Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ba5e5907-a98f-4d81-9f60-5e9c373abc5a","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az EU nem tolhatja tovább maga előtt, hogy megfegyelmezze a kerékkötő magyar miniszterelnököt, meg is vannak hozzá az eszközei, annál is kevésbé, mert Orbán Viktor immár életveszélyes. Így látja Mujtaba Rahman, az Eurázsia Központ nevű washingtoni kockázatelemző európai igazgatója a Financial Timesban megjelent kommentárjában. ","shortLead":"Az EU nem tolhatja tovább maga előtt, hogy megfegyelmezze a kerékkötő magyar miniszterelnököt, meg is vannak hozzá...","id":"20250331_Mujtaba-Rahman-Financial-Times-EU-Orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba5e5907-a98f-4d81-9f60-5e9c373abc5a.jpg","index":0,"item":"6bb25c9f-eb65-4d0e-8e6e-72d54804d553","keywords":null,"link":"/360/20250331_Mujtaba-Rahman-Financial-Times-EU-Orban","timestamp":"2025. március. 31. 07:51","title":"Magyarország-szakértő a Financial Timesban: Itt az idő, hogy az EU megoldja az Orbán-problémát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c1ece79-dfd8-46cf-9437-b8daf59b60b4","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Vlagyimir Putyin nemrég javaslatot tett arra, hogy hogyan kellene kiszorítani Ukrajnában Zelenszkijt a hatalomból, Donald Trumpnak azonban ez nem tetszik.","shortLead":"Vlagyimir Putyin nemrég javaslatot tett arra, hogy hogyan kellene kiszorítani Ukrajnában Zelenszkijt a hatalomból...","id":"20250330_donald-trump-vlagyimir-putyin-zelenszkij-orosz-olaj-masodlagos-vam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c1ece79-dfd8-46cf-9437-b8daf59b60b4.jpg","index":0,"item":"a8ff77ad-ad80-4d65-ad90-b75a7762dc1e","keywords":null,"link":"/vilag/20250330_donald-trump-vlagyimir-putyin-zelenszkij-orosz-olaj-masodlagos-vam","timestamp":"2025. március. 30. 20:06","title":"Trump „nagyon dühös” Putyinra, 25 százalékos másodlagos vámot szabhat ki az orosz olajra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8bd1b26-7ec9-4373-9d17-5d73524668c6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hamarosan nem lehet majd egy paranccsal megkerülni egy sokak számára bosszantó dolgot a Windows 11 telepítése közben. ","shortLead":"Hamarosan nem lehet majd egy paranccsal megkerülni egy sokak számára bosszantó dolgot a Windows 11 telepítése közben. ","id":"20250331_microsoft-windows-11-offline-fiok-letrehozas-parancs-megszunes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8bd1b26-7ec9-4373-9d17-5d73524668c6.jpg","index":0,"item":"f4f782c8-4537-4f19-aebc-d67d910b656c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250331_microsoft-windows-11-offline-fiok-letrehozas-parancs-megszunes","timestamp":"2025. március. 31. 09:04","title":"Bezárnak egy fontos kiskaput a Windows 11-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71fa8903-5d7c-420c-840a-b1e189e82b14","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A hírek szerint hatalmas teleppel szerelt mobilon dolgozhat a Honor, melynél garantáltnak tűnik a többnapos üzemidő.","shortLead":"A hírek szerint hatalmas teleppel szerelt mobilon dolgozhat a Honor, melynél garantáltnak tűnik a többnapos üzemidő.","id":"20250331_honor-8000-mah-akkumulator-okostelefon-szilicium-szen-technologia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71fa8903-5d7c-420c-840a-b1e189e82b14.jpg","index":0,"item":"c0b10733-c6a8-4c84-9a8c-62ad3e7ad778","keywords":null,"link":"/tudomany/20250331_honor-8000-mah-akkumulator-okostelefon-szilicium-szen-technologia","timestamp":"2025. március. 31. 08:03","title":"Csak négynaponta kell tölteni: 8000 mAh-s akkuval szerelt telefon jöhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cd9bf1e1-01ca-4846-bd7c-141dce9f3dbb","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Fidesz kommunikációs igazgatója állítja: nehezebb dolga van, mint a miniszterelnöknek, kért is veszélyességi pótlékot.","shortLead":"A Fidesz kommunikációs igazgatója állítja: nehezebb dolga van, mint a miniszterelnöknek, kért is veszélyességi pótlékot.","id":"20250331_menczer-tamas-magyar-peter-elmebeteg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd9bf1e1-01ca-4846-bd7c-141dce9f3dbb.jpg","index":0,"item":"02f22eef-955a-4f73-b849-87410aa36d0d","keywords":null,"link":"/itthon/20250331_menczer-tamas-magyar-peter-elmebeteg-ebx","timestamp":"2025. március. 31. 