Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d1f2e733-415a-4758-9829-8dd07c92d800","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egymást érték a jótékonysági rendezvények a fővárosban a karácsony előtti utolsó hétvégén.","shortLead":"Egymást érték a jótékonysági rendezvények a fővárosban a karácsony előtti utolsó hétvégén.","id":"20241222_Hosszu-sorok-kigyoztak-Ivanyi-Gaborek-es-Magyar-Peterek-etelosztasainal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d1f2e733-415a-4758-9829-8dd07c92d800.jpg","index":0,"item":"5c9b86cd-debd-41bb-8a41-a1c5616aa2d2","keywords":null,"link":"/itthon/20241222_Hosszu-sorok-kigyoztak-Ivanyi-Gaborek-es-Magyar-Peterek-etelosztasainal","timestamp":"2024. december. 22. 16:34","title":"Hosszú sorok kígyóztak Iványi Gáborék és Magyar Péterék ételosztásainál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5bd3bff8-c13d-4bc9-a201-61dd6e03c985","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az LG QNED evo termékcsaládjának új, 2025-ös tagjai olyan LCD technológiás televíziók, melyek egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával vannak felszerelve. 4K felbontású kép, 144 Hz-es képfrissítési ráta, vezeték nélküli kapcsolódás, ultraalacsony késleltetés – mutatjuk a széria újdonságait, melyek mögött természetesen ott dolgozik a mesterséges intelligencia is.","shortLead":"Az LG QNED evo termékcsaládjának új, 2025-ös tagjai olyan LCD technológiás televíziók, melyek egy újonnan...","id":"20241222_lg-qned-evo-tv-keszulekek-2025-modellek-uj-funkciok-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5bd3bff8-c13d-4bc9-a201-61dd6e03c985.jpg","index":0,"item":"d2fd3b17-0a59-4c87-b274-2e85df06aad2","keywords":null,"link":"/tudomany/20241222_lg-qned-evo-tv-keszulekek-2025-modellek-uj-funkciok-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2024. december. 22. 18:03","title":"Megjöttek az LG 2025-ös tévéi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"049e6095-d145-46a7-be00-006a911e9a8b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A köztársasági elnök legújabb videójából most már azt is tudjuk, hogy nagyon jól van, sőt, azt kívánja mindenkinek, hogy legalább olyan jól legyen, mint ő.","shortLead":"A köztársasági elnök legújabb videójából most már azt is tudjuk, hogy nagyon jól van, sőt, azt kívánja mindenkinek...","id":"20241221_Sulyok-Tamas-koztarsasagi-elnok-kerdezz-felelek-video-hogy-vagy-meditacio-beszelgetes-Novak-Katalin-olajfestmeny-portre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/049e6095-d145-46a7-be00-006a911e9a8b.jpg","index":0,"item":"de06c199-cc73-4f6c-91e5-92aa541a47ae","keywords":null,"link":"/elet/20241221_Sulyok-Tamas-koztarsasagi-elnok-kerdezz-felelek-video-hogy-vagy-meditacio-beszelgetes-Novak-Katalin-olajfestmeny-portre","timestamp":"2024. december. 21. 15:04","title":"Mit szeret csinálni Sulyok Tamás egy fárasztó nap után? Beszélgetni a feleségével és meditálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21444142-7a38-4ad1-bfd1-df9113d9be41","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Órákat segít megspórolni az Erste dolgozóinak a bank mesterséges intelligencián (MI) alapuló személyi asszisztense. Az új MI „kolléga” szöveget ír, adatokat elemez, segít felkészülni egy értekezletre, vagy kérésre összegzi egy megbeszélésen elhangzottakat. Az Ersténél az MI hamarosan további területen, az ügyfélkiszolgálásban is szerepet kap. A bank közölte: a közeljövőben már az ügyfelek is használhatnak a technológián alapuló megoldásokat.","shortLead":"Órákat segít megspórolni az Erste dolgozóinak a bank mesterséges intelligencián (MI) alapuló személyi asszisztense...","id":"20241221_erste-bank-mesterseges-intelligencia-openai-chatgpt-ugyfelkiszolgalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21444142-7a38-4ad1-bfd1-df9113d9be41.jpg","index":0,"item":"c407ecfa-2a4d-466f-b9a7-f47303cca539","keywords":null,"link":"/tudomany/20241221_erste-bank-mesterseges-intelligencia-openai-chatgpt-ugyfelkiszolgalas","timestamp":"2024. december. 21. 20:03","title":"Újdonságra készüljenek az Erste ügyfelei","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Timothy Garton Ash arról írt, hogyan alakulhat az ukrán háború 2025-ben, a Die Welt a NATO jövőjét taglalja, a Financial Times pedig megkereste a pozitívumokat a most záruló évben. Válogatásunk a nemzetközi lapok írásaiból.","shortLead":"Timothy Garton Ash arról írt, hogyan alakulhat az ukrán háború 2025-ben, a Die Welt a NATO jövőjét taglalja...","id":"20241222_Nemzetkozi-lapszemle-kitol-fel-Vlagyimir-Putyin-es-mi-volt-jo-ebben-az-evben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"e93cb862-82f2-486d-bae0-d910b3307a77","keywords":null,"link":"/360/20241222_Nemzetkozi-lapszemle-kitol-fel-Vlagyimir-Putyin-es-mi-volt-jo-ebben-az-evben","timestamp":"2024. december. 22. 10:14","title":"Nemzetközi lapszemle: kitől fél Vlagyimir Putyin és mi volt jó ebben az évben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Magyarországon csak a felső 2 százalék keres legalább olyan jól, mint a francia vagy a német középosztály.","shortLead":"Magyarországon csak a felső 2 százalék keres legalább olyan jól, mint a francia vagy a német középosztály.","id":"20241222_magyarorszag-europai-unio-atlagfizetes-atlagber","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b.jpg","index":0,"item":"a6e373c7-17ea-4314-bf54-5e6fb1ea5e38","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241222_magyarorszag-europai-unio-atlagfizetes-atlagber","timestamp":"2024. december. 22. 14:20","title":"50 magyarból 49 az uniós átlag alatt keres","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e166742-ad44-463d-ada5-bccb29bc22af","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Pontos időpont még nincs, mindenesetre Trumpot január 20-án iktatják be elnöki hivatalába.","shortLead":"Pontos időpont még nincs, mindenesetre Trumpot január 20-án iktatják be elnöki hivatalába.","id":"20241223_orosz-ukran-haboru-donald-trump-vlagyimir-putyin-talalkozo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e166742-ad44-463d-ada5-bccb29bc22af.jpg","index":0,"item":"c61c2a89-2f4e-42e0-82a7-424cb0bed49d","keywords":null,"link":"/vilag/20241223_orosz-ukran-haboru-donald-trump-vlagyimir-putyin-talalkozo","timestamp":"2024. december. 23. 12:35","title":"Trump: „Putyin elnök azt mondta, hogy a lehető leghamarabb találkozni akar velem”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a6752b34-4d6c-4b70-b917-ae553b1a3227","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Mindeddig nem akadt olyan amerikai elnök, aki bazárnyi tárggyal csinált volna magánüzletet a politikai reflektorfényben, de Donald Trump gyakran giccsbe hajló árucikkeit elkapkodják a hívek.","shortLead":"Mindeddig nem akadt olyan amerikai elnök, aki bazárnyi tárggyal csinált volna magánüzletet a politikai...","id":"20241222_hvg-trump-biznisze-parfum-biblia-es-ora-osszeferhetetlenseg-seft-made-man","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6752b34-4d6c-4b70-b917-ae553b1a3227.jpg","index":0,"item":"7238060a-afd9-462f-8345-30f837711947","keywords":null,"link":"/360/20241222_hvg-trump-biznisze-parfum-biblia-es-ora-osszeferhetetlenseg-seft-made-man","timestamp":"2024. december. 22. 15:30","title":"Trump dollármilliókat keres azzal, hogy a nevét viselő gagyi tárgyakat elkapkodják a hívei","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, hogy milyen a gyakorlatban a Taycan enyhén terepkombisra hangolt új változata, ezenkívül pedig azt is megnéztük, hogy mit tud az első tisztán elektromos Porsche csak hátul hajtó alapmodellje.
A Porsche 2019 őszén mutatta be első villanyautóját, a Taycant, melynek hallatán sokan kapásból temetni kezdték az addig benzinmotoros sportkocsikban erős német márkát. És tették ezt nagyon helytelenül, ugyanis a Taycan is egy hamisítatlan Porsche lett, melyből a koronavírus által sújtott 2020-ban kapásból mintegy 20 ezret adtak el. Idén pedig már az első 6 hónapban elkelt belőle ez a mennyiség.
