Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"543d39b0-4791-4b43-b132-50eeee849a92","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Orbán Viktor Menczer Tamásnak adott interjút, amit a Harcosok Klubja zárt csoportban adtak le. Arról beszélt, hogy régen nem kellett kampányolni már a választások előtt 11 hónappal.","shortLead":"Orbán Viktor Menczer Tamásnak adott interjút, amit a Harcosok Klubja zárt csoportban adtak le. Arról beszélt...","id":"20250612_orban-viktor-harcosok-klubja-beke-gyozelem-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/543d39b0-4791-4b43-b132-50eeee849a92.jpg","index":0,"item":"cefa2665-e7aa-47b9-b092-ab313be6fbc9","keywords":null,"link":"/itthon/20250612_orban-viktor-harcosok-klubja-beke-gyozelem-ebx","timestamp":"2025. június. 12. 21:01","title":"Orbán üzent a Harcosok Klubjának: Akkor lesz béke, amikor győzünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ba79c73-5ad1-437f-8b1a-d0dd47451080","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A légitársaság megerősítette: egyetlen ember élte túl a balesetet.","shortLead":"A légitársaság megerősítette: egyetlen ember élte túl a balesetet.","id":"20250613_A-veszkijaraton-ugrott-ki-a-repulobol-az-Air-India-katasztrofajanak-egyetlen-tuleloje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ba79c73-5ad1-437f-8b1a-d0dd47451080.jpg","index":0,"item":"fc4bd275-4044-4458-802b-348d95f59db9","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_A-veszkijaraton-ugrott-ki-a-repulobol-az-Air-India-katasztrofajanak-egyetlen-tuleloje","timestamp":"2025. június. 13. 06:01","title":"A vészkijáraton ugrott ki a repülőből az Air India katasztrófájának egyetlen túlélője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"91015b19-9f4b-4bef-a7d1-cc8d58f2af68","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Sokak számára érthetetlen, hogy egy-egy felújított szakasznak miért estek neki újra és újra.","shortLead":"Sokak számára érthetetlen, hogy egy-egy felújított szakasznak miért estek neki újra és újra.","id":"20250613_Nem-vart-muszaki-problemak-miatt-kaosz-Hungaria-koruti-feluljaro-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/91015b19-9f4b-4bef-a7d1-cc8d58f2af68.jpg","index":0,"item":"32229d8e-f83c-46f5-a445-ae723a6c4da5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250613_Nem-vart-muszaki-problemak-miatt-kaosz-Hungaria-koruti-feluljaro-ebx","timestamp":"2025. június. 13. 09:58","title":"Reggeli dugók: nem várt műszaki problémák miatt még egy ideig biztosan káosz lesz a Hungária körúti felüljárón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc8b2178-d239-4211-b5d3-c0b6b45c27e2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Panda ikonikus modell, különösen Olaszországban, nem hagyhatják kihalni. ","shortLead":"A Panda ikonikus modell, különösen Olaszországban, nem hagyhatják kihalni. ","id":"20250612_Fiat-uj-kicsi-Panda-2027","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc8b2178-d239-4211-b5d3-c0b6b45c27e2.jpg","index":0,"item":"062713a9-e6e5-4710-bb71-75859fd28b4e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250612_Fiat-uj-kicsi-Panda-2027","timestamp":"2025. június. 12. 08:09","title":"Hivatalos: A Fiat egy új bébi Pandán dolgozik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Mennyire vehető készpénznek, hogy Orbán és Fico megvétózza az EU újabb oroszellenes szankciócsomagját? Ritkaság, amire a magyar parlament rászánta magát az állampolgárság kérdésében. Kárpátalja valóságos paradicsomnak számít a három éve tartó ukrajnai háborúban. Mit lép Tajvan a kínai fenyegetés ellen? Témák és vélemények a világsajtóban.","shortLead":"Mennyire vehető készpénznek, hogy Orbán és Fico megvétózza az EU újabb oroszellenes szankciócsomagját? Ritkaság, amire...","id":"20250612_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"9ce5b41f-fd15-408a-a7c0-85eb874cc0d0","keywords":null,"link":"/360/20250612_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. június. 