szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az új rekord nem kevéssel, hanem közel egy perccel jobb a korábbinál, a tisztelet mind a pilótának, mind a gyártónak kijár. Az előző rekord 35 évig tartotta magát.

A németországi Nordschleife a világ egyik legismertebb és egyben egyik leghosszabb, legveszélyesebb versenypályája. A több mint 20 kilométeres aszfaltcsíkon az önjelölt versenyzők és az autógyártók is előszeretettel tesztelik új járgányaikat, és persze minden az utolsó másodpercek és tizedmásodpercek lefaragásáról szól. A gyártók lényegében az összes sportosabb modelljükkel felkeresik a "Zöld Poklot", hogy aztán bejelenthessék: kategóriájában ez a leggyorsabb autó a Nordschleifén.

Az abszolút körrekordot eddig egy Porsche 956C tartotta, mellyel Stefan Bellofnak még 1983-ban 6 perc 11 másodperc alatt sikerült abszolválnia a 20,8 kilométeres aszfaltcsíkot. Ez volt az akkori rekorder autó:

Gtspirit.com

Az új rekordra egészen 2018-ig, a mai napig kellett várnunk, amikor is a Porsche bejelentette, hogy egy 919 Hybrid Evo 5 perc 19 másodperc alatt teljesítette a feladatot. Konkrétan ez az autó:

Porsche

Még pedig ennek a tapasztalt és nem mellesleg igen bátor pilótának, a 37 éves német Timo Bernhardnak a dirigálásával:

Porsche

A 370 km/h végsebességű Porsche 919 Hybrid Evo annak a Le Mans prototípusnak a továbbfejlesztett változata, mellyel a márka korábban többször is győzedelmeskedett a 24 órás francia versenyen és az FIA WEC bajnokságban.

A 33 bal- és 40 jobb kanyart 1983-ban 202 km/h átlagsebességgel teljesítették, és azt megelőzően soha nem sikerült 200 feletti átlagtempót elérni a Zöld Pokolban. 2018-ban pedig a Porsche 919 Hybrid Evo már 234,69 km/h átlagsebességet ért el, ami egészen elképesztő.

Porsche

Az 1983-as rekordot beállító Porsche 956C 2,6 literes hathengeres boxermotorja 620 lóerős volt, 2018-as kései leszármazottjának 700 lóerős négyhengeres turbómotorra épülő hibrid meghajtása pedig minden korlátozás nélkül 1100-1200 lóerős összteljesítményre képes. Utóbbi versenyautó nem most először bizonyított, korábban a belga Spa-Francorchamps pályán gyorsabban ért körbe, mint egy Forma 1-es autó.

Porsche

A Nordschleifén megejtett teljes kör fedélzeti kamerás videója cikkünk írásakor egyelőre még nem érhető el, addig is előzetesen egy rövidke felvétel a történtekről:

Frissítés: időközben az onboard felvétel is nyilvánosságra került, íme:

A közúti autók közül jelenleg a kínai elektromos kocsi, a NextEV Nio EP9 tartja a körrekordot, a maga 6 perc 45 másodperces eredményével. Elmondható, hogy amelyik utcai sportautó 7-8 perc körüli időt fut a Nordschleifén, az már komoly elismerést vív ki magának.

Itt jegyzendő meg továbbá, hogy alig néhány napja dőlt meg a Pikes Peak amerikai hegyi felfutó verseny korábbi rekordja is. A tisztán elektromos meghajtású, 680 lóerős Volkswagen I.D. R-t Romain Dumas 7 perc 57 másodperc alatt jutatta fel a csúcsra, míg a 8 perc 13 másodperces korábbi rekordot Sebastien Loeb 2013-ban állította be egy 875 lóerős Peugeot 208 T16-tal.

VW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!