Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a81b865e-25fb-4f2a-bd38-7ef613fc1d79","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A 15 és 29 év közti magyarok 87 százaléka szerint elterjedt az országban a korrupció.","shortLead":"A 15 és 29 év közti magyarok 87 százaléka szerint elterjedt az országban a korrupció.","id":"20250416_integritas-hatosag-fiatalok-korrupcio-kenopenz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a81b865e-25fb-4f2a-bd38-7ef613fc1d79.jpg","index":0,"item":"0b0858d7-730e-4e47-822c-8629a690b75b","keywords":null,"link":"/kkv/20250416_integritas-hatosag-fiatalok-korrupcio-kenopenz","timestamp":"2025. április. 16. 10:27","title":"A magyar fiatalok szerint szerint az idősebbek szoktak kenőpénzt adni, de ők nem akarnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3c0956ed-eaf9-4e57-b4e4-ff23eec099b8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Új funkciót kapott a ChatGPT, amit az előfizetős felhasználók mellett az ingyenes verziót használók is megkapnak.","shortLead":"Új funkciót kapott a ChatGPT, amit az előfizetős felhasználók mellett az ingyenes verziót használók is megkapnak.","id":"20250416_openai-chatgpt-kepgeneralas-konyvtar-kep-mentetse","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c0956ed-eaf9-4e57-b4e4-ff23eec099b8.jpg","index":0,"item":"c1c2d306-f03d-437f-9217-0415b2f0df1e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250416_openai-chatgpt-kepgeneralas-konyvtar-kep-mentetse","timestamp":"2025. április. 16. 14:03","title":"Elmenti a ChatGPT az összes képét, később is használhatja őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"kkv","description":"Az energiaválság előtti kamatszintekre kellene visszatérni a banki különadó csökkentéséhez, ami a mostani szint megfelezését jelentené.","shortLead":"Az energiaválság előtti kamatszintekre kellene visszatérni a banki különadó csökkentéséhez, ami a mostani szint...","id":"20250417_banki-kulonado-kivezetese-kamatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749.jpg","index":0,"item":"1fd1a622-d2a1-469e-aad4-aa64c75cc5e2","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_banki-kulonado-kivezetese-kamatok","timestamp":"2025. április. 17. 16:48","title":"Bejelentette a kormány, mi kell a banki különadó kivezetéséhez, és nem egyhamar fogják ezt elérni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"190b99bd-3be9-4763-8b01-40374d397a55","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"360","description":"Az Orbán Viktort képviselő ügyvédi irodának, Novák Katalin egykori alapítványának, a macsóizmus hazai prófétájának és jachtkluboknak is milliós támogatások jutottak az állami tulajdonban lévő MVM Energetikai Zrt.-től – értesült a HVG.","shortLead":"Az Orbán Viktort képviselő ügyvédi irodának, Novák Katalin egykori alapítványának, a macsóizmus hazai prófétájának és...","id":"20250416_hvg-mvm-szerzodesek-ner-szponzoracio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/190b99bd-3be9-4763-8b01-40374d397a55.jpg","index":0,"item":"737f18ab-8b57-4932-a7e2-ce77a0a13020","keywords":null,"link":"/360/20250416_hvg-mvm-szerzodesek-ner-szponzoracio","timestamp":"2025. április. 16. 09:30","title":"„Férfienergia-képzésekre” és „az erkölcsi alapok megszilárdítására” is költhetik az MVM-es közpénzmilliókat – és ez csak a jéghegy csúcsa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"36918361-4cc6-4c5d-b2d1-62107d4362b7","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Szerinte közszereplőként és anyaként is kötelessége most felszólalni. ","shortLead":"Szerinte közszereplőként és anyaként is kötelessége most felszólalni. ","id":"20250416_Lakatos-Mark-ugy-Toth-Gabi-tuntetes-Kossuth-ter-Abraham-Robert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/36918361-4cc6-4c5d-b2d1-62107d4362b7.jpg","index":0,"item":"c6b2c404-3dad-489f-beab-f49f24db8a5d","keywords":null,"link":"/elet/20250416_Lakatos-Mark-ugy-Toth-Gabi-tuntetes-Kossuth-ter-Abraham-Robert","timestamp":"2025. április. 16. 08:51","title":"Tóth Gabi is ott lesz a Lakatos Márk elleni, Kossuth téri tüntetésen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5945301a-1ee1-4b70-8686-cedeb9bb6d5d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az animáció szerint reggelente a bringások a város belsejébe igyekeznek, délután aztán változik a helyzet.","shortLead":"Az animáció szerint reggelente a bringások a város belsejébe igyekeznek, délután aztán változik a helyzet.","id":"20250417_video-bkk-bubi-budapest-animacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5945301a-1ee1-4b70-8686-cedeb9bb6d5d.jpg","index":0,"item":"5935f3e1-e625-4cef-835f-c9b052924bc1","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_video-bkk-bubi-budapest-animacio","timestamp":"2025. április. 