Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5c2369fb-2203-4f19-bd18-505822935856","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A válaszadók 61 százaléka viszont már kivonná a forgalomból az egycentes és a kétcentes pénzérméket.","shortLead":"A válaszadók 61 százaléka viszont már kivonná a forgalomból az egycentes és a kétcentes pénzérméket.","id":"20241202_eurobarometer-euro-tamogatottsaga","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c2369fb-2203-4f19-bd18-505822935856.jpg","index":0,"item":"bb3ed8e9-ca4e-4324-aa21-e2f46faf877f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241202_eurobarometer-euro-tamogatottsaga","timestamp":"2024. december. 02. 14:51","title":"Nagyon erős az euró támogatottsága az Európai Unióban, de Magyarországon még céldátum sincs a bevezetésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd3b78ac-dce8-4075-a4f9-6ed1bc29bb37","c_author":"Szabó M. István","category":"360","description":"Az uniós szabályozás megnyitja az utat a retorziók lehetősége előtt – mondja Báldi András ökológus, az MTA levelező tagja, a Hun-Ren Ökológiai Kutatóközpont munkatársa, akit a biodiverzitás hanyatlása, a fajok kihalása és a természet helyreállítása kapcsán kérdeztünk.","shortLead":"Az uniós szabályozás megnyitja az utat a retorziók lehetősége előtt – mondja Báldi András ökológus, az MTA levelező...","id":"20241202_hvg-fenntarthato-fejlodes-biodiverzitas-okoszisztema-helyreallitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd3b78ac-dce8-4075-a4f9-6ed1bc29bb37.jpg","index":0,"item":"380fec01-2a7b-450a-9519-600ddc2f4803","keywords":null,"link":"/360/20241202_hvg-fenntarthato-fejlodes-biodiverzitas-okoszisztema-helyreallitas","timestamp":"2024. december. 02. 12:00","title":"\"Az élővilág szeretete tanítható. Valódi változást a kollektív döntésektől várhatunk\" – interjú Báldi András ökológussal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ce9b090-0560-46cf-84a1-fa7684c50cd8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Különös megoldást szabadalmaztatott a Microsoft, az elosztott virtuális valóság lehetővé teszi a nézők számára, hogy egymástól függetlenül fedezzék fel a velük megosztott háromdimenziós világokat.","shortLead":"Különös megoldást szabadalmaztatott a Microsoft, az elosztott virtuális valóság lehetővé teszi a nézők számára...","id":"20241202_microsoft-megosztott-virtualis-valosag-szabadalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ce9b090-0560-46cf-84a1-fa7684c50cd8.jpg","index":0,"item":"e3a7e41c-17bc-423f-8b53-45280dcb504c","keywords":null,"link":"/tudomany/20241202_microsoft-megosztott-virtualis-valosag-szabadalom","timestamp":"2024. december. 02. 11:03","title":"Ez most valami új, és már egy 23 oldalas szabadalom is van róla: jön a megosztott virtuális valóság a Microsofttól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f064746b-7f31-4b9a-98b0-646ba32af53d","c_author":"Parászka Boróka","category":"vilag","description":"A politikai hegyomlás átmeneti időre elnapolva – így foglalható össze a maratoni választási sorozat második, vasárnapi fordulója Romániában. ","shortLead":"A politikai hegyomlás átmeneti időre elnapolva – így foglalható össze a maratoni választási sorozat második, vasárnapi...","id":"20241202_A-magyarellenes-patriota-szuverenistak-erosodtek-de-nem-gyoztek-Romaniaban-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f064746b-7f31-4b9a-98b0-646ba32af53d.jpg","index":0,"item":"ca47aed7-bcf9-48de-9848-4be148acdd07","keywords":null,"link":"/vilag/20241202_A-magyarellenes-patriota-szuverenistak-erosodtek-de-nem-gyoztek-Romaniaban-ebx","timestamp":"2024. december. 02. 11:25","title":"A magyarellenes patrióta szuverenisták erősödtek, de nem győztek Romániában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc40849c-32dd-457f-9eb1-b68ad6a510a4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az orosz-ukrán háborúról kérte ki a véleményét, jöhet az újabb magyar békemisszió.","shortLead":"Az orosz-ukrán háborúról kérte ki a véleményét, jöhet az újabb magyar békemisszió.","id":"20241201_Trump-allitolag-tobbszor-is-telefonon-erdeklodott-Orbannal-novemberben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc40849c-32dd-457f-9eb1-b68ad6a510a4.jpg","index":0,"item":"9d50cbd2-4ec8-4907-b54c-673279d0bfad","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_Trump-allitolag-tobbszor-is-telefonon-erdeklodott-Orbannal-novemberben","timestamp":"2024. december. 