Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8764a407-f0d6-4e45-8a8d-068001b1c67c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egy nem csak kölcsönről szóló kölcsönszerződés kellett ahhoz, hogy megpróbálják átmenteni a jegybanki alapkezelő vagyonát, és még így sem sikerült.","shortLead":"Egy nem csak kölcsönről szóló kölcsönszerződés kellett ahhoz, hogy megpróbálják átmenteni a jegybanki alapkezelő...","id":"20250424_MNB-alapitvany-vagyonkezelo-szerzodes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8764a407-f0d6-4e45-8a8d-068001b1c67c.jpg","index":0,"item":"f260327e-8229-4adf-97d3-6b2a6f20ed5d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250424_MNB-alapitvany-vagyonkezelo-szerzodes","timestamp":"2025. április. 24. 08:14","title":"Kiderült, hogyan próbálták volna Matolcsy Ádám körébe átjátszani az MNB-alapítvány vagyonkezelő cégét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fd9279f0-aa58-40bc-9ab1-e82d11cb6a17","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az úszó húga elvesztéséről azt mondta: a tokiói olimpia után érezte úgy, hogy van ideje gyászolni, amit a felkészülés során megpróbált „félretenni”. A döntő előtt is pánikrohammal kellett megküzdenie. ","shortLead":"Az úszó húga elvesztéséről azt mondta: a tokiói olimpia után érezte úgy, hogy van ideje gyászolni, amit a felkészülés...","id":"20250425_Kapas-Boglarka-uszo-tokioi-olimpia-testver-halal-gyasz-visszavonulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fd9279f0-aa58-40bc-9ab1-e82d11cb6a17.jpg","index":0,"item":"544dfb3c-d40f-42fe-8600-fa2405e4a830","keywords":null,"link":"/elet/20250425_Kapas-Boglarka-uszo-tokioi-olimpia-testver-halal-gyasz-visszavonulas","timestamp":"2025. április. 25. 14:47","title":"Kapás Boglárka: El kellett döntenem, felkészülök-e az olimpiára vagy gyászolok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f80e16fc-ad34-4798-becf-0703e1fd3cee","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A VIII. kerületi polgármester több ponton cáfolta az építészeti államtitkár projektről tett kijelentéseit. Szerinte a helyieknek továbbra sincs ráhatásuk a projektre, ami még módosult formájában sem tetszik nekik.","shortLead":"A VIII. kerületi polgármester több ponton cáfolta az építészeti államtitkár projektről tett kijelentéseit. Szerinte...","id":"20250424_piko-andras-lanszki-rego-pazmany-kampusz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f80e16fc-ad34-4798-becf-0703e1fd3cee.jpg","index":0,"item":"3b329238-4b85-4016-b5d9-21ece4ae0289","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250424_piko-andras-lanszki-rego-pazmany-kampusz","timestamp":"2025. április. 24. 17:36","title":"Cáfolja az államtitkárt Pikó András, szerinte nem egyeztettek az önkormányzattal a Pázmány-kampusz módosult terveiről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fdb3ce34-07b2-4238-b5f1-20c336a7511f","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Árpa egy négy évvel ezelőtti megjegyzésre reagált, amikor Cserhalmi egy interjúban azt találta mondani: ha Árpára azt mondják, hogy színész, akkor ő mi?","shortLead":"Árpa egy négy évvel ezelőtti megjegyzésre reagált, amikor Cserhalmi egy interjúban azt találta mondani: ha Árpára azt...","id":"20250425_Cserhalmi-Gyorgy-Arpa-Attila-nem-szinesz-tehetseg-kritika-valasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fdb3ce34-07b2-4238-b5f1-20c336a7511f.jpg","index":0,"item":"64b480b5-d1d3-4026-a7cd-6bea8027c3e2","keywords":null,"link":"/elet/20250425_Cserhalmi-Gyorgy-Arpa-Attila-nem-szinesz-tehetseg-kritika-valasz","timestamp":"2025. április. 25. 