17. 13:53","title":"Látványos videó: így tesznek meg 30 ezer kilométert a Bubik egy nap a fővárosban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e056d0f-c8f0-4f53-b434-0fd2fe6eeb79","c_author":"HVG","category":"360","description":"A német multi hollandiai leánya nyitott fióktelepet Budapesten.","shortLead":"A német multi hollandiai leánya nyitott fióktelepet Budapesten.","id":"20250417_hvg-Bosch-Security-Systems-budapest-fioktelep-Angelo-Kokkinidis-Mercedes-Ola-Kellenius","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e056d0f-c8f0-4f53-b434-0fd2fe6eeb79.jpg","index":0,"item":"39648aa2-fb5f-44ed-bcad-39a550262386","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-Bosch-Security-Systems-budapest-fioktelep-Angelo-Kokkinidis-Mercedes-Ola-Kellenius","timestamp":"2025. április. 17. 12:15","title":"Új üzletággal hódít Magyarországon a Bosch","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78d998d2-9075-4a8e-b749-ffe756c220f0","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Sem új campus, sem új városrész – most így áll a kecskeméti fejlesztés, amelyre 144 milliárd forintot adott az állam.","shortLead":"Sem új campus, sem új városrész – most így áll a kecskeméti fejlesztés, amelyre 144 milliárd forintot adott az állam.","id":"20250416_Felbeszakadt-kecskemeti-tudasvaros-MNB-tozsde","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78d998d2-9075-4a8e-b749-ffe756c220f0.jpg","index":0,"item":"12387fae-7595-4e70-9693-85cd5da1a12d","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250416_Felbeszakadt-kecskemeti-tudasvaros-MNB-tozsde","timestamp":"2025. április. 16. 08:07","title":"Félbeszakadt a kecskeméti tudásváros építése, mert az MNB-s cég eltőzsdézte a pénz nagyját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy "ultraluxus városi terepjáró" tökéletes imidzstermék, miközben a józan ész alapján talán nem is kéne léteznie. Akinek ilyen autója van, tulajdonképpen azt igazolja: a hagyományok arra valók, hogy átlépjünk rajtuk. Az exkluzív kategória megteremtője a Bentley Bentayga, amely nemrég megújult. Kipróbáltuk.
Túlzás lenne azt állítani, hogy tele van az utca Bentley Bentaygákkal – így aztán vélhetően soha nem vennénk észre, hogy elavult már a régi modell. Az angol márka nagyjából más modelljeinél 12 évente szánta el magát generációváltásra, és modellfrissítés is csak hét-nyolc évente volt esedékes. A Bentley Bentayga viszont alig öt éve mutatkozott be, és máris megújult. Önmagában már ez is mutatja, hogy ennél a modellnél sokkal inkább egy divatos termék gyártása a cél, mint a dedikáltan az örökkévalóságnak készült klasszikus Bentley Mulsanne Mulliner esetében.
Hogy kerek legyen a történet, egy pillanatra érdemes visszanyúlni a Bentayga eredeti koncepciójához. Nem volt éppen könnyű szülés a dél-angliai Crewe-ban működő autógyártó számára. Az ötlet, hogy egy SUV-t dobjanak piacra, példátlan volt addig a luxusautók világában. Olyannyira, hogy
Végül nagy nehezen kisimultak a homlokok, elnyerte végleges formáját a Bentayga – ami egy Kanári-szigeteki hegycsúcsról kapta nevét –, és elég gyorsan be is váltotta a hozzá fűzött reményeket. 2019-ben már a luxus SUV tette ki a Bentley eladásainak 45 százalékát.
Képgaléria
D.P.
A sikert az is jól mutatja, hogy az addig kivárásra játszó többi, hasonló hagyományokkal bíró autógyártó a Bentley után sorban adta be a derekát, és megcsinálta a maga különc arisztokrata szabadidő-autóját. Megszületett a Rolls-Royce Cullinan, az Aston Martin DBX, nem is beszélve a Mercedes GLS Maybach-ról, és az ide is sorolható Lamborghini Urusról.
Valamennyi gyártó, amely végül beleugrott ebbe hagyományokat felrúgó szegmensbe, egy csapásra megduplázta összeladását.
Rátérve a közel 215 ezer eurós nettó árú (77,8 millió forintos) autóra, amely nálunk járt néhány óra erejéig, a megújult Bentley Bentaygával szemben az első felismerés, hogy már nem is annyira polgárpukkasztó. Enyhült az a fajta sokk, amit anno a BMW X6-os is okozott mindazoknak, akik nehezen emésztették meg egy hagyományosan más vonalat képviselő márka irányváltását.
D.P.
