szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A sportkompaktból nemcsak benzines-, hanem takarékos dízel változat is érkezett.

A Ford tavaly tavasszal leplezte le a teljesen új fejlesztésű negyedik generációs Focust, mely ősszel az Év Autója 2019 szavazás döntősei közé is bekerült. Az általunk nemrégiben a legerősebb dízelváltozatban és Vignale csúcsfelszereltségű kombiként letesztelt típusból ma pedig sokak örömére a sportosra hangolt ST változat is bemutatkozott. Íme:
Ford

A generációváltás előtt álló Volkswagen Golf GTI kihívójának szánt újdonság motorházteteje alatt egy 2,3 literes 4 hengeres EcoBoost turbós benzinmotor található, mely az elődjénél jelentősen komolyabb produkciót ad elő. 5500-as percenkénti fordulatszám mellett immár 280 lóerős teljesítmény hívható le, a 420 Nm-es nyomatékcsúcs pedig 3000-től áll rendelkezésre. A gyártó szerint az új ST-vel "kevesebb mint 6 másodperc" alatt tudható le a 0-100-as sprint.

Ford

A 10 milliméterrel lejjebb ültetett, illetve elöl 20, hátul pedig 12 százalékkal keményebb futóművet kapott új Ford Focus ST dízel változatában egy 2 literes EcoBlue turbómotor teljesít szolgálatot. Focusban eddig még sosem volt ilyen erős dízelmotor: a négyhengeres egység 190 lóerőt ad le 3500-as fordulaton, a 400 Nm-es csúcsnyomaték pedig 2000 és 3000 között stabilan elérhető. Érdekesség, hogy már 1500-as fordulaton rendelkezésre áll nem kevesebb mint 360 Nm nyomaték.

Ford

A hatfokozatú kéziváltóval, illetve hétfokozatú automataváltóval szerelt, 5 ajtós és kombi változatokban készülő Focus ST európai forgalmazása a nyáron kezdődik meg. A várható ár egyelőre ismeretlen.

Ford

 

Ford
Ford
Ford
Ford

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!