szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A japán gyártó továbbra is komoly fantáziát lát a gázolajos erőforrásokban.

A közelmúltban jelentősen csökkent a dízelmotoros autók népszerűsége és a gyártók lényegében egymás után jelentették be, hogy felhagynak a gázolajjal üzemelő motorok fejlesztésével és gyártásával.

Az egyre ritkább kivételek közé tartozik a Mazda, melynek egyik japán vezetője a napokban azt nyilatkozta, hogy a Mazda egészen addig kitart a dízelek mellett, ameddig a vásárlók igénylik az ilyen autókat, és ameddig a károsanyag-kibocsátási normák nem lehetetlenítik el teljesen a gázolajos erőforrások életét.

A Mazda a közelmúltban dobta piacra a hátsókerék-hajtású platformra épülő új SUV-ját, a 327 lóerős zöld rendszámos benzines plugin hibrid hajtás mellett kétféle dízelmotorral is elérhető CX-60-at.

Magyarországon jelenleg 16,3 millió forinton nyit a 200 lóerős teljesítményű és 450 Nm nyomatékú soros 6 hengeres 3,3 literes dízel egységgel szerelt CX-60.

Ennek a motornak a 254 lovas és 550 Nm nyomatékú verziójával szerelve alaphangon 18,8 millió forintba kerül a típus, melynek fogyasztása tapasztalataink szerint kis odafigyeléssel akár 4 liter alá is leszorítható.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!