szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Hungaroring tanpályáján 18 abroncsgarnitúrát vetettek össze.

A Használtautó.hu és a Nonstopgumi.hu idei tesztje 205/55 R16 méretben készült el, jelenleg ebből fogy a legtöbb a hazai piacon. De itt egy német teszt is a városi SUV-k kategóriájához, az Auto Motor und Sport jóvoltából, ők a 215/55 R17 méretben vizsgálódtak, amely például olyan autókon van mint a Volkswagen T-Roc.

A magyar teszthez ezúttal Skoda Octavia kombik szolgáltak, és a mérések sem változtak az előző évekhez képest: megmérték a fékutat száraz és nedves aszfalton, 60 km/h-ról lassítva, a kanyarjellemzőket, a gördülési ellenállást, a beltéri zajt, és végül az abroncsok kopási képét is pontozták a többszöri vészfékezés után.

Általános tanulságként ismét kiderült, hogy száraz aszfalton a mezőny kétharmada egyméteres szóráson belül maradt, legalábbis a valóban nyári abroncsok között. A téli és a téli alapú négy évszakos gumik viszont kompromisszumosak: már 60 km/h-ról vészfékezve is akár 3,8 méteres, tehát autóhossznyi többletfékutat adhatnak.

Száraz aszfalton a mezőny kétharmada 1 méteres szóráson belül maradt, ott tehát még nem kell vészes különbségre számítani, legalábbis a nyári abroncsok között. A téli és a téli alapú négyévszakos gumik viszont kompromisszumosak, kopásuk is átlag feletti. Egy nyáron használt téli gumi a következő télen már nem lesz megfelelő
autonavigator.hu

Vizes aszfalton a fékezhetőségben már nagyobb különbségek adódhatnak.

Vizes aszfalton nagyobb az átlagos fékút, nagyobb az egyes abroncsok közötti különbség, a sereghajtók itt is a téli és a négyévszakos gumik
autonavigator.hu

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!