Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a0d9bbc4-831c-4a81-ab19-3305ec6738e9","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Amíg a bíróság dönt az AfD panaszáról, addig a német alkotmányvédelmi hivatal nem extremista szervezetként tartja nyilván a pártot.","shortLead":"Amíg a bíróság dönt az AfD panaszáról, addig a német alkotmányvédelmi hivatal nem extremista szervezetként tartja...","id":"20250508_nemet-titkosszolgalat-felfuggesztes-afd-szelsoseges-szervezet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0d9bbc4-831c-4a81-ab19-3305ec6738e9.jpg","index":0,"item":"7a957aec-57d6-416e-9ddf-317ffa6bcaa0","keywords":null,"link":"/vilag/20250508_nemet-titkosszolgalat-felfuggesztes-afd-szelsoseges-szervezet","timestamp":"2025. május. 08. 15:52","title":"A német titkosszolgálat felfüggesztette az AfD szélsőséges szervezetként való besorolását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01a4fa54-9e87-4a44-99d6-0348fa4d7b86","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Vlagyimir Putyin meghívására érkezett az orosz fővárosba, a világháború befejezésének 80. évfordulója alkalmából rendezett megemlékezésre.","shortLead":"Vlagyimir Putyin meghívására érkezett az orosz fővárosba, a világháború befejezésének 80. évfordulója alkalmából...","id":"20250507_Fico-Moszkvaba-utazott-de-a-katonai-paraden-nem-vesz-reszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01a4fa54-9e87-4a44-99d6-0348fa4d7b86.jpg","index":0,"item":"b3efa307-b039-47b8-8b55-ec33da4800d1","keywords":null,"link":"/vilag/20250507_Fico-Moszkvaba-utazott-de-a-katonai-paraden-nem-vesz-reszt","timestamp":"2025. május. 07. 19:34","title":"Fico Moszkvába utazott, de a katonai parádén nem vesz részt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b937599b-3936-44b1-a007-8f65d8967d23","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A korábbi hasonló elnevezésű nemzetközi cégeivel építőiparban és az agráriumban is nyomul a határokon túl.","shortLead":"A korábbi hasonló elnevezésű nemzetközi cégeivel építőiparban és az agráriumban is nyomul a határokon túl.","id":"20250507_Kulfoldon-fejlesztene-infrastrukturat-Meszaros-Lorinc-Talentis-International-Infrastructure-Investments-Kft","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b937599b-3936-44b1-a007-8f65d8967d23.jpg","index":0,"item":"b729a039-ceaf-4323-8a4e-94932c52d855","keywords":null,"link":"/kkv/20250507_Kulfoldon-fejlesztene-infrastrukturat-Meszaros-Lorinc-Talentis-International-Infrastructure-Investments-Kft","timestamp":"2025. május. 07. 10:44","title":"Külföldön fejlesztene infrastruktúrát Mészáros Lőrinc, új céget alapított","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"301ffe14-d01c-4766-adc9-ee71537c5017","c_author":"Horváth Zoltán, Lindner András ","category":"360","description":"Gyurcsány Ferenc lemondott pártja, a Demokratikus Koalíció elnöki tisztségéről, frakcióvezetői posztjáról, országgyűlési képviselői mandátumáról. Teljesen visszavonul a közélettől, a választásokon sem indul, és elválik feleségétől, Dobrev Klárától. A volt miniszterelnökkel a HVG 2003-ban készített portréinterjút, amikor sportminiszterként debütált kormányzati szerepben. Alább ezt a cikket közöljük újra.","shortLead":"Gyurcsány Ferenc lemondott pártja, a Demokratikus Koalíció elnöki tisztségéről, frakcióvezetői posztjáról...","id":"20250508_Gyurcsany-Ferenc-gyermek-ifjusagi-es-sportminiszter-HVG-portre-2003-oktober-11","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/301ffe14-d01c-4766-adc9-ee71537c5017.jpg","index":0,"item":"97549097-e6ba-4c2e-b988-30d49f84c2cb","keywords":null,"link":"/360/20250508_Gyurcsany-Ferenc-gyermek-ifjusagi-es-sportminiszter-HVG-portre-2003-oktober-11","timestamp":"2025. május. 08. 