schwab Richárd vallási vezető, akit ezrek követnek, vállalva a szigorú életmódtanácsokat...","id":"20250512_hvg-Portre-Schwab-Richard-gasztroenterologus-belgyogyasz-taplalkozas-egeszseges-eletmod","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f4c4390c-1dd4-4ca1-90ea-d7222f8bb9f2.jpg","index":0,"item":"30f960bf-99f9-4098-a111-9e12c8b855df","keywords":null,"link":"/360/20250512_hvg-Portre-Schwab-Richard-gasztroenterologus-belgyogyasz-taplalkozas-egeszseges-eletmod","timestamp":"2025. május. 12. 13:59","title":"Schwab Richárd: Ha Demján Sándor élne, most is neki dolgoznék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3860d259-f1db-444a-986d-e1ccb555b0bc","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Régóta várták Dél-Amerikában.","shortLead":"Régóta várták Dél-Amerikában.","id":"20250512_carlo-ancelotti-brazil-szovetsegi-kapitany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3860d259-f1db-444a-986d-e1ccb555b0bc.jpg","index":0,"item":"098336ad-ce3a-4099-8c40-b64ab9beb7e6","keywords":null,"link":"/sport/20250512_carlo-ancelotti-brazil-szovetsegi-kapitany","timestamp":"2025. május. 12. 16:20","title":"Eldőlt: a spanyol bajnokság lezárultával Ancelotti lesz a brazil szövetségi kapitány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f87c5f1b-2371-416f-a4ba-09135323cc29","c_author":"MTI","category":"kkv","description":"Az új alapítványban az állam csatlakozó alapítóként vesz részt.","shortLead":"Az új alapítványban az állam csatlakozó alapítóként vesz részt.","id":"20250512_zalazone-tesztpalya-vagyonkezelo-alapitvany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f87c5f1b-2371-416f-a4ba-09135323cc29.jpg","index":0,"item":"be5352cb-c098-499f-b973-d0ff7eb896c7","keywords":null,"link":"/kkv/20250512_zalazone-tesztpalya-vagyonkezelo-alapitvany","timestamp":"2025. május. 12. 18:31","title":"Vagyonkezelő alapítványba kerül a ZalaZone","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ee5a72ba-6ab8-4fcb-9252-ee4e9c2e8043","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Más elfoglaltság híján sok fiatal ezzel töltötte az idejét Afganisztánban.","shortLead":"Más elfoglaltság híján sok fiatal ezzel töltötte az idejét Afganisztánban.","id":"20250512_afganisztan-talibok-sakk-betiltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ee5a72ba-6ab8-4fcb-9252-ee4e9c2e8043.jpg","index":0,"item":"f1c4452e-a363-4182-995d-0d2ae46b6f38","keywords":null,"link":"/elet/20250512_afganisztan-talibok-sakk-betiltas","timestamp":"2025. május. 12. 12:05","title":"Betiltották a tálibok a sakkot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9588258-074c-4a87-8c76-09cf4494ed0e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Johnny Depp volt felesége háromszoros anya lett, kisbabáit ezúttal maga hordta ki.","shortLead":"Johnny Depp volt felesége háromszoros anya lett, kisbabáit ezúttal maga hordta ki.","id":"20250512_amber-heard-ikrek-anyasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9588258-074c-4a87-8c76-09cf4494ed0e.jpg","index":0,"item":"f5a5412d-9a58-48c9-b6ff-cbaa877ebb90","keywords":null,"link":"/elet/20250512_amber-heard-ikrek-anyasag","timestamp":"2025. május. 12. 10:25","title":"Amber Heardnek ikrei születtek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e720931-35cf-49f1-86d8-0a9f6ac49db2","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"„A magyar miniszterelnök attitűdje, remélem, kijózanítóan hat Romániában a magyarságra” – írta.","shortLead":"„A magyar miniszterelnök attitűdje, remélem, kijózanítóan hat Romániában a magyarságra” – írta.","id":"20250512_tompa-andrea-orban-viktor-tihanyi-beszed","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e720931-35cf-49f1-86d8-0a9f6ac49db2.jpg","index":0,"item":"79a9a71b-3c5a-4736-b149-be20c531f221","keywords":null,"link":"/itthon/20250512_tompa-andrea-orban-viktor-tihanyi-beszed","timestamp":"2025. május. 12. 12:24","title":"Tompa Andrea Orbán tihanyi beszédéről: Árulás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egyre magasabban szárnyal a Skoda – de ha túl sok a barátod, nem marad időd az ellenségeidre. Egyelőre úgy tűnik, a csehek nem tudnak hibázni, ügyesen lavíroznak a német anyakonszern útvesztőjében úgy, hogy mindig jól jönnek ki belőle. Ha minden (a)Karoq szóvicc mellé egy autóeladás strigulát is behúzhat majd a Skoda, akkor nem lesz itt gondjuk.
