szerző:
Tetszett a cikk?

A magyar fődesigner nevével fémjelzett Mercedes CLE immár nemcsak gyönyörű kupé, hanem D-vitamin gyűjtögetős kabrió változatban is elérhető. Kipróbáltuk az AMG verzió érkeztéig aktuális csúcsmodellt, a 6 hengeres CLE 450-et.

A Mercedes a közelmúltban többször is a tudtunkra adta, hogy a megannyi bumfordi SUV és furcsa formájú elektromos EQ modell ellenére sem felejtett el hagyományos értelemben vett “jó autókat” készíteni.

Elég csak a hagyományos értékekre fókuszáló új E-osztályra gondolni, vagy például arra az általunk a közelmúltban alaposan letesztelt vadonatúj CLE-re, mely elsősorban látványos kupé formatervével vesz le minket a lábunkról.

És most itt a CLE legújabb kivitele, a nyitható tetejű Cabrio, mellyel a huzamosabb idejű hagyományos teszt előtt a hazai menetpróbán volt szerencsénk megtenni egy kisebb karikát.

Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc

Magyar gének

A Filczer Balázs által vezetett designercsapat egészen kiváló munkát végzett a CLE kupé kapcsán, és könnyen kikövetkeztethető módon a kabrió kivitel is hasonló külső jegyeket vonultat fel.

Elegáns hűtőrács, karakteres fényszórók és egymással összekötött hátsó lámpák, mutatós lökhárítók, látványos felnik. Nehéz fogást találni a külcsínen, egyedül talán a bántóan kamu kipufogóvégek zavarnak bele az összképbe.

Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc

Ezekre egyszerűen nincs magyarázat, és sovány vigasz, hogy a kínálatban hamarosan felbukkanó AMG csúcsmodellen végre rendes kidörgők feszítenek.

Matt fényezésű tesztautónkon jól mutat a vörös vászontető, de a fekete és a szürke szín is szabadon beikszelhető a konfigurátorban. Nyitott tetővel a legszebb a CLE, csukott tetővel nem tudja megugrani ugyanazt a sportos eleganciát, amit a látványosabb öv- és tetővonalú kupé virít.

Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc
Mercedes CLE 300 Coupe
László Ferenc

Minek nevezzelek?

A sok tekintetben az új E-Klasséra utaló, de a C-osztály platformjára épülő újdonság nem kicsi, sőt, hatalmas. 4,9 méterhez közelítő hossza és egyéb méretei révén némileg még a korábbi E kabriónál is nagyobb.

A CLE a fő rivális A5-ös Audinál és 4-es BMW-nél is méretesebb, és körülbelül akkora, mint a jelentősen drágább és kicsit alacsonyabb 8-as BMW.

Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc

A helykínálat mind elöl, mind hátul rendben van, és a fejtér adott esetben ugyebár végtelen a négyszemélyes CLE nyitható tetejű változatában.

A kupétól eltérően ezúttal természetesen a nem létező B-oszlop mögötti hátsó oldalsó ablak is leengedhető, és arra is lehetőség nyílik, hogy egyetlen gombnyomással mind a négy oldalüveget egyszerre eltüntessük a karosszériában.

Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc
Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc

A C-osztályból eredeztethető műszerfal szinte egy az egyben lett átemelve a CLE kupéból, az egyetlen különbséget a gombnyomásra elektromosan dönthető érintőkijelző jelenti. A 11,9 colos panel 15-40 fok között állítható, hogy tükröződésével ne vakítson el vezetés közben, és hogy a képe minden körülmények mellett jól látható legyen.

Hasonló megoldás elsőként a méregdrága SL-ben volt, ott 12-32 fok között lehet döntögetni az infotainment kijelzőt.

Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc
Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc

Let the sunshine in!

Kulcsról akár kívülről, illetve a középkonzolon lévő gomb lenyomásával 20 másodperc alatt nyitható/csukható a tető, és ehhez meg sem kell állnunk. Sőt, sok kabrióról eltérően nem 50, hanem 60 km/h-ig bátran levezényelhető a folyamat.

Bár decibelmérő nem volt nálunk, a különleges hangszigetelésnek köszönhetően a menetpróbán csak minimálisan tűnt zajosabbnak az utastér, mint a kupéban.

A 17 hangszórós 710 W-os Burmester csúcs hi-fi ugyan feláras tétel, de minden fillért megér, mert egész elképesztően jól szól, és meglepetésünkre felcsapott tető esetén kívül alig hallatszik valami a bent ordító muzsikából.

Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc
Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc

Az opciós bőrülések speciális hővisszaverő bevonattal érik el, hogy a felületük 12 Celsius fokkal hűvösebb lehessen tűző napon, és az első fejtámlák nemcsak hangszórókkal, hanem nyakfűtéssel is kényeztetnek.

Amennyiben csak ketten ülünk a kocsiban, akkor a legjobb zaj- és szélvédelem a hátsó ülések felett elhelyezhető hagyományos szélfogóval érhető el.

Négy személy esetén az Aircap nevezetű megoldás lát el hasonló feladatokat: gombnyomásra különleges légterelő emelkedik ki a szélvédő felett, és a hátsó fejtámlák között is felbukkan egy szélfogó rács.

Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc
Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc
Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc

Alacsonyabb tempó mellett kiváló a zaj- és szélkomfort – a nagyobb sebességű kabriózás során szerzett tapasztalatinkról majd az alapos tesztet követően tudunk beszámolni.

Míg a kupé csomagtartója 420 literes, addig a kabrióba 295-385 liternyi bőrönd és miegymás pakolható be, illetve a dönthető hátsó üléstámlák révén akár hosszabb tárgyak is szállíthatók. Kényelem fronton némi visszalépés, hogy a kupé elektromos csomagtérnyitását kényszerűen elbukja a vászontetős változat.

Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc
Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc

Sechszylinder

A CLE kupé 300-as összkerekes változatban, 258 lóerős 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotorral járt nálunk teszten, és hiába tudott 6,2 másodperces 0-100-at, illetve 250 km/h-t, kellemetlen orgánuma miatt nincsenek túl jó emlékeink róla.

Ugyanez a motor a kabrióban is elérhető, csakúgy, mint a szintén 2 literes 4 hengeres, 204 lovas 200-as modell hátsó- és összkerékhajtással, illetve a csak hátul kaparó 2 literes 4 hengeres 197 lovas dízel 220 d.

A CLE karakteréhez azonban a 6 henger passzol leginkább, