A Lucid Motors 2021 őszén kezdte meg luxus-villanyautók piacán hadrendbe állított modellje, az Air sorozatgyártását. Utóbbi csúcsváltozata egy ideig az általunk már részletesen bemutatott 1111 lóerős Dream Edition Performance volt, tavaly augusztusban azonban leleplezték a még potensebb Sapphire kivitelt, melyről most friss információk láttak napvilágot.
A kettő helyett immár három villanymotorral szerelt újdonság teljesítménye a végleges specifikációk szerint 1234 lóerő, ily módon a Sapphire nemcsak a világ legerősebb elektromos szedánja, hanem egyben a világ legerősebb sorozatgyártású szedánja is.

A gyártó közlése szerint az 1939 Nm nyomatékú új elektromos autó kevesebb mint 1,89 másodperc alatt tudja le a 0-96 km/h-s sprintet, 3,84 másodperc alatt katapultál 0-ról 160 km/h-ra, és 8,95 másodperc alatt tudja le a negyedmérföldes gyorsulást.

Az elöl 20, hátul 21 colos kerekekkel szerelt, 330 km/h végsebességű Sapphire Michelin Pilot Sport 4S gumikon gördül, és alapáron nagyteljesítményű karbonkerámia fékrendszer lassítja, melynek tárcsái elöl 420-, hátul 390 milliméteresek.
A 249 000 dolláros (88,1 millió forint) alapárú és mintegy 687 kilométeres EPA-hatótávolságú Lucid Air Sapphire sorozatgyártása szeptemberben kezdődik meg.

A Tesla Model S legerősebb csúcsmodellje, az 1020 lóerős Plaid 1,99 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 96 km/h-ra és 322 km/h a végsebessége.
Az USA-ban 108 490 dolláros (38,4 millió forint) indulóáron jegyzett, 637 kilométeres EPA-hatótávú Tesla Model S Plaid Magyarországon 55,3 millió forinton nyit.

Az Egyesült Államokban 187 400 dolláros (66,3 millió forint) alapárú, itthon minimum 81,9 millió forintba kerülő 761 lóerős Porsche Taycan Turbo S 2,6 másodperces 0-96-os szintidővel bír, és maximum 260 km/h-val képes haladni. És nem mellesleg kombi kivitelben is kapható.

A horvátok kétszemélyes elektromos hipersportkocsija, az 1914 lóerős Rimac Nevera 800 millió forint ellenében 1,97 másodperces 0-100-as sprintet és 412 km/h-s végsebességet biztosít.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.