A Bentayga második generációjában valóban felfedezhető valamiféle elegancia, és az új dizájn az egész kínálatra jó hatással volt. A Continental GT kapta meg elsőként a kecsesebb formákat, majd a Flying Spur és végül a Bentaygán is megjelentek azok a kicsit retrós jegyek, amelyek jól illenek a márkához.
A kocsi elejét nézve nem is jelentős a változás. A Matrix LED-es első lámpák és jellegzetes Bentley hűtőmaszk továbbra sem visszafogott, de a hátulja – az új kagylóhéjszerű csomagtérajtóval és ovális hátsó lámpákkal – sokkal esztétikusabb lett. A tervezők végre nem abból indultak ki, hogy egy SUV-nak hogyan kell kinéznie, hanem abból, hogy egy Bentleyhez mi illik.
D.P.
A belső teret már inkább korszerűsítették, az egyes apró részleteket végigbogarászni is hosszú órákba telik. A fehérkesztyűs hangulat nagyon erős, a katalógus gyors átlapozása után kiderül: 63 külső színből, 15 különböző árnyalatú bőrrel és 8 mindenféle műszerfalba ágyazott dekorbetéttel lehet rendelni a Bentaygát.
Az összetevőkön is mindig lehet csiszolni, a kárpitozás minősége mindig lehet még extrább, ahogyan a hifi-rendszer is egyre inkább hangversenytermi szintű. Az előbbire jó példa, hogy a Bentley most dobta piacra a skótkockás tweed mintázatú autóbelsőt. És ha létezik igazán brit dolgok listája, akkor a tweed biztos fent van rajta.
Vagy ott az egészen exkluzív brit márka, a Naim sztereó hangrendszere, amellyel a Klubrádió is úgy szól, mintha ott ülne a jobb egyben Bolgár György.
Igaz, ha valakinek ez a kívánsága, az közel 3 millió forintba kerül.
D.P.
Mára már "csak" 5,0 literes, V8-as az alapmotor még egy ilyen autóban is. Így tesztautónkban is ilyen volt. De a háromhengeres autók világában mindezzel ki lehet egyezni, mert 550 lóerőt produkál, és ritkán kell több. A vicc az egészben, hogy kíméletes használat mellett négyet le is állíthat a hengerek közül, hogy növelje a gazdaságosságot, de 20 literes átlagfogyasztás mellett mindez inkább csak iparági tréfának tűnik.
Mindenesetre elementáris élmény, ahogyan egy ekkora testű autó képes megindulni. A hatalmas, 770 Nm motornyomatéknak köszönhetően az 5,13 méteres monolit tömeg mindössze 4,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, és a digitális sebességmérő csak 300 km/h felett áll meg. Nyilván ilyesmit forszírozni itthon nem lehet, de a Bentayga 285 km/h-val egy videón már bizonyított.
D.P.
Ha ezen az élményen túlestünk, akkor sokkal értelmesebb "B-re" állítani a vezetési módot, amit maga a Bentley fejlesztői is ajánlanak.
Nincs min vitatkozni, minden csak morzsányi problémának tűnik a külvilágban, teljes a csend, suhanunk.
Az mostani generációs Bentley Flying Spurt is kipróbálhattuk még idén tavasszal, amiben még W12-es motor dolgozik. A két autót összemérve nem mondhatnánk, hogy Bentayga nem megy eléggé, vagy bármiben kevesebbet adna.A Bentayga sem imbolyog az úton, erről gondoskodik a külön vezérléssel és saját villanymotorokkal ellátott futómű. Mindezeket muszáj beépítenie a gyártónak, hogy ne azt érezze a vevő, csak egy felokosított Audi Q7-est hajt. A két luxuskategóriás autó között leginkább a kulturális kontextusuk miatt van különbség: a Flying Spurnek vannak hagyományai, alapvető esztétikája, és érezhetően nem csak a piaci divat tartja életben 100 éve. Egy SUV kapcsán ezt így még nem lehet kijelenteni.
A márka jövőjét nem nagyon fenyegeti semmi. A kereslet egyáltalán nem csappant meg, és maradjon is ez így, ugyanis természetesen több magyar szála is van a Bentleyk gyártásának. A motorok mellett már az Audi itthoni új karosszéria-üzemében csinálnak motorháztetőket, csomagtérajtókat, sárvédőket a Bentleyk számára is.
Az új Defender nagyon más lett, mint az egészen a második világháború utáni évekig visszaeredeztethető elődje, de valahogy mégis megőrzött valamennyit annak semmi máshoz sem hasonlítható karakteréből.
Ha kell, a nyugalom négykeréken gördülő szigete, és ha kell, akkor mindent letaglózó dízelmozdony. Mindennel együtt belefér egy komplett család. Ráadásul a teljesítményéhez képest szinte semmit sem fogyaszt. Csak győzzük kifizetni a vételárát.