szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Amit jelenleg még Golf R-nek hívunk, az a jövőben már ID.3 GTX néven támadhat.

A Volkswagen nemrégiben dobta piacra a nyolcadik generációs Golf legsportosabb változatát, a Magyarországon 14,3 millió forintos áron debütált 320 lóerős Golf R-t.

A Golf tisztán elektromos testvérmodellje, az általunk is alaposan letesztelt ID.3 jelenleg maximum 204 lóerős változatban kapható, most azonban feltűnt a színen a villanyautó gyárilag tuningolt változata, az ID.X:

VW

Az ID.X jelen formájában egyelőre még csak egy tanulmányautó, azonban nem kell különösebb fantázia ahhoz, hogy rájöjjünk: a típus sorozatgyártású változata a közeljövőben ID.3 GTX néven debütálhat majd.

Ralf Brandstätter, a VW első embere és az ID.X
VW

Ami a belsőégésű motoros típusoknál eddig a GTI volt, az villanyautó fronton a GTX. A VW első ilyen sportos e-autója nem más, mint a nemrégiben leleplezett, 299 lóerős ID.4 GTX.

ID.4 GTX
VW

Az összkerék-hajtású ID.X-ben az ID.4 GTX-ből ismerős nettó 77 kWh kapacitású akkumulátor található, a két villanymotor pedig ebben a típusban már nem kevesebb, mint 333 lóerős teljesítményt állít elő.

VW

A 200 kilogrammal könnyített és drift móddal is rendelkező újdonság 5,3 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, 80-ról 120-ra pedig 3,5 másodperc alatt ugrik fel.

VW

A 21 colos könnyűfém-felniket kapott ID.X végsebessége változatlanul 160 km/h-ra van korlátozva.

VW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!