09:54","title":"Árpa Attila Cserhalmi Györgyről: Elküldhet engem a jó édesanyámba, akkor is tisztelni fogom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b56e38aa-9d44-4750-a798-bcfa0ecc0e01","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az elmúlt évek legnagyobb vatikáni pénzügyi botrányának egyik főszereplője állítja, ő is jogosult szavazni az új pápáról, mert még nem jogerős a börtönbüntetésről szóló ítélete.","shortLead":"Az elmúlt évek legnagyobb vatikáni pénzügyi botrányának egyik főszereplője állítja, ő is jogosult szavazni az új...","id":"20250424_Koltsegvetesi-csalas-papavalasztas-papa-vatikan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b56e38aa-9d44-4750-a798-bcfa0ecc0e01.jpg","index":0,"item":"aaa59134-dde1-4592-a5e5-449a90587d31","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250424_Koltsegvetesi-csalas-papavalasztas-papa-vatikan","timestamp":"2025. április. 24. 08:41","title":"Költségvetési csalás miatt elítélt bíboros követeli, hogy ő is szavazhasson az új pápa megválasztásakor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38e850bc-7586-4839-8757-9a2af1dce543","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Határozatképtelen volt az a bizottság, ahol a fővárosi cégvezetőkről kellett volna dönteni. ","shortLead":"Határozatképtelen volt az a bizottság, ahol a fővárosi cégvezetőkről kellett volna dönteni. ","id":"20250423_Vitezy-David-Meg-vagyok-dobbenve","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38e850bc-7586-4839-8757-9a2af1dce543.jpg","index":0,"item":"0e55e227-6385-49f4-8e0c-aa91a5ef62c8","keywords":null,"link":"/itthon/20250423_Vitezy-David-Meg-vagyok-dobbenve","timestamp":"2025. április. 23. 15:18","title":"Vitézy Dávid: Meg vagyok döbbenve","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e2239db-24c5-4954-8c5d-c5552b459f7a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Magyar Péter azokkal a szavakkal búcsúzott a szentatyától, amelyeket Ferenc pápa magyarul mondott el a budapesti látogatása során.","shortLead":"Magyar Péter azokkal a szavakkal búcsúzott a szentatyától, amelyeket Ferenc pápa magyarul mondott el a budapesti...","id":"20250423_magyar-peter-vatikan-ferenc-papa-nunciatura-temetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e2239db-24c5-4954-8c5d-c5552b459f7a.jpg","index":0,"item":"45fc1bf1-2166-437c-a734-f06313f8002b","keywords":null,"link":"/itthon/20250423_magyar-peter-vatikan-ferenc-papa-nunciatura-temetes","timestamp":"2025. április. 23. 17:12","title":"Magyar Péter a Vatikán budapesti nunciatúráján tisztelgett Ferenc pápa emléke előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a9146a32-5adf-4429-b17d-159a42eeb7d7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Szente Vajk legutóbb a március 15-i Orbán-beszédet felvezető show-t rendezte meg. ","shortLead":"Szente Vajk legutóbb a március 15-i Orbán-beszédet felvezető show-t rendezte meg. ","id":"20250423_Szirtes-Tamas-drukkol-Szente-Vajknak-aki-megkapta-az-Erkel-Szinhazat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9146a32-5adf-4429-b17d-159a42eeb7d7.jpg","index":0,"item":"92b028ee-9d51-48b0-a5c1-032d6b008e40","keywords":null,"link":"/elet/20250423_Szirtes-Tamas-drukkol-Szente-Vajknak-aki-megkapta-az-Erkel-Szinhazat","timestamp":"2025. április. 23. 15:50","title":"Szirtes Tamás drukkol Szente Vajknak, aki megkapta az államtól az Erkel Színházat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A hétüléses változatban is kapható kicsit kocka SUV a Mercedes egyik kellemes idei újdonsága.
Egyre nyilvánvalóbb, hogy a közeljövőben majdnem minden autó SUV lesz. A legfrissebb jóslatok szerint Németországban például öt éven belül minden második újonnan eladott kocsi. Ebben a hatalmas masszában kellene olyan szegmenseket találni, amelyekben még nem találtak ki mindent. A Mercedesnek, úgy tűnik, megint sikerült kicsit újítania. Egy kompakt, de akár hétüléses, meglepően karakteres, jó terepképességű autót dobtak piacra Mercedes-Benz GLB néven.
