szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Újabb nem várt fejleményt hozhat az oroszok elszigetelődése a világtól.

Háború Ukrajnában
Több mint ezer napja tart már az orosz-ukrán háború. A frontvonalak mára lényegében befagytak, a konfliktus mégis eszkalálódni látszik, ahogy a háborús felek igyekszenek minél több szövetségest és fegyvert szerezni, illetve több országot bevonni a konfliktusba. De vajon mi lesz döntő: a fegyverszállítmányok, a szankciók, vagy esetleg a béketárgyalások? Meddig tartanak ki az ukránok és meddig tűri az orosz társadalom a veszteségeket? Cikksorozatunkban ezekre a kérdésekre is igyekszünk válaszolni.
Friss cikkek a témában

Az sem kizárható teljesen, hogy visszatér a Moszkvics, a szovjet korszak egyik autómárkája Oroszországban, ugyanis Moszkva átveszi a Renault összes gyártó egységét, miután a francia autógyártó országból bejelentette kivonulását az országból.

Szergej Szobjanyin moszkvai polgármester azt mondta, államosítják a Renault fővárosi autógyárát és a „hosszú és dicsőséges múltra visszatekintő" üzemben ismét a Moszkvicsok készülhetnek majd, amelyeket utoljára két évtizeddel ezelőtt gyártottak – írja a Reuters cikke.

"A külföldi tulajdonosnak joga van bezárni a gyárat, de nem engedhetjük meg, hogy munkások ezrei maradjanak munka nélkül" – mondta Moszkva főpolgármestere. 

Két nagy legenda a Volga és egy Moszkvics-403-as.
Vitaliy Belousov / Sputnik / Sputnik via AFP

A Moszkvics, amelynek már a neve is azt jelenti, hogy "Moszkva szülötte", erős, megfizethető személyautónak készült, amelyet Oroszországban és a kommunista Kelet-Németországban gyártott alkatrészekből raktak össze. Oroszországban még mindig csaknem 200 000 ilyen autót tartanak nyilván, ebből 46 000 35 évnél idősebb az Autostat elemző cég szerint.

Egy rubelért eladta a Renault a Ladát

A francia márka a múlt hónapban függesztette fel tevékenységét moszkvai gyárában. Most az orosz ipari és kereskedelmi miniszter szerint teljesen kivonul Oroszországból.

Az autót "legendának" nevező Szobjanyin számára a gyakorlatba is átültetni a gyártást, már nehezebb lehet. Szergej Celikov, az Autostat vezetője szerint legalább két év és legalább egymilliárd dollár kell egy új autó kifejlesztéséhez.

Szobjanyin pedig arról értekezett, hogy az újjáéledt moszkvai üzemben kezdetben hagyományos, belső égésű motoros autókat gyártanak majd, de a jövőben elektromos autókat is gyártanak majd.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Tatárföldről jön az orosz Rolls-Royce

Megkezdődött a Vlagyimir Putyin orosz elnök által népszerűsített Aurus Szenat luxusszedán sorozatgyártása a tatárföldi Jelabugában, az orosz Sollers csoport és az amerikai Ford vegyesvállalatának gyárában.