szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Citroën BX Sport messze nem tartozik a legerősebb és leggyorsabb kocsik közé, a maga nemében mégis egy igazi 80-as évekbeli különlegességnek számít.

A Citroën 1982 nyarán dobta piacra a BX-et, melyből 1994 őszéig nem kevesebb, mint 2,3 millió példány készült. Mostanság egyre nehezebb megkímélt BX-et találni, mi azonban belebotlottunk egy alig használt, ráadásul különleges kivitelű delikvensbe.

A mellékelt fotókon látható Citroën BX Sport 1986 februárjában hagyta el a gyártósort, és az azóta eltelt 37 évben mindössze 56 ezer kilométert hagyott maga mögött.

Classicdriver
Classicdriver

Az eredeti állapotú ritkaság jelenleg Portugáliában állomásozik és gazdája 14 000 euró (5,4 millió forint) ellenében válna meg tőle.

A hidropneumatikus felfüggesztésű BX Sport "szíve" egy 1,9 literes szívó benzinmotor, mely a két Solex karburátor révén tiszteletre méltó 125 lóerős, illetve 160 Nm-es produkciót ad elő.

Classicdriver
Classicdriver

Mivel a teljes bőr belsős és egyedi bodykites kocsi tömege alig haladja meg az 1 tonnát, a 0-100-as sprint szintideje 8,9 másodperc, a végsebesség pedig 195 km/h.

A BX Sportot rövid ideig, 1985 tavasza és 1986 nyara között gyártották körülbelül 7 500 példányban. Később debütált az akár 160 lóerőre képes GTi 16V, az abszolút csúcsot pedig a kereken 200 lovas 2,1 literes turbómotorral szerelt BX 4TC jelentette.

Classicdriver
Classicdriver

A rali homologizációs célokból mindössze 200 példányban gyártott BX 4TC 7,5 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra és akár 220 km/h-val is képes száguldani.

Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!