14:34","title":"„Nem szokásom bedobni a törülközőt” – Gyurcsány Ferenc a HVG-nek 2003-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4b67137-d753-4c12-95c3-915d5c122f4f","c_author":"Crystal Group","category":"brandchannel","description":"Tévhitek, városi legendák keringenek a külföldi jövedelmek utáni adózásról, az adóilletőségről, alábbi cikkünkben ezek eloszlatásához kívánunk szakértő segítségét igénybe véve hozzájárulni.","shortLead":"Tévhitek, városi legendák keringenek a külföldi jövedelmek utáni adózásról, az adóilletőségről, alábbi cikkünkben ezek...","id":"20250507_hatarido-kulfoldi-befektetesek-bevallas-crystal-worldwide","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4b67137-d753-4c12-95c3-915d5c122f4f.jpg","index":0,"item":"4589391d-64c8-4f0a-87a5-1bf45fe48674","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250507_hatarido-kulfoldi-befektetesek-bevallas-crystal-worldwide","timestamp":"2025. május. 09. 07:30","title":"Egyre közelebb a bűvös határidő: Ön már mindent tud a külföldi befektetések bevallásáról?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Crystal Worldwide Group","c_partnerlogo":"69277d6e-5ab7-4502-a807-c6177aed924b","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"b7877c7d-492b-429d-99bb-0b46c71e8886","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A minden előzmény nélküli Hyundai Elexio egy középkategóriás szabadidő-autó.","shortLead":"A minden előzmény nélküli Hyundai Elexio egy középkategóriás szabadidő-autó.","id":"20250508_700-kilometeres-hatotavu-vadonatuj-hyundai-elexio-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7877c7d-492b-429d-99bb-0b46c71e8886.jpg","index":0,"item":"d542abd8-e00b-4df0-ba2d-13964ee6a554","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_700-kilometeres-hatotavu-vadonatuj-hyundai-elexio-villanyauto","timestamp":"2025. május. 08. 07:21","title":"700 kilométeres hatótávú vadonatúj Hyundai villanyautó érkezett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da3e5856-5b55-477a-a21b-abf94786ab70","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"kkv","description":"Hernádi Zsolt szerint a vállalat bizonytalan időszakban ért el stabil eredményt.","shortLead":"Hernádi Zsolt szerint a vállalat bizonytalan időszakban ért el stabil eredményt.","id":"20250509_mol-elso-negyedeves-uzleti-eredmeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da3e5856-5b55-477a-a21b-abf94786ab70.jpg","index":0,"item":"5f25336a-2c0e-4a72-8684-ecbed3ea31ba","keywords":null,"link":"/kkv/20250509_mol-elso-negyedeves-uzleti-eredmeny","timestamp":"2025. május. 09. 05:03","title":"Növelte az eredményét a Mol az első negyedévben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"23c79790-8677-499a-a579-7de1089e9f85","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A pilóta és a fegyverzetet kezelő tiszt sikeresen katapultált.","shortLead":"A pilóta és a fegyverzetet kezelő tiszt sikeresen katapultált.","id":"20250507_repulogep-hordozo-fa-18-super-hornet-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23c79790-8677-499a-a579-7de1089e9f85.jpg","index":0,"item":"08e89faf-4b48-4be7-9b4c-28b5831c7a9f","keywords":null,"link":"/vilag/20250507_repulogep-hordozo-fa-18-super-hornet-baleset","timestamp":"2025. május. 07. 12:45","title":"Néhány napon belül a második amerikai F/A-18-as harci repülőgép zuhant a tengerbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, hogy milyen a gyakorlatban a Taycan enyhén terepkombisra hangolt új változata, ezenkívül pedig azt is megnéztük, hogy mit tud az első tisztán elektromos Porsche csak hátul hajtó alapmodellje.
A Porsche 2019 őszén mutatta be első villanyautóját, a Taycant, melynek hallatán sokan kapásból temetni kezdték az addig benzinmotoros sportkocsikban erős német márkát. És tették ezt nagyon helytelenül, ugyanis a Taycan is egy hamisítatlan Porsche lett, melyből a koronavírus által sújtott 2020-ban kapásból mintegy 20 ezret adtak el. Idén pedig már az első 6 hónapban elkelt belőle ez a mennyiség.
