Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"54376894-dc06-442e-be09-337f733a17aa","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Elfogadta az EU az orosz és fehérorosz mezőgazdasági termékekre kivetett új vámokat. A tagállami szavazáson a magyar kormány, korábban az Európai Parlamentben pedig sem a Fidesz, sem a Tisza Párt képviselői nem támogatták az orosz mezőgazdasági termékeket sújtó új vámokat.","shortLead":"Elfogadta az EU az orosz és fehérorosz mezőgazdasági termékekre kivetett új vámokat. A tagállami szavazáson a magyar...","id":"20250612_vam_europai-tanacs_mezogazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54376894-dc06-442e-be09-337f733a17aa.jpg","index":0,"item":"7429402f-2a96-44d6-9960-9b042c597c6f","keywords":null,"link":"/eurologus/20250612_vam_europai-tanacs_mezogazdasag","timestamp":"2025. június. 12. 15:29","title":"A kormány nem tudta megmenteni az orosz mezőgazdaságot Brüsszelben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57fb9d8c-6a10-43e0-93c7-4703526bdd57","c_author":"MTI","category":"kultura","description":"Az Előadóművészi Jogvédő Iroda szerint „a könnyűzenészek körében a mai napig nehéz elültetni az időskori öngondoskodásra való felkészülés gondolatát”, pedig bárki egy pillanat alatt elveszítheti a népszerűségét és a bevételeit.","shortLead":"Az Előadóművészi Jogvédő Iroda szerint „a könnyűzenészek körében a mai napig nehéz elültetni az időskori...","id":"20250612_Tobb-mint-500-eloadomuvesz-el-letminimum-alatt-oket-tamogattak-a-jogvedok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57fb9d8c-6a10-43e0-93c7-4703526bdd57.jpg","index":0,"item":"71e9781c-0d6e-44f8-9413-01d9eb57b158","keywords":null,"link":"/kultura/20250612_Tobb-mint-500-eloadomuvesz-el-letminimum-alatt-oket-tamogattak-a-jogvedok","timestamp":"2025. június. 12. 15:20","title":"Létminimum alatt élő zenészek kaptak támogatást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"678cdabd-0bbf-4719-b307-ce06637f67a6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az árrésstopos termékek ára csökkent, keresztárazás nem volt, mégis növekedtek az árak, ami az OKSZ szerint azt jelenti, hogy a drágulás oka máshol keresendő.","shortLead":"Az árrésstopos termékek ára csökkent, keresztárazás nem volt, mégis növekedtek az árak, ami az OKSZ szerint azt...","id":"20250611_oksz-reagaltak-a-kereskedok-a-majusi-inflacios-adatokra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/678cdabd-0bbf-4719-b307-ce06637f67a6.jpg","index":0,"item":"01a926cd-1288-4d8a-9c2d-ef8812ea913e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250611_oksz-reagaltak-a-kereskedok-a-majusi-inflacios-adatokra","timestamp":"2025. június. 11. 09:43","title":"„Nem mi voltunk!” – reagáltak a kereskedők a májusi inflációs adatokra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6fab5e4e-e40b-4566-967c-8287a441cf50","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Alaposan megemelték az internet árát Kubában, az egyetemisták szerint a kormány így akar dollárhoz jutni.","shortLead":"Alaposan megemelték az internet árát Kubában, az egyetemisták szerint a kormány így akar dollárhoz jutni.","id":"20250612_internet-aremeles-kuba-egyetemista-tiltakozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6fab5e4e-e40b-4566-967c-8287a441cf50.jpg","index":0,"item":"3af5f591-77c3-4ae3-a36a-422116a602d9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_internet-aremeles-kuba-egyetemista-tiltakozas","timestamp":"2025. június. 12. 