12. 11:40","title":"Anne Applebaum: Bolsevik és maoista hagyományokat követ Trump forradalma Los Angelesben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"22d5a104-4a9b-4fff-8a55-f5e273933812","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Egy XIX. kerületi üzletben vizsgálódott a fogyasztóvédelem és a NAV.","shortLead":"Egy XIX. kerületi üzletben vizsgálódott a fogyasztóvédelem és a NAV.","id":"20250612_kis-es-nagykereskedo-nkfh-fogyasztovedelem-nyerstej-kosz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/22d5a104-4a9b-4fff-8a55-f5e273933812.jpg","index":0,"item":"3f97e028-0eee-40fe-a2e5-1ffadaf058f7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_kis-es-nagykereskedo-nkfh-fogyasztovedelem-nyerstej-kosz","timestamp":"2025. június. 12. 10:14","title":"Nyerstejet palackoztak az öltözőben, ahová kóbor macskák is bejárhattak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1df1ede8-62de-4e5c-b64e-881141d8be35","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A vadonatúj Leaf villanyautó a Nissan valaha készült legszerényebb légellenállású modellje.","shortLead":"A vadonatúj Leaf villanyautó a Nissan valaha készült legszerényebb légellenállású modellje.","id":"20250612_a-levego-ker-elnezest-az-uj-nissan-leaftol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1df1ede8-62de-4e5c-b64e-881141d8be35.jpg","index":0,"item":"1d24cb55-ea1b-413f-bd91-31e0b6880acc","keywords":null,"link":"/cegauto/20250612_a-levego-ker-elnezest-az-uj-nissan-leaftol","timestamp":"2025. június. 12. 06:41","title":"A levegő kér elnézést a teljesen új Nissan Leaftől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ed38a36-e017-4d28-8589-bf10d21355c5","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Akad több olyan is, ahol a felnőttektől is csak ezer forintot kérnek el.","shortLead":"Akad több olyan is, ahol a felnőttektől is csak ezer forintot kérnek el.","id":"20250612_balaton-strand-belepo-dragulas-aremelkedes-furdozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ed38a36-e017-4d28-8589-bf10d21355c5.jpg","index":0,"item":"83706873-d3b1-4373-9ca2-3c626f0986a4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_balaton-strand-belepo-dragulas-aremelkedes-furdozes","timestamp":"2025. június. 12. 06:48","title":"Van olyan balatoni strand, ahol 47 százalékkal kell többet fizetni a belépőért, mint tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Talán a legjobb mostani villanyautó: teszten a Kia e-Niro
szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?
Visszafogott külső, korrekt helykínálat, komoly dinamika, nagy hatótáv, vállalható ár. Szinte minden együtt ahhoz, hogy a tisztán elektromos Niro sikeres lehessen, de vajon milyen autó a gyakorlatban?
A villanyautókat sok mindenért lehet szeretni. Ilyen például a szinte teljesen hangtalan és rezonanciamentes működés, a lokálisan zéró károsanyag-kibocsátás, vagy éppen a baráti üzemeltetési költség. A mérleg másik serpenyőjében azonban olyan, messze nem elhanyagolható tételek lapulnak, mint például a relatíve szerény hatótáv, a hosszú töltési idő, a nagy tömeg vagy a sokszor több tízmillió forintra rúgó vételár.
A kínálat szerencsére egyre nagyobb, így a legkisebb városi villanyautóktól kezdve egészen a hatalmas elektromos divatterepjárókig egyre többen megtalálhatják a maguk számítását. Mi most egy szinte minden tekintetben arany középutat kínáló típust, a Kia e-Nirót mutatjuk be.
László Ferenc
Nem űrhajó
Sokan azért kritizálják a villanyautókat, mert a gyártók azokat sok esetben izzadtságszagú sci-fi külsővel látják el. A Kia e-Niro nem ilyen, laikus szemmel nézve akár teljesen normál belsőégésű motoros autónak is tekinthető. Persze azért akadnak árulkodó jelek, mint például a hagyományos hűtőrács hiánya. Mivel az elektromos autóknak nincs szükségük komolyabb hűtésre, a hűtőrács helyét befedték, illetve ide került a kis kihajtható ajtó mögé került CCS-töltőaljzat.