01. 10:56","title":"Trump állítólag többször is telefonon érdeklődött Orbánnál novemberben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c40db7e2-7951-42fd-a14d-1b0bdf0532fa","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Havonta csaknem 100 milliós bevételt könyvelhetett el a Tisza Párt, és Magyar Péterék majdnem ennyit el is költöttek a friss pénzügyi beszámolójuk szerint. A bevétel adományokból és tiszás bögrékből érkezik, a kiadások java pedig rendezvényekre és bérekre megy el.","shortLead":"Havonta csaknem 100 milliós bevételt könyvelhetett el a Tisza Párt, és Magyar Péterék majdnem ennyit el is költöttek...","id":"20241202_tisza-part-penzugyi-beszamolo-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c40db7e2-7951-42fd-a14d-1b0bdf0532fa.jpg","index":0,"item":"6e03593f-bc95-4ee5-91d9-a23a6acdcaac","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_tisza-part-penzugyi-beszamolo-ebx","timestamp":"2024. december. 02. 17:54","title":"Félmilliárdot költött szűk fél év alatt a Tisza Párt, Magyar Péterék kiadásainak zömét a rendezvények és a fizetések viszik el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a224aff-ece3-4f88-ae6e-0042c4820de8","c_author":"Méltányosság Politikai Elemzőközpont","category":"360","description":"A rendszerváltás a Nyugat iránti elköteleződésével kezdődött Magyarországon, a jobboldal azonban eltérítette az országot az eredeti iránytól, a baloldal pedig ugyanott ragadt. Novák Zoltán vitairata a nyugatos magyar politikáról a<a href=\"https://meltanyossag.hu/a-magyar-politika-negy-kihivasa-konferencia/\"> Méltányosság Politikai Elemzőközpont konferenciáján</a>.","shortLead":"A rendszerváltás a Nyugat iránti elköteleződésével kezdődött Magyarországon, a jobboldal azonban eltérítette...","id":"20241201_A-nyugatos-magyar-politika-kudarcai-es-eselyei-velemeny-meltanyossag-politikai-elemzokozpont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a224aff-ece3-4f88-ae6e-0042c4820de8.jpg","index":0,"item":"19f6e7f0-b01a-400c-9776-e6a2529cf257","keywords":null,"link":"/360/20241201_A-nyugatos-magyar-politika-kudarcai-es-eselyei-velemeny-meltanyossag-politikai-elemzokozpont","timestamp":"2024. december. 01. 12:00","title":"A nyugatos magyar politika kudarcai és esélyei","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5fb9bf2a-d55d-4257-943b-8c558c74ad2d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kiadások nőnek majd, a 2025. évi büdzsé mégis kevesebb forrást biztosít a vasúti személyszállításra, állítja az egyesület. ","shortLead":"A kiadások nőnek majd, a 2025. évi büdzsé mégis kevesebb forrást biztosít a vasúti személyszállításra, állítja...","id":"20241201_Leepitesek-jaratritkitasok-es-vonalbezarasok-varhatok-a-vasuti-szemelyszallitasban-a-Kozlekedo-Tomeg-szerint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5fb9bf2a-d55d-4257-943b-8c558c74ad2d.jpg","index":0,"item":"17c9453d-8cf5-4978-8abd-fe6543c6006b","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_Leepitesek-jaratritkitasok-es-vonalbezarasok-varhatok-a-vasuti-szemelyszallitasban-a-Kozlekedo-Tomeg-szerint","timestamp":"2024. december. 01. 12:35","title":"Leépítések, járatritkítások és vonalbezárások várhatók a vasúti személyszállításban a Közlekedő Tömeg szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az ultrakompakt SUV a korábbinál fejlettebb lágyhibrid hajtásláncot kapott, csökkent a fogyasztása, kicsit lomhább lett, az ára pedig félmillió forinttal emelkedett.
A Suzuki 2016-ban dobta piacra a második generációs Ignist, mely első körben normál benzinmotorral készült, aztán a közelmúltban megérkezett belőle az első lágyhibrid változat, és most itt a ráncfelvarrt változat a maga második generációs lágyhibrid hajtásláncával. A Japánban gyártott széria első magyarországi példányát gyorsan ki is próbáltuk.
Balra a régi, jobbra az új Ignis
László Ferenc
A facelift előtti és utáni Ignist a hűtőrácsáról a legkönnyebb megkülönböztetni egymástól: az újdonság rácsán a Suzuki logótól balra és jobbra két-két U formájú króm díszítőelem található. Átrajzolták továbbá az első lökhárítót, melyben a ködlámpa az eddiginél kicsit magasabbra került, és mostantól a hátsó lökhárító is más formavilágot képvisel.