19:45","title":"Megemelték az internet árát Kubában, a diákoknál ez volt az utolsó csepp a pohárban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a5dc30af-bf39-4ba4-9bad-381ede22a5d2","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Sipos Péter gondolatait a cenzúráról Horváth László drogügyi kormánybiztos is megosztotta.","shortLead":"Sipos Péter gondolatait a cenzúráról Horváth László drogügyi kormánybiztos is megosztotta.","id":"20250611_Az-Irigy-Honaljmirigy-frontembere-Pogany-Indulorol-A-cenzura-lehet-hogy-hulyeseg-de-valamilyen-szinten-kene","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5dc30af-bf39-4ba4-9bad-381ede22a5d2.jpg","index":0,"item":"db4b6c48-9aa3-4175-8d9e-0c8525859b95","keywords":null,"link":"/kultura/20250611_Az-Irigy-Honaljmirigy-frontembere-Pogany-Indulorol-A-cenzura-lehet-hogy-hulyeseg-de-valamilyen-szinten-kene","timestamp":"2025. június. 11. 12:33","title":"Az Irigy Hónaljmirigy frontemberének az jutott eszébe Pogány Induló szívós kiszólásáról, hogy valamilyen szinten kéne azért cenzúra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4cb860c-c250-4b37-91a1-3a85e73ad12c","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A színész ezt azoknak a trolloknak tudja be, akik jelentik őt a platformon.","shortLead":"A színész ezt azoknak a trolloknak tudja be, akik jelentik őt a platformon.","id":"20250611_Molnar-Aron-TikTok-tiltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4cb860c-c250-4b37-91a1-3a85e73ad12c.jpg","index":0,"item":"0c23cb90-f806-4a4e-af39-8e402fe6e2ed","keywords":null,"link":"/kultura/20250611_Molnar-Aron-TikTok-tiltas","timestamp":"2025. június. 11. 18:37","title":"Gyűlöletkeltés miatt tiltja Molnár Áron videóit a TikTok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1df1ede8-62de-4e5c-b64e-881141d8be35","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A vadonatúj Leaf villanyautó a Nissan valaha készült legszerényebb légellenállású modellje.","shortLead":"A vadonatúj Leaf villanyautó a Nissan valaha készült legszerényebb légellenállású modellje.","id":"20250612_a-levego-ker-elnezest-az-uj-nissan-leaftol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1df1ede8-62de-4e5c-b64e-881141d8be35.jpg","index":0,"item":"1d24cb55-ea1b-413f-bd91-31e0b6880acc","keywords":null,"link":"/cegauto/20250612_a-levego-ker-elnezest-az-uj-nissan-leaftol","timestamp":"2025. június. 12. 06:41","title":"A levegő kér elnézést a teljesen új Nissan Leaftől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b8106be-a357-412a-867b-b59d0adbc257","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az F1 című film trailere a versenyautók mozgására is reagál, már amennyiben iPhone-on nézi meg az ember.","shortLead":"Az F1 című film trailere a versenyautók mozgására is reagál, már amennyiben iPhone-on nézi meg az ember.","id":"20250612_negy-dimenzios-rezgo-haptikus-elozetes-Brad-Pitt-filmje-F1","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b8106be-a357-412a-867b-b59d0adbc257.jpg","index":0,"item":"ea85aff1-5edb-4a0c-9df0-98283f3a93ca","keywords":null,"link":"/kultura/20250612_negy-dimenzios-rezgo-haptikus-elozetes-Brad-Pitt-filmje-F1","timestamp":"2025. június. 12. 12:02","title":"A világon először „négydimenziós” előzetes készült Brad Pitt filmjéhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Talán a legjobb mostani villanyautó: teszten a Kia e-Niro
szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?
Visszafogott külső, korrekt helykínálat, komoly dinamika, nagy hatótáv, vállalható ár. Szinte minden együtt ahhoz, hogy a tisztán elektromos Niro sikeres lehessen, de vajon milyen autó a gyakorlatban?
A villanyautókat sok mindenért lehet szeretni. Ilyen például a szinte teljesen hangtalan és rezonanciamentes működés, a lokálisan zéró károsanyag-kibocsátás, vagy éppen a baráti üzemeltetési költség. A mérleg másik serpenyőjében azonban olyan, messze nem elhanyagolható tételek lapulnak, mint például a relatíve szerény hatótáv, a hosszú töltési idő, a nagy tömeg vagy a sokszor több tízmillió forintra rúgó vételár.
A kínálat szerencsére egyre nagyobb, így a legkisebb városi villanyautóktól kezdve egészen a hatalmas elektromos divatterepjárókig egyre többen megtalálhatják a maguk számítását. Mi most egy szinte minden tekintetben arany középutat kínáló típust, a Kia e-Nirót mutatjuk be.