Képgaléria
D.P.
Azt talán felesleges is hangsúlyozni, milyen piaci előnye van nálunk manapság egy hétüléses SUV-nak, de hogy ez máshol is akkora piaci erő-e, mondjuk a prémium kategóriában, hogy egy kompakt méretű autót fejlesszenek rá, az már korántsem ilyen egyértelmű. Márpedig a Mercedesnél azt mondják, megvan a vásárlóközönsége ennek a vonulatnak is, olyanok, akik korábban például a Mercedes B-osztályban ültek, vagy a konkurens BMW 2-es Active Tourerben.
Az egész GLB stílusa kicsit elüt a mostani, egyébként nagyon fluid Mercedes-dizájntól és éppen ez az egyik legvonzóbb benne. A kocka mint forma ugyanis nem csak érdekes a sok kavics között, hanem a kabintérre is kifejezetten jó hatással van, mert tágas és jól pakolható teret enged meg.
A GLB nagyon praktikus is: 4,63 méter hosszú, ami azt jelenti, hogy három centivel kisebb, mint a nála nagyobb GLC, viszont szélesebb és magasabb a belső tere, amivel azonnal praktikusabb verzió, mint a nála kisebb GLA, vagy nála eggyel komolyabb GLC.
D.P.
Mielőtt felvetődne, hogy magának csinált konkurenciát saját GLC típusával szemben a Mercedes, érdemes pár dolgot helyre tenni. Tudni kell, hogy mechanikailag a GLB inkább az A-osztályból építkezik, mint a GLC-ből. Kisebbek és gyengébbek a motorjai, és sok más apróság is van, amivel meg tudják tartani a különbséget a két modell között. Sok olyan részlete van a GLB-nek, ami inkább csak stílus, mint valódi tartalom. Itt is van például „majrévasnak” tűnő kapaszkodó az utas előtt, ami olyan, mint a nagyon drága Mercedes G-osztályban, csak itt nem lehet megfogni, ez csak egy alubetét a műszerfalon.
A kabintér az ilyen kijózanító apróságokon kívül igazán kényelmes, tágas, igényes, és modern. 570 literes a csomagtere alapból – amivel megint jobb, mint a GLC, amelyben csak 550 liter az alap – ráadásul a hétüléses opció miatt az egyik sor sínen mozgatható, így akár 760 liter is lehet hátul az alapkapacitás a csomagok számára.
A Mercedes abban németesen korrekt akart lenni ezzel a harmadik sorral, hogy megmondták: maximum 168 centis testmagasságig ajánlott itt ülni. De a harmadik sort is hadrendbe állítva 130 liternyi hely marad a csomagoknak. És ehhez a sorhoz is van USB-csatlakozó, fejtámla és ISOFIX-ülés. Szóval, amennyire lehet, még ez is rendben van.
D.P.
Az az igazság, hogy a mostani Mercedesek a vezetési asszisztensek és kényelmi elektronika szempontjából a Teslával együtt olyan előnyt mutatnak a legtöbb márkához képest, hogy manapság ennél a két gyártónál érezni igazán, miről szólna az évtized végének autóipara: a totális digitalizációról.
A 10.25 colos kijelzőkön MBUX rendszer fut, amelyről már leírtunk, milyen: az érintőképernyős navigáción például virtuális térkép mutatja, hogy merre kell menni. A hangutasítással szinte bármit kérhetünk a rendszertől, hogy ne a felhasználónak kelljen a menürendszer tízezer funkciója között keresgélnie, vagy kikapcsolnia a head-up displayt. És ugyanígy akármilyen zenét kérhetünk, mert a rendszer a felhőből azonnal streameli nekünk. Valahol itt kéne ma tartani.
D.P.