08:45","title":"Menczer: Magyar ezzel a zebrás sztorival „átment az elmebeteg kategóriába”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8aa21e74-4620-4788-a8ef-d788d905f681","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hibridek és elektromos autók átlagos életkora jótékonyan hat a statisztikákra.","shortLead":"A hibridek és elektromos autók átlagos életkora jótékonyan hat a statisztikákra.","id":"20250331_Iden-lassulhat-a-hazai-autopark-oregedese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8aa21e74-4620-4788-a8ef-d788d905f681.jpg","index":0,"item":"0281bdc3-e68c-4af4-a77f-775798280baa","keywords":null,"link":"/cegauto/20250331_Iden-lassulhat-a-hazai-autopark-oregedese","timestamp":"2025. március. 31. 08:52","title":"Váratlan fordulat, lassulhat a magyar autópark elöregedése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: az első magyarországi levélbombás merénylet.","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20250330_Elvitelre-levelbombas-rejtely-Szazadfordulos-bunugyek-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806.jpg","index":0,"item":"21ca435c-064a-4d28-9ad6-b0c2fd482c12","keywords":null,"link":"/itthon/20250330_Elvitelre-levelbombas-rejtely-Szazadfordulos-bunugyek-podcast","timestamp":"2025. március. 30. 06:00","title":"A nagy levélbombás rejtély, amely lázban tartotta Magyarországot │ Elvitelre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d62f090-34f5-4c46-ba11-7e262e42be39","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Az utasokat pótlóbusz helyett ismét a vonat szállítja.","shortLead":"Az utasokat pótlóbusz helyett ismét a vonat szállítja.","id":"20250330_mav-bombariado-vonatkozlekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d62f090-34f5-4c46-ba11-7e262e42be39.jpg","index":0,"item":"28cb812c-41d6-4022-af0c-f722a8e8dfa3","keywords":null,"link":"/itthon/20250330_mav-bombariado-vonatkozlekedes","timestamp":"2025. március. 30. 20:43","title":"Véget ért a bombariadó, újra járnak a vonatok Érd és Pusztaszabolcs között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Túl drága lett a szerviz és átkerülhetnek a kedvezőtlenebb adózási körbe is. Nem boldogok a taxisok az emeléstől sem.
Egyre több taxis választ másik hivatást, annyira megemelkedtek a foglalkozással járó pluszköltségek. Nem segített sokat a tarifaemelés sem - írja az rtl.hu.
Csikós Tibor, egy máig dolgozó taxis a lapnak elmondta, a szakmát otthagyó taxisok közül rengetegen mentek el futárkodni, buszvezetőnek vagy biztonsági őrnek. Szerinte ők biztosan nem fognak visszatérni a májusi hatósági áremelés hatására, mert „túl nagy pofon volt nekik” a koronavírus-járvány, illetve jelentősen nőttek a belépési költségek azok számára, akik vissza akarnak térni a szakmába.
A taxis hozzáteszi, hogy négy évig nem emelték a hatósági árakat, közben azonban egy akkoriban 20 ezer forintos olajcsere mára már 80 ezer forintba kerül. Emellett a taxisoknak jóval magasabb kötelező biztosítást is kell fizetniük a többi autósnál, és ez csak egy példa a számos költségnövekedésre. Erre akarták felhívni a figyelmet az idén februári tüntetéssel.
A szakmában maradt taxisok sem örülnek felhőtlenül a díjemelésnek: Csikós szerint úgy számolnak, hogy ekkora bevétellel már át fogják lépni az évi 12 millió forintos határt, amellyel átkerülnek az áfás adózásba. Márpedig a taxisok alig tudnak valamennyi áfát visszaigényelni, legfeljebb a tisztítószereket, mert zömük saját célokra is használja az autóját.
Kérdésünkre, hogy a taxivállalatok miért nem segítenek a taxisoknak a költségnövekedések kompenzálásában, Csikós elmondta, bár fizetnek havi tagdíjat a cégüknek (ők például szövetkezetként működnek, tulajdonosok is egyben), ebből fizetni kell a diszpécserközpontot és más költségeket is. Két éven keresztül kaptak tagdíjkedvezményt is, elküldtek diszpécsereket, vagy lejjebb vitték a fizetéseket, illetve részben otthoni munkára állították át őket. A 24.hu információi szerint több fővárosi taxitársaság a tarifaemelést követően már meg is növelte a tagdíj összegét, a többiek pedig tervezik az emelést.
Mivel már Csikós cégének is van saját mobilalkalmazása, elkezdték az utasaikat annak használata felé terelni, hogy így is csökkenthessék a diszpécserköltségeket, illetve kezeljék a diszpécserhiányt.
Az autók cseréjére azonban a taxis szerint nem maradt pénze a cégeknek. De hiába ad például a magyar állam 45 százalékos vissza nem térítendő támogatást az új elektromos autókra, ezeknek a nem kötelező biztosítása évi 1 millió forint is lehet. Bár elektromos autókat egyelőre nem kötelező venniük a taxisoknak, 2024-től csak az EURO 6-os autó használata lesz a minimumkövetelmény.
Arra a kérdésünkre, hogy ha a kormány feloldja a benzinárstopot, szükség lesz-e újabb jelentős áremelésre, Csikós azt mondta, nem szeretnének megint árat emelni.
A fővárosi önkormányzattal azt a megállapodást kötötték a taxis érdekvédők, hogy minden évben felülvizsgálják a tarifákat.