László Ferenc
Nem űrhajó
Sokan azért kritizálják a villanyautókat, mert a gyártók azokat sok esetben izzadtságszagú sci-fi külsővel látják el. A Kia e-Niro nem ilyen, laikus szemmel nézve akár teljesen normál belsőégésű motoros autónak is tekinthető. Persze azért akadnak árulkodó jelek, mint például a hagyományos hűtőrács hiánya. Mivel az elektromos autóknak nincs szükségük komolyabb hűtésre, a hűtőrács helyét befedték, illetve ide került a kis kihajtható ajtó mögé került CCS-töltőaljzat.
A LED-fényszóró a két magasabb, Gold, illetve Platinum felszereltségi szintekhez jár, a frontrészt a lökhárítókba szerelt bumeráng formájú osztott nappali menetfény dobja fel. Az oldalnézet ennél már nem is lehetne konzervatívabb, az övvonal unalmasan emelkedik, a krómdíszítéseket leszámítva semmi extrát nem kapunk. A tervezők a hátsó traktust illetően sem erőltették meg magukat, az e-Niro talán még jobban bele szeretne szürkülni a hétköznapi forgalomba, mint egy Golf.
László Ferenc
Ha már Golf, az e-Niro körülbelül ugyanakkora parkolóhelyet igényel, mint az említett német kompakt, csak éppen az éppen tomboló divatterepjáró-őrület jegyében magasabb építésű annál. A 4,37 méter hosszú, és ily módon a Soul és a Sportage közé belőtt e-Niro az eltérő lökhárítók miatt hajszálnyival, konkrétan 2 centiméterrel hosszabb a hibrid társainál és hasonló mértékben magasabb is azoknál.
A 2,7 méteres tengelytávolság miatt az utastérben elöl és hátul is egész jól el lehet férni, a családi használatnak semmi akadálya. Mivel a 100 százalékban elektromos Niróban több akkumulátor található, mint a hibrid változatokban, a hátsó ülések alá rejtett telepek miatt a második sorban enyhén kisebb a fej- és lábtér. A csomagtartó 451 literes kapacitására nem lehet panaszunk, a töltéshez használt kábelek az enyhén magasra vett padló alatti rekeszben tárolhatók.
László Ferenc
Az első bőrülések jól mutatnak és inkább kényelemre, mintsem sportos oldaltartásra vannak hangolva. A kormány mögötti digitális műszeregység nem a legújabb iskolát képviseli, de a lényeges információk egyszerűen leolvashatók róla. A központi érintőkijelző az alsóbb felszereltségi szinteken 8 colos képátlójú, a jobban felszerelt autókban pedig 10,25 colos, kár, hogy 360 fokos kamerarendszer felár ellenében sem rendelhető.
Hagyományos váltó nem meglepő módon nincs, a menetirányváltó a középső lebegőkonzolon kapott helyet. Ugyanitt keresendő az ülésfűtés/hűtés, a kormányfűtés, az elektromos rögzítőfék, illetve az üzemmódváltó gombja.
László Ferenc
Hogy megy?
A kizárólag elsőkerékhajtású változatban készülő e-Niro meghajtásáról egy 204 lóerős teljesítményű, illetve 395 Nm-es villanymotor gondoskodik. Ez már így leírva sem tűnik rossznak, és az e-Niro a gyakorlatban is hozza a villanyautóktól megszokott azonnali gyorsulást. Ideális esetben alig 7,8 másodperc kell ahhoz, hogy állóhelyzetből elérjük a 100-as tempót, a 167 km/h végsebesség pedig több, mint elegendő.
Az utastérben leginkább csak a kerekek surrogását lehet hallani, alapvetően csend uralkodik, de nem mondanánk, hogy nem létezik ennél jobban hangszigetelt villanyautó. Az 1,8 tonnás tömeg nem csekély, viszont egyrészt a technika egész jól palástolja a jelentős súlyt, másrészt a prémiumgyártók nagyobb SUV-jai ennél akár 6-700 kilogrammal is nehezebbek.
Az elöl MacPherson, hátul multilink felfüggesztés kiválóan teszi a dolgát, az úthibákat jól elnyeli a rendszer és nagyobb tempó mellett sem érződik idegesnek a 17 colos kerekeken gördülő e-Niro, bár a kormányzás lehetne egy kicsit közvetlenebb. Summa summarum, a Kiának mind a hajtásláncot, mind a felfüggesztést sikerült úgy hangolnia, hogy az e-Niro tökéletes társ legyen a hétköznapokban.
