szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ahogy egy filmet sem kell megvenni fizikai valójában valamilyen adathordozón, egy autó is csak akkor legyen, amikor kell.

Változnak az idők, ahogy a fogyasztói hozzáállás is. Az Egyesült Királyságban a Volkswagen Financial Services felmérése szerint a 18 és 34 év közöttiek 61 százaléka érdeklődik az autóelérés előfizetéses módja iránt, a Netflixhez hasonló szolgáltatásokkal, amiről bármikor leiratkozhat.

Az előfizetéses autók esetében a jármű üzemeltetéséhez szükséges összes költséget a havi díj tartalmazza, és a saját autóval ellentétben a felhasználók egyszerűen visszaadják, amikor úgy döntenek, hogy lemondják előfizetésüket.

Az előfizetéses autók iránti vágy ugyanakkor csökkenni látszik az életkor előrehaladtával: a 35–44 évesek mindössze 39 százaléka nyilatkozik úgy, hogy érdeklődik az előfizetési szolgáltatás iránt. A százalékos arány tovább csökken a 45–54 évesek (26%), az 55–64 évesek (18%) és a 65–74 évesek (11%) esetében.

A fenti eredmények egyértelmű generációs szakadékot mutatnak nemcsak a gépjárműipar, hanem általában a fogyasztói hozzáállás digitalizálásához való hozzáállásban. Mivel a fiatalabbak egy gombnyomásra több zenéhez, filmhez vagy ételhez tudnak jutni, a hagyományos vásárlókkal szemben nyilvánvalóan könnyebben veszik át az előfizetési modellt életük más területein is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!