A Taycan tehát jött, látott és győzött, de a zuffenhauseniek továbbra sem ülnek a babérjaikon. Nemrégiben ugyanis bemutatták a típus enyhén terepesre hangolt sportkombi változatát, és egy ideje már a leggyengébb és legolcsóbb modellváltozat is elérhető. A két újdonságot Prága közelében próbáltuk ki.
Taycan Cross Turismo
László Ferenc
Taycan
László Ferenc
Taycan Cross Turismo
A Porschénál úgy gondolták, hogy a nem túl nagy csomagtartó és a szuperalacsony építési mód egyeseket talán elriaszt a Taycan megvásárlásától, így megalkották a Cross Turismo változatot. Jelen esetben egy olyan autóhoz van szerencsénk, melyet a gyártója hivatalosan a CUV-ok (Compact Utility Vechicle) közé sorol, és amely csak leheletnyire hajaz a kombikra, illetve a szabadidő-autókra.
Az újdonságot a fényezetlen kerékjáratív ívekről, a kicsit nagyobb hasmagasságról és a dobozosabb hátsó traktusról lehet megismerni. A 19-21 colos egyedi felniket kapott Cross Turismo hátuljának felső részén fix légterelő teljesít szolgálatot, a hosszanti tetőlécek, illetve a hátsó kerékpártartó megoldás opcionális extra.
László Ferenc
A csomagtartó 39 literrel nagyobb az alapmodellénél, így jelen formájában 446 liternyi pakkot képes magába fogadni, illetve adott esetben egészen 1212 literesre bővíthető. Akinek esetleg ez kevés lenne, az megrendelheti a speciális tetőboxot, melyben további 480 liternyi, maximum 75 kilogrammos cókmók transzportálható. A német autópályán akár 200 km/h sebességgel.
A kevésbé lejtő tetővonal miatt a hátul helyet foglalók fejtere 4,5 centiméterrel nőtt. Az utastér hátul szellősebbnek érződik, azonban sietünk megjegyezni, hogy ez a Taycan is szigorúan 4 személyes, ami adott esetben behatárolhatja a családi használatot. Egy 84 literes kis kiegészítő csomagtartót egyébként elöl is kialakítottak.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
A nagyméretű és remek minőségű kijelzőkkel ékesített műszerfal lényegében változatlan maradt, viszont újdonság a hagyományos iránytű, illetve a Gravel üzemmód, melyet kifejezetten a laza talajon történő használathoz találtak ki. A normál Taycanhoz képest 2-3 centiméterrel megemelt futómű, illetve az alapáras összkerékhajtás ugyan nem varázsolja terepjáróvá a Porsche villanyautóját, de adott esetben könnyebbé teheti a hétköznapi használatot.
A légellenállási tényező 0,22-ről 0,26-ra romlott, viszont a vezetési pozíción szinte nem is érezni az emelést. Ehhez hasonlóan a remek adaptív futómű, illete a szuperpontos kormányzás sem változott, a Cross Turismo is egy hamisítatlan Taycan.
László Ferenc
A menetpróba során a csúcsmodellhez, egy konkrétan 306 232 eurós (72,2 millió forint) Turbo S-hez volt szerencsénk, melynek 761 lóerős csúcsteljesítménye még a szuszt is kipréselte belőlünk. 2,8-ról 2,9 másodpercre nőtt a 0–100-as szintidő, de a normálhoz hasonlóan a terepkombis Taycan is eszeveszetten, az emberi szervezetet megterhelő módon gyorsul. Amiben többek közt az egyedi kétfokozatú váltónak is szerepe van.
A végsebesség 260 helyett ezúttal "csak" 250 km/h, de ezzel vélhetően a legtöbbünk együtt tud élni. Amit mindenképpen szokni kell, az a hatalmas, 2,3 tonnás tömeg, és ezt a legdurvább hajtás és a legkiválóbb futómű is maximum csak palástolni tudja.
A fékrendszer brutális, elöl konkrétan tízdugattyús a rendszer, és mint megtudtuk, a fékezések 90 százalékában inaktív marad a fék, köszönhetően az extraerős, 290 kW-os rekuperációnak.
Ionity gyorstöltőn
László Ferenc
A 187 764 eurós (65,7 millió forint) indulóárú csúcsmodell alatt a 154 440 eurós (54,1 millió forint) Turbo található, melynek 680 lóereje még mindig 3,3 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé. Az 571 lóerős 4S kivitel 111 842 euróba (39,2 millió forint) kerül, a 476 lovas 4-es verzió pedig 93 635 eurón (32,8 millió forint) nyit.