Bal oldalt a régi, jobb oldalt a felfrissített modell
László Ferenc
Három új fényezés tűnt fel a kínálatban, mostantól homokszürke, aranysárga és khaki szürke színben is rendelhető az alig 3,7 méter hossza révén a Swiftnél rövidebb, de 1,57 méteres magassága révén annál magasabb kisautó. Az utastérben is feltűnt két új szín, a díszítőelemek mostantól egy új kék és középszürke színben is rendelhetők.
László Ferenc
A K12C típusjelű 1242 köbcentiméteres soros 4 hengeres szívó benzinmotor helyét az 1197 köbcentiméteres K12D egység vette át. Ezzel párhuzamosan a teljesítmény 90-ről 82 lóerőre csökkent, és ez változatlanul percenkénti 6000-es fordulatszámtól érhető el. A nyomaték 120-ról 107 Nm-re szelídült, viszont jó hír, hogy 4400 helyett már 2800-as fordulatszámtól lehívható.
Ilyen a régi motortér:
László Ferenc
Így fest az új motor:
László Ferenc
A rövid első találkozást követően kijelenthetjük, hogy a felfrissített Ignis a gyakorlatban nem érződik lomhábbnak, mint az elődje, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a modell továbbra is elképesztően könnyű, mindössze 860 kilogrammos.
A stopper viszont már mást mutat, ugyanis míg az előző hibrid 11,8 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100-ra, addig az újnak ehhez 12,7 másodpercre van szüksége, ráadásul a végsebesség is 170-ről 165 km/h-ra csökkent. Összehasonlításképp, a hibrid technika nélküli normál benzines Ignis 12,2 másodperces 0-100-as szintidővel rendelkezett.
Oldalról nem látni semmi változást.
László Ferenc
Nyílt titok, hogy a Suzuki nem jókedvében csökkentette a motor teljesítményét, hanem amiatt, hogy meg tudjon felelni az egyre szigorodó károsanyagkibocsátási normáknak. És emiatt szerelt a korábbi 3 Ah helyett 10 Ah kapacitású lítium-ion akkumulátort a sofőrülés alá. A lágyhibrid rendszer továbbra is 12 V-os, tehát az Ignis nem kapta meg a nagyobb Suzukik 48 V-os rendszerét.
A rendszer adottságai miatt tisztán elektromosan továbbra sem képes suhanni a törpe Suzuki, a lágyhibrid technika csak besegít a hajtásba, hasznosítja a fékezéskor felszabaduló energiát és finomabbá teszi az automata start/stop rendszer működését.
A hasmagasság 18 centiméter.
László Ferenc
Az optimalizálásnak köszönhetően a kéziváltós, kétkerékhajtású alapmodell 100 kilométerenkénti WLTP-szabvány szerinti fogyasztása 5,06 literre csökkent az eddigi 5,4 literről. Emlékeztetőül, a hibrid technika nélküli normál Ignis fogyasztása 5,59 liter volt.
Újdonság, hogy mostantól már fokozatmentes CVT automata váltóval is rendelhető a típus. Ez mindössze 30 kilogrammal nehezebb az alapmodellnél és annál 0,3 másodperccel rövidebb idő alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra, viszont a végsebessége 10 km/h-val szerényebb. Az összkerekes Ignis csak kézi váltóval készül, ez a változat 50 kilogrammal nehezebb és 0,1 másodperccel lomhább 0-ról 100-ra az azonos végsebességű alapmodellnél.
A fordulókör átmérője mindössze 9,4 méter, ami városban igen jól jön.
László Ferenc
A felfrissített Ignis mintegy félmillió forinttal drágult az elődjéhez képest. A legolcsóbb változat, a kétkerékhajtású és GL felszereltségű modell 3,945 millió forint kifizetését követően vezethető haza. Az automataváltós Ignis GL+ 4,593 millió forintba kerül, az összkerekes GL+-ért pedig 4,635 millió forintot kérnek el.
A csúcsot az automata váltós Ignis GLX jelenti, mely 5,285 millió forintért kelleti magát. A metál fényezés felára 110 ezerről 130 ezer forintra, a kéttónusú metál fényezés felára pedig 160 ezerről 200 ezerre nőtt.
A csomagtartó kiviteltől függően 204-260 literes.
László Ferenc
Mint azt a Suzuki hazai képviselőitől megtudtuk, várhatóan még a nyáron megérkezik Magyarországra az ugyancsak Japánban készülő felfrissített Suzuki Swift. Ez a típus is körülbelül úgy újul meg, mint az Ignis, vagyis 2020 második felében enyhén átrajzol külsővel és modernizált 12 V-os lágyhibrid rendszerrel áll hadrendbe.