A kabintér néhány olcsóbb részlete mellett leginkább a motorválaszték mutatja meg, hová is tartozik a GLB a Mercedes palettáján. Itt csak kis motorok vannak, mint a Mercedes kompakt autóiban egyébként is. Mindegyik négyhengeres, még az AMG GLB 35 is, amely 306 lóerős és ugyanez a motor van a Kecskeméten készülő CLA AMG 35-ben is.
A csúcsmotort elfelejtve a belépő szint a GLB200-as benzines, amely egyébként a Renault-Nissan-Dacia trió több modelljében is megtalálható. Az 1.33 literes négyhengeres turbómotor a Mercedes GLB esetében 163 lóerős. A következő lépcsőfok már a GLB 250, amely egy kétliteres lökettérfogatú benzinmotort jelöl 224 lóerővel.
A GLB dízelmotor-választéka még egyszerűbb: egy motor, három teljesítményszint. A 2.0 literes 116, 150 lóerős és 190 lóerős lehet, amelyet lehet elsőkerék- és összkerékhajtással is rendelni. Manuális váltós modell egyébként sincs már, de az automaták közt van különbség.
D.P.
A spanyolországi bemutató során offroad terepen is ki lehetett próbálni a kocsikat. Az igazat megvallva arra számítottunk, csak valami könnyed kis dülöngélés lesz egy kőbánya szervizútjain. Ezzel szemben a téligumikkal szerelt dízel GLB-kkel masszív 45 fokos emelkedőket és ereszkedőket kellett megcsinálni. Sőt az oldaldőlési szög bemutatása közben is neccesnek éreztük a dolgot: 35 fokos oldaldőlésig stabil a kocsi, amit a feladatban el is kellett érni, vagyis ha ezt a sofőr végrehajtja, akkor szinte már az oldalán fekszik.
A 400 Nm-es nyomatékkal ügyesen elboldogult az emelkedős terepakadályok között a GLB, simán megoldott olyan feladatokat, hogy a 45 fokos emelkedő közepén megálltunk, majd finoman kis gázzal elindultunk. Az ilyen kuplunggyilkos kihívást gyakorlatilag gond nélkül teljesítették a GLB-k részben amiatt, hogy ebben sem voltak igénytelenek a németek és a kocsi váltója olajban futó szerkezetű, hogy ne lehessen azonnal szétgyilkolni egy-egy ilyen kihívással mindenféle tapasztalat nélkül sem.
A dízel GLB ezen túlmenően, közúton pont olyan komfortos és takarékos, mint egy gázolajos Mercedesnek lennie az utastérben csendes és a hegyi szerpentinen kapaszkodás ellenére is 8 literes átlaggal abszolváltuk a szakaszunkat.
D.P.
A csúcsváltozat, az AMG GLB 35 természetesen már egy másik ügyfélkörnek szól, ott máshogy van nagyon együtt a csomag. Nem terepezésre, hanem arra, hogy egy kompakt SUV-val is jót lehessen autózni.
Az AMG „juniorligában” játszó négyhengeres 306 lóerős turbómotorral (8 fokozatú váltó, összkerékhajtás) abszolút kompetensen megy a GLB. Kívülről is látványosabb, mint a normál változatok, legfőképpen az AMG modellekre jellemző Panamericana hűtőrács miatt. 5,2 másodperc alatt van százon, a négyhengeres turbómotor pedig nagyon agilis. A fékek és a kormányzás is direkt, és ez a doboz még nem olyan súlyos, hogy csak szuperdrága, vagy aktív légrúgós felfüggesztéssel lehessen megoldani, hogy ne dülöngéljen.
Árak, konklúzió
A Kínában és Mexikóban készülő újdonság a két kulcspiachoz van közel leginkább, ahol a stuttgarti gyártó kompakt autói egyébként is a legjobban fogynak. Nálunk a legolcsóbban 12,3 millió forintért lehet egy 116 lóerős dízel GLB-nk, míg benzinesből 12,2 millió forint az alapár. Persze prémium márkákról lévén szó ezek az összegek nagyon el tudnak szállni. A csúcsmodellnek a GLB 35 AMG-nek pedig még nincs is magyar ára.