szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A közelmúltban teljesen megújult brit terepjárót egy kompresszor segíti hozzá az igen komoly teljesítmény eléréséhez.

A Land Rover Defender a világ egyik legnépszerűbb valódi terepjárója, mely típusból 1948 és 2016 között több mint 2 millió példány látta meg a napvilágot. 2019 őszén pedig feltűnt a színen a teljesen új kiadás, melynek 240 lóerős dízelváltozatát nemrégiben mi is alaposan leteszteltük.

A típus eddigi legerősebb változata a kereken 404 lóerős teljesítményre, illetve 640 Nm-es nyomatékra képes, 2 literes 4 hengeres motorral szerelt plugin hibrid P400e volt, most azonban megérkezett a még potensebb tisztán benzines változat, a Defender V8.

Land Rover

A rövidebb P90-es, illetve hosszabb P110-es változatba egyaránt beszerelt 5 literes V8-as erőforrás a biztonság kedvéért egy kompresszort is kapott, így nem meglepő, hogy teljesítménye eléri az 525 lóerőt, a csúcsnyomatéka pedig 625 Nm.

Land Rover

A valaha készült legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártású Defender V8 alig 5,2 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást, a végsebessége pedig 240 km/h.

Land Rover

A nyolcfokozatú automata váltóval és összkerék-hajtással szerelt újdonság 22 colos kerekeken gördül és opcionálisan 10 helyett 11,4 colos érintőkijelzős infotainment rendszerrel is rendelhető.

Land Rover

A kilométerenként nem kevesebb mint 327 gramm CO2-t kibocsátó V8-as Defender 90 alapára 98 505 font (41,2 millió forint), az ugyanezzel az új motorral felvértezett Defender 110 pedig minimum 101 150 font (42,3 millió forint) ellenében vezethető haza.

Land Rover

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!