A LED-fényszóró a két magasabb, Gold, illetve Platinum felszereltségi szintekhez jár, a frontrészt a lökhárítókba szerelt bumeráng formájú osztott nappali menetfény dobja fel. Az oldalnézet ennél már nem is lehetne konzervatívabb, az övvonal unalmasan emelkedik, a krómdíszítéseket leszámítva semmi extrát nem kapunk. A tervezők a hátsó traktust illetően sem erőltették meg magukat, az e-Niro talán még jobban bele szeretne szürkülni a hétköznapi forgalomba, mint egy Golf.
László Ferenc
Ha már Golf, az e-Niro körülbelül ugyanakkora parkolóhelyet igényel, mint az említett német kompakt, csak éppen az éppen tomboló divatterepjáró-őrület jegyében magasabb építésű annál. A 4,37 méter hosszú, és ily módon a Soul és a Sportage közé belőtt e-Niro az eltérő lökhárítók miatt hajszálnyival, konkrétan 2 centiméterrel hosszabb a hibrid társainál és hasonló mértékben magasabb is azoknál.
A 2,7 méteres tengelytávolság miatt az utastérben elöl és hátul is egész jól el lehet férni, a családi használatnak semmi akadálya. Mivel a 100 százalékban elektromos Niróban több akkumulátor található, mint a hibrid változatokban, a hátsó ülések alá rejtett telepek miatt a második sorban enyhén kisebb a fej- és lábtér. A csomagtartó 451 literes kapacitására nem lehet panaszunk, a töltéshez használt kábelek az enyhén magasra vett padló alatti rekeszben tárolhatók.
László Ferenc
Az első bőrülések jól mutatnak és inkább kényelemre, mintsem sportos oldaltartásra vannak hangolva. A kormány mögötti digitális műszeregység nem a legújabb iskolát képviseli, de a lényeges információk egyszerűen leolvashatók róla. A központi érintőkijelző az alsóbb felszereltségi szinteken 8 colos képátlójú, a jobban felszerelt autókban pedig 10,25 colos, kár, hogy 360 fokos kamerarendszer felár ellenében sem rendelhető.
Hagyományos váltó nem meglepő módon nincs, a menetirányváltó a középső lebegőkonzolon kapott helyet. Ugyanitt keresendő az ülésfűtés/hűtés, a kormányfűtés, az elektromos rögzítőfék, illetve az üzemmódváltó gombja.
László Ferenc
Hogy megy?
A kizárólag elsőkerékhajtású változatban készülő e-Niro meghajtásáról egy 204 lóerős teljesítményű, illetve 395 Nm-es villanymotor gondoskodik. Ez már így leírva sem tűnik rossznak, és az e-Niro a gyakorlatban is hozza a villanyautóktól megszokott azonnali gyorsulást. Ideális esetben alig 7,8 másodperc kell ahhoz, hogy állóhelyzetből elérjük a 100-as tempót, a 167 km/h végsebesség pedig több, mint elegendő.
Az utastérben leginkább csak a kerekek surrogását lehet hallani, alapvetően csend uralkodik, de nem mondanánk, hogy nem létezik ennél jobban hangszigetelt villanyautó. Az 1,8 tonnás tömeg nem csekély, viszont egyrészt a technika egész jól palástolja a jelentős súlyt, másrészt a prémiumgyártók nagyobb SUV-jai ennél akár 6-700 kilogrammal is nehezebbek.
Az elöl MacPherson, hátul multilink felfüggesztés kiválóan teszi a dolgát, az úthibákat jól elnyeli a rendszer és nagyobb tempó mellett sem érződik idegesnek a 17 colos kerekeken gördülő e-Niro, bár a kormányzás lehetne egy kicsit közvetlenebb. Summa summarum, a Kiának mind a hajtásláncot, mind a felfüggesztést sikerült úgy hangolnia, hogy az e-Niro tökéletes társ legyen a hétköznapokban.
László Ferenc
Hatótávolság, töltés
A mintegy 450 kilogramm tömegű és 64 kWh kapacitású akkumulátor a közepesen engedékeny európai WLTP-szabvány szerint mintegy 455 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, a szigorúbb amerikai EPA-mérés alapján pedig 375 kilométeres hatótávra lehet számítani. Mi a gyakorlatban jellemzően 400 kilométer körüli hatótávot értünk el. Sportosabb vezetési stílus mellett is megvan a 350 kilométer, ha pedig óvatosabban kezeljük a gázpedált, akkor elég lehet akár 450 kilométerenként töltőre dugni az autót.