László Ferenc
Hatótávolság, töltés
A mintegy 450 kilogramm tömegű és 64 kWh kapacitású akkumulátor a közepesen engedékeny európai WLTP-szabvány szerint mintegy 455 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, a szigorúbb amerikai EPA-mérés alapján pedig 375 kilométeres hatótávra lehet számítani. Mi a gyakorlatban jellemzően 400 kilométer körüli hatótávot értünk el. Sportosabb vezetési stílus mellett is megvan a 350 kilométer, ha pedig óvatosabban kezeljük a gázpedált, akkor elég lehet akár 450 kilométerenként töltőre dugni az autót.
Összehasonlításképp, akad nem is egy olyan prémium kategóriás elektromos SUV, mely alig 300-330 kilométert képes kisajtolni 90-95 kWh kapacitásból. Nem mellesleg pedig 2-2,5-szer nagyobb alapár mellett. Az e-Niro hatékonyságát jelentősen növeli a vitorlázó mód, illetve a navigációból kinyert útvonal- és domborzati adatokkal számoló prediktív energiavezérlés. A kormány mögötti fülekkel akár manuálisan is állítható az energiavisszanyerés és ezzel együtt a motorfék mértéke, takarékos módban pedig 120 km/h-ra csökken a végsebesség.
László Ferenc
Normál otthoni 230 V-os dugalj esetén akár egy napnál is tovább tarthat egy teljes töltés, vagyis ha teljesen lemerült autóval érünk haza este, akkor reggelre egész biztosan nem tudjuk 100 százalékra tölteni. 7,2 kW-os töltővel közel 10 óra egy teljes töltés, ami már egészen jónak mondható, azonban kár, hogy az e-Niro maximum 7,2 kW-ot tud felvenni AC-n, szemben például a pici Renault Zoéval, ami akár 22-t is. A töltést, illetve a hozzávetőleges töltöttségi szintet kifelé három nagy, a szélvédő alatt a műszerfalon elhelyezett LED-del jelzi az autó.
50 kW-os DC gyorstöltővel 75 perc alatt 80 százalékra tölthető a lemerült telep, 80 kW-os töltési teljesítmény esetén pedig ugyanez akár kevesebb, mint 1 óra alatt megoldható. Az autóhoz alapáron jár a 230 V-os és a Type 2 kábel, a háromfázisú fedélzeti töltő 200 ezer-, a hőszivattyú pedig 300 ezer forintba kerül.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : jól átgondolt alacsony fogyasztású hajtáslánc, remek dinamika, korrekt helykínálat és csomagtér, gyorstöltési lehetőség.
–: maximum 7,2-es AC-töltés, összkerékhajtás nem rendelhető, nincs 360 fokos kamera.
A Dél-Koreában gyártott és hazánkba csak lassan és limitált mennyiségben érkező Kia e-Niro nem hivalkodik a modern és környezettudatos hajtásláncával, inkább szerényen beleolvad a normál utcaképbe. Egy négyfős család remekül elfér benne és 400 kilométert minden további nélkül megtehet vele, és ha rendelkezésre áll a megfelelő töltő, akkor akár egy kényelmes ebéd alatt teletölthető az akkumulátora.
Végre egy olyan nem nagyzoló, hanem sokkal inkább észszerű elektromos autó, melynek kapcsán szinte alig kell kompromisszumokat kötnünk. Nem a legszebb, nem a legerősebb, nem a legnagyobb, nem a legolcsóbb, de talán a leginkább kiegyensúlyozott.
László Ferenc
Olcsónak semmiképp sem mondanánk a hazánkban állami támogatás nélkül 13 millió forintba kerülő e-Nirót, azonban ár/érték tekintetében a jelenlegi körülmények mellett nincs szégyenkezni valója ennek a zöld rendszámos Kiának. És amennyiben beérjük szerényebb hatótávval és teljesítménnyel, akkor már 11,5 millió forintért hazavezethető a 39,2 kWh-s és 136 lóerős kivitel. A garancia 7 év, illetve 150 ezer kilométer.
Házon belüli alternatíva az 58 kilométeres e-hatótávú plugin hibrid Niro a maga 10,1 millió forintos árcédulájával, a normál hibrid és ily módon zöld rendszám nélküli Niro pedig 7,8 millió forinttól indul.