A Taycan tehát jött, látott és győzött, de a zuffenhauseniek továbbra sem ülnek a babérjaikon. Nemrégiben ugyanis bemutatták a típus enyhén terepesre hangolt sportkombi változatát, és egy ideje már a leggyengébb és legolcsóbb modellváltozat is elérhető. A két újdonságot Prága közelében próbáltuk ki.
Taycan Cross Turismo
László Ferenc
Taycan
László Ferenc
Taycan Cross Turismo
A Porschénál úgy gondolták, hogy a nem túl nagy csomagtartó és a szuperalacsony építési mód egyeseket talán elriaszt a Taycan megvásárlásától, így megalkották a Cross Turismo változatot. Jelen esetben egy olyan autóhoz van szerencsénk, melyet a gyártója hivatalosan a CUV-ok (Compact Utility Vechicle) közé sorol, és amely csak leheletnyire hajaz a kombikra, illetve a szabadidő-autókra.
Az újdonságot a fényezetlen kerékjáratív ívekről, a kicsit nagyobb hasmagasságról és a dobozosabb hátsó traktusról lehet megismerni. A 19-21 colos egyedi felniket kapott Cross Turismo hátuljának felső részén fix légterelő teljesít szolgálatot, a hosszanti tetőlécek, illetve a hátsó kerékpártartó megoldás opcionális extra.
László Ferenc
A csomagtartó 39 literrel nagyobb az alapmodellénél, így jelen formájában 446 liternyi pakkot képes magába fogadni, illetve adott esetben egészen 1212 literesre bővíthető. Akinek esetleg ez kevés lenne, az megrendelheti a speciális tetőboxot, melyben további 480 liternyi, maximum 75 kilogrammos cókmók transzportálható. A német autópályán akár 200 km/h sebességgel.
A kevésbé lejtő tetővonal miatt a hátul helyet foglalók fejtere 4,5 centiméterrel nőtt. Az utastér hátul szellősebbnek érződik, azonban sietünk megjegyezni, hogy ez a Taycan is szigorúan 4 személyes, ami adott esetben behatárolhatja a családi használatot. Egy 84 literes kis kiegészítő csomagtartót egyébként elöl is kialakítottak.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
A nagyméretű és remek minőségű kijelzőkkel ékesített műszerfal lényegében változatlan maradt, viszont újdonság a hagyományos iránytű, illetve a Gravel üzemmód, melyet kifejezetten a laza talajon történő használathoz találtak ki. A normál Taycanhoz képest 2-3 centiméterrel megemelt futómű, illetve az alapáras összkerékhajtás ugyan nem varázsolja terepjáróvá a Porsche villanyautóját, de adott esetben könnyebbé teheti a hétköznapi használatot.
A légellenállási tényező 0,22-ről 0,26-ra romlott, viszont a vezetési pozíción szinte nem is érezni az emelést. Ehhez hasonlóan a remek adaptív futómű, illete a szuperpontos kormányzás sem változott, a Cross Turismo is egy hamisítatlan Taycan.
László Ferenc
A menetpróba során a csúcsmodellhez, egy konkrétan 306 232 eurós (72,2 millió forint) Turbo S-hez volt szerencsénk, melynek 761 lóerős csúcsteljesítménye még a szuszt is kipréselte belőlünk. 2,8-ról 2,9 másodpercre nőtt a 0–100-as szintidő, de a normálhoz hasonlóan a terepkombis Taycan is eszeveszetten, az emberi szervezetet megterhelő módon gyorsul. Amiben többek közt az egyedi kétfokozatú váltónak is szerepe van.
A végsebesség 260 helyett ezúttal "csak" 250 km/h, de ezzel vélhetően a legtöbbünk együtt tud élni. Amit mindenképpen szokni kell, az a hatalmas, 2,3 tonnás tömeg, és ezt a legdurvább hajtás és a legkiválóbb futómű is maximum csak palástolni tudja.
A fékrendszer brutális, elöl konkrétan tízdugattyús a rendszer, és mint megtudtuk, a fékezések 90 százalékában inaktív marad a fék, köszönhetően az extraerős, 290 kW-os rekuperációnak.