Összehasonlításképp, akad nem is egy olyan prémium kategóriás elektromos SUV, mely alig 300-330 kilométert képes kisajtolni 90-95 kWh kapacitásból. Nem mellesleg pedig 2-2,5-szer nagyobb alapár mellett. Az e-Niro hatékonyságát jelentősen növeli a vitorlázó mód, illetve a navigációból kinyert útvonal- és domborzati adatokkal számoló prediktív energiavezérlés. A kormány mögötti fülekkel akár manuálisan is állítható az energiavisszanyerés és ezzel együtt a motorfék mértéke, takarékos módban pedig 120 km/h-ra csökken a végsebesség.
László Ferenc
Normál otthoni 230 V-os dugalj esetén akár egy napnál is tovább tarthat egy teljes töltés, vagyis ha teljesen lemerült autóval érünk haza este, akkor reggelre egész biztosan nem tudjuk 100 százalékra tölteni. 7,2 kW-os töltővel közel 10 óra egy teljes töltés, ami már egészen jónak mondható, azonban kár, hogy az e-Niro maximum 7,2 kW-ot tud felvenni AC-n, szemben például a pici Renault Zoéval, ami akár 22-t is. A töltést, illetve a hozzávetőleges töltöttségi szintet kifelé három nagy, a szélvédő alatt a műszerfalon elhelyezett LED-del jelzi az autó.
50 kW-os DC gyorstöltővel 75 perc alatt 80 százalékra tölthető a lemerült telep, 80 kW-os töltési teljesítmény esetén pedig ugyanez akár kevesebb, mint 1 óra alatt megoldható. Az autóhoz alapáron jár a 230 V-os és a Type 2 kábel, a háromfázisú fedélzeti töltő 200 ezer-, a hőszivattyú pedig 300 ezer forintba kerül.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : jól átgondolt alacsony fogyasztású hajtáslánc, remek dinamika, korrekt helykínálat és csomagtér, gyorstöltési lehetőség.
–: maximum 7,2-es AC-töltés, összkerékhajtás nem rendelhető, nincs 360 fokos kamera.
A Dél-Koreában gyártott és hazánkba csak lassan és limitált mennyiségben érkező Kia e-Niro nem hivalkodik a modern és környezettudatos hajtásláncával, inkább szerényen beleolvad a normál utcaképbe. Egy négyfős család remekül elfér benne és 400 kilométert minden további nélkül megtehet vele, és ha rendelkezésre áll a megfelelő töltő, akkor akár egy kényelmes ebéd alatt teletölthető az akkumulátora.
Végre egy olyan nem nagyzoló, hanem sokkal inkább észszerű elektromos autó, melynek kapcsán szinte alig kell kompromisszumokat kötnünk. Nem a legszebb, nem a legerősebb, nem a legnagyobb, nem a legolcsóbb, de talán a leginkább kiegyensúlyozott.
László Ferenc
Olcsónak semmiképp sem mondanánk a hazánkban állami támogatás nélkül 13 millió forintba kerülő e-Nirót, azonban ár/érték tekintetében a jelenlegi körülmények mellett nincs szégyenkezni valója ennek a zöld rendszámos Kiának. És amennyiben beérjük szerényebb hatótávval és teljesítménnyel, akkor már 11,5 millió forintért hazavezethető a 39,2 kWh-s és 136 lóerős kivitel. A garancia 7 év, illetve 150 ezer kilométer.
Házon belüli alternatíva az 58 kilométeres e-hatótávú plugin hibrid Niro a maga 10,1 millió forintos árcédulájával, a normál hibrid és ily módon zöld rendszám nélküli Niro pedig 7,8 millió forinttól indul.
Miután Lázár János minisztériuma kiengedett egy 15 millió eurós Klimt-képet, most jogszabályváltozást ígért, és azt is felvetette, ha kell a Szépművészeti Múzeumnak a kép, megvásárolhatja az állam.