Az akkumulátor 93,4 kWh kapacitása kiviteltől függően 388-456 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé, de a gyakorlatban ez inkább 300-350 kilométert jelent. DC gyorstöltő esetén 270 kW teljesítmény vehető fel, ilyenkor egy 5-ről 80 százalékra történő töltés akár 22 perc alatt letudható. AC-fronton a 11 kW jelenti a plafont.
László Ferenc
Mit tud egy olcsó Taycan?
Szép-szép, hogy a Porsche kínálatát messze 500 lóerő feletti villanyautók uralják, de szerencsére a német gyártónál azokra is gondolnak, akik beérik ennél szerényebb teljesítménnyel, és adott esetben a szelídebb árcédulát többre értékelik a lehengerlő gyorsulási adatoknál. Számukra készült az egyszerűen csak Taycan néven emlegetett új alapmodell.
Bíztunk abban, hogy lehetőségünk nyílik beülni egy 83 520 eurós (29,2 millió forint) alapmodellbe, de a csehországi flottában ilyen sajnos nem szerepelt. A teljesen fapados életérzés helyett így csak azt tudtuk megtapasztalni, hogy mit tud egy 139 801 eurós (48,9 forint) példány.
László Ferenc
László Ferenc
Nos, ami az utasteret illeti, a rengeteg megrendelt extrának köszönhetően a tesztautó semmivel sem maradt el a korábban már kipróbált Taycanoktól. A fő eltérés abban rejlik, hogy elöl ezúttal nincs villanymotor, csak és kizárólag a hátsó kerekek hajtottak.
A legolcsóbb Taycanok maximum 408 lóerős teljesítményre képesek, de mivel a tesztautónk Performance Battery Plus kivitelű, hiába úgymond csak egy mezei Taycan, amikor kell, akár 476 lóerőt is képes a legkisebb késedelem nélkül hadrendbe állítani. Utóbbinak köszönhetően 5,4 másodpercig tart a 0–100-as sprint, vagyis ez a Taycan sem mondható lassúnak. Kezdő sofőrök számára pedig sokkal inkább ajánlható, mint a Turbo vagy a Turbo S.
Az abszolút alapmodell 71 kWh-os telepe 354-431 kilométeres hatótávval kecsegtet, a legnagyobb töltési teljesítmény 225 kW. A nála 80 kilogrammal nehezebb, 2 205 kilogrammos változat 93,4 kWh-ja 407–484 kilométeres WLTP-hatótávhoz elég, és ez esetben már megkapjuk a 270 kW-os töltési opciót.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió
A Porsche nem véletlenül rukkolt elő a Taycan új Cross Turismo változatával, minden jel szerint igen komoly érdeklődés mutatkozik egy ilyen enyhén terepkombis kivitel iránt. A Cross Turismo hajszál híján ugyanolyan eszeveszett gyors, mint a normál Taycan, de javult a hétköznapi használhatósága, így például az alja ritkábban súrolja a talajt.
Abban egyelőre csak bízni tudunk, hogy a későbbiekben majd egy Sport Turismo változat is jön majd, vagyis egy olyan Taycan, mely a szabadidő-autós vonások nélkül kínál praktikusabb puttonyt.
A Taycan új alapmodelljeinek megérkeztét ugyancsak örömmel fogadjuk, a legtöbb vásárlónak ugyanis egyszerűen nincs szüksége 500 lóerő feletti teljesítményre és duplamotoros összkerék-hajtásra. A 408–476 lóerős produkcióval a Taycan sokkal észszerűbb lett, mint valaha, miközben a kvintesszenciája lényegében változatlan maradt.
A német gyártó legerősebb biturbó V8-as motorjával hajtott újdonság minden riválisát lelépi, még a Lamborghini Urust is. Kipróbáltuk, hogy milyen a gyakorlatban a Nordschleife leggyorsabb SUV-ja, a végletekig kihegyezett legsportosabb Cayenne.
XIV. Leó pápa megválasztása, Gyurcsány Ferenc visszavonulása és a honvédelmi miniszterről kikerült hangfelvétel után adott interjút a Kossuth rádióban a miniszterelnök.