Ionity gyorstöltőn
László Ferenc
A 187 764 eurós (65,7 millió forint) indulóárú csúcsmodell alatt a 154 440 eurós (54,1 millió forint) Turbo található, melynek 680 lóereje még mindig 3,3 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé. Az 571 lóerős 4S kivitel 111 842 euróba (39,2 millió forint) kerül, a 476 lovas 4-es verzió pedig 93 635 eurón (32,8 millió forint) nyit.
Az akkumulátor 93,4 kWh kapacitása kiviteltől függően 388-456 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé, de a gyakorlatban ez inkább 300-350 kilométert jelent. DC gyorstöltő esetén 270 kW teljesítmény vehető fel, ilyenkor egy 5-ről 80 százalékra történő töltés akár 22 perc alatt letudható. AC-fronton a 11 kW jelenti a plafont.
László Ferenc
Mit tud egy olcsó Taycan?
Szép-szép, hogy a Porsche kínálatát messze 500 lóerő feletti villanyautók uralják, de szerencsére a német gyártónál azokra is gondolnak, akik beérik ennél szerényebb teljesítménnyel, és adott esetben a szelídebb árcédulát többre értékelik a lehengerlő gyorsulási adatoknál. Számukra készült az egyszerűen csak Taycan néven emlegetett új alapmodell.
Bíztunk abban, hogy lehetőségünk nyílik beülni egy 83 520 eurós (29,2 millió forint) alapmodellbe, de a csehországi flottában ilyen sajnos nem szerepelt. A teljesen fapados életérzés helyett így csak azt tudtuk megtapasztalni, hogy mit tud egy 139 801 eurós (48,9 forint) példány.
László Ferenc
László Ferenc
Nos, ami az utasteret illeti, a rengeteg megrendelt extrának köszönhetően a tesztautó semmivel sem maradt el a korábban már kipróbált Taycanoktól. A fő eltérés abban rejlik, hogy elöl ezúttal nincs villanymotor, csak és kizárólag a hátsó kerekek hajtottak.
A legolcsóbb Taycanok maximum 408 lóerős teljesítményre képesek, de mivel a tesztautónk Performance Battery Plus kivitelű, hiába úgymond csak egy mezei Taycan, amikor kell, akár 476 lóerőt is képes a legkisebb késedelem nélkül hadrendbe állítani. Utóbbinak köszönhetően 5,4 másodpercig tart a 0–100-as sprint, vagyis ez a Taycan sem mondható lassúnak. Kezdő sofőrök számára pedig sokkal inkább ajánlható, mint a Turbo vagy a Turbo S.
Az abszolút alapmodell 71 kWh-os telepe 354-431 kilométeres hatótávval kecsegtet, a legnagyobb töltési teljesítmény 225 kW. A nála 80 kilogrammal nehezebb, 2 205 kilogrammos változat 93,4 kWh-ja 407–484 kilométeres WLTP-hatótávhoz elég, és ez esetben már megkapjuk a 270 kW-os töltési opciót.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió
A Porsche nem véletlenül rukkolt elő a Taycan új Cross Turismo változatával, minden jel szerint igen komoly érdeklődés mutatkozik egy ilyen enyhén terepkombis kivitel iránt. A Cross Turismo hajszál híján ugyanolyan eszeveszett gyors, mint a normál Taycan, de javult a hétköznapi használhatósága, így például az alja ritkábban súrolja a talajt.
Abban egyelőre csak bízni tudunk, hogy a későbbiekben majd egy Sport Turismo változat is jön majd, vagyis egy olyan Taycan, mely a szabadidő-autós vonások nélkül kínál praktikusabb puttonyt.
A Taycan új alapmodelljeinek megérkeztét ugyancsak örömmel fogadjuk, a legtöbb vásárlónak ugyanis egyszerűen nincs szüksége 500 lóerő feletti teljesítményre és duplamotoros összkerék-hajtásra. A 408–476 lóerős produkcióval a Taycan sokkal észszerűbb lett, mint valaha, miközben a kvintesszenciája lényegében változatlan maradt.
A német gyártó legerősebb biturbó V8-as motorjával hajtott újdonság minden riválisát lelépi, még a Lamborghini Urust is. Kipróbáltuk, hogy milyen a gyakorlatban a Nordschleife leggyorsabb SUV-ja, a végletekig kihegyezett legsportosabb Cayenne.