A Skoda Kodiaq után itt a Karoq, mi több már a Kamiq is. Ők alkotják jelenleg a cseh család egyre gyarapodó SUV-kínálatát. A Karoq egyben a Skoda Yeti utódja is, miközben unokatestvéri viszonyt ápol a Seat Atecával, amelynek révén egyben mindketten féltestvérei a VW Tiguannak is, és szegről-végről rokonok az Audi Q2-vel. Gyakorlatilag végtelen ciklus hozható létre a Volkswagen-dinasztia családfájában, de a lényeg röviden annyi, hogy mivel ennyire közös a génkészletük ezeknek a családtagoknak, bizony nehéz igazán valódi egyéniséget találni közöttük.
Képgaléria.
D.P.
A formáját tekintve talán a Karoq-ra is igaz ez, a 4,38 méteres kompakt szabadidő-autó dizájnjában különösebben nincs sok fogódzó, a kettéválasztott nappali menetfény és a fényszóró, a hangsúlyos maszk, hátul a cseh kristályműveseknek adózó metszésekkel átszőtt lámpatest igazából csak beleillik a mostanság követett Skoda dizájnba. Összességében korrekt és homogén a forma, csak korántsem a világ legizgalmasabb autóipari alkotása. Sokkal jobban eladja Karoq-ot a jól eltalált mérete – se nem kicsi, se nem batár, családinak is jó és cégautónak is – továbbá a benne lévő ötletek sokasága, komoly felszereltsége, illetve ennek a konkrét darabnak a konfigurációja miatti izgalmas kiállása.
Karoq-ká vált Yeti
A Karoq 16 centivel hosszabb elődjénél, a Yetinél. Annál az autónál, amelyet talán az utókor fog igazán értékelni, mert a kissé esetlen formájú, magas tetővonalú kocsinak voltak méltatható előnyei: a leginkább az, hogy majdhogynem állítva elfért benne két bicikli – ilyesminek alig akad párja ebben a kategóriában. Ami viszont a Karoq előnye, hogy bár a biciklis trükköt nem tudja, de még így is a Yetiénél 100 literrel nagyobb, 479 literes csomagteret kínál alapból. A másik aduja a divatos, emelt felépítménye 18 centis hasmagasságal, amellyel már nyugodtabban letévedhet az ember földutakra is.
D.P.
Igaz, az általunk tesztre kapott Karoq-kal ezt nem nagyon erőltetnénk, mert a bézs-fekete színnel igencsak vigyázós az autó, és a hangulata is elüt az alapvetően szabadidőérzést meglovagoló kategóriában. Amolyan „biznisz osztály” kabint kapott ez a gép, és ez az ellentmondásosság nagyon jót is tesz a karoqterének. A Skodák közül elsőként a Karoq-ban már lehet teljesen digitális műszercsoport is, de a nálunk járt példány békebeli stílusú, nagy számlapos, amolyan Laurin & Klement kivitelű, világos számlapos darab. Nagyon mutatós, szinte „mercedesesen” konzervatív. Ezen túlmenően persze ott a high-tech, nagykijelzős, érintőképernyős központi display is, Android Auto-, Apple CarPlay- és MirrorLink-támogatással, ezen kívül két USB aljzattal és vezeték nélküli telefontöltési lehetőségekkel.
Skodás ötletek
A Skoda egyébként szokásához híven a Karoq-ban is puffogtatja az ötleteit. Ilyen a hátsó sor VarioFlex nevű, sínes rögzítésű ülésrendszere, amellyel egyből 521 literre lehet bővíteni a csomagtér alapkapacitását, ha előrébb húzzuk kicsit az üléseket. Ráadásul ki is lehet ezeket venni, sőt, ha a középső hátsó ülést emeljük ki, a két szélső beljebb csúszhat kicsit, így igazán levegős, tágas utasteret hagyva hátul két felnőttnek.
D.P.
Ez talán a legnagyobb mutatvány az utastérben, de igazából centinként lehetne sorolni valami ügyesen átgondolt apróságot. Az övcsatbeakasztót, a háttámlákon a tablet és pohártartókat, az újszerű csomagtérrolót, a parkolójegytartót, esernyőtartót, a jégkaparót, 230 V-os hálózati dugaljat. A Style-felszereltség része pluszban a láblengetős csomagtérajtó-nyitás is, sőt fűthetőek hátsó ülések, van vonóhorog is, ami a karosszéria alá rejtett. A szokásos VW-s biztonsági csomagról, a holttérfigyelő funkcióról, az adaptív tempomatról, a fáradtságérzékelőről, a táblafelismerőről, a fűthető kormányról és ülésekről, valamint a kilenc légzsákról nem is beszélve. Ezért is furcsa például, hogy a lámpatest csak halogén, és a manuális váltó sem igazán illeszthető bele a fentiek által keltett érzésbe.
Dízel és manuál
Ez a Karoq nem csak a fekete-bézs színösszeállításával, a hajtással is egyfajta üzleties SUV, a 150 lóerős 2 literes dízelmotor manapság egyértelműen már csak a céges vonalon számít erősnek, a négykerék-hajtás úgyszintén, ráadásul adaptív kivitelű felfüggesztéssel, ami elég húzós extra. Egyedül az említett manuális váltó lógott ki a sorból. A futómű és kormányzás pontos, a menetkomfort, a hangszigetelés kiváló, alig hallani a motor zaját a 340 Nm-es nyomatékú erőforrás pedig kipróbált darab, nagyobb és nehezebb kasznikat is dinamikusan mozgat, itt a 6,5 literes átlaga is teljesen vállalható az összkerék-hajtás mellett.
D.P.
A Karoq 4x4-es képességeiről a mostani teszten kívül már februárban kaptunk egy kis ízelítőt Lappföldön, amikor a sarkkörtől tíz kilométerre lévő befagyott tavon kialakított vezetéstechnikai-centrumban tesztelhettük. Fenn északon persze bármelyik anyuka jobban vezet havon keresztbe, mint mi, de a rendszert, azért jól lehetett tesztelgetni a szöges gumikon, amit egyébként arrafelé télen folyamatosan használnak, mégis jó állapotban vannak az utak... Ami az itthoni próbát illeti, ma már átlagos 17 colos abroncsokkal és 225/55-ös gumiméret mellett tökéletesen komfortos a Karoq a hazai utakon is.
Árak, konkurensek
Lassan hozzászokunk, hogy annyi pénzt kérnek egy Skodáért, amennyire korábban gondolni sem mertünk volna. Így van ez ennél a Karoq-nál is. Ennek a konfigurációnak 11,04 millió forint a listaára, ami sokkoló. A tényleges ajánlati ára picit szerényebb, 9,08 millió forint, ami jobban hangzik, de még mindig érdemes kontextusban vizsgálni. Az látszik, hogy a kereskedések hirdetései között az 1.0 literes háromhengeres motorú változatok messze vezetnek: 6,5-7,5 millió közé belőtt árakkal.
D.P.
Az alapmotoros változatok esetén – a nagyobb árérzékenység miatt – még így is veszíthet vevőket a Karoq, mondjuk a Suzuki SX4 S-Cross-szal szemben, de feljebb, ahol már az extrák és a Skoda mifelénk igen magas presztízse egyre erősebb tétel, a Karoq is visszahozza az árhátrányát. Tapasztalatunk szerint még olyan is átkacsintgat rá, aki most VW Passatban ül, ami pedig bőven a 10 milliós kategória. Innen nézve pedig nem túlárazott a termék. A végső döntésnél aztán sok múlhat aztán azon is, mennyit kell várni a Skoda Karoq/Seat Ateca modellekre, amelyek közös soron készülnek a csehországi Kvasiny-gyárban és nem ritkák a fél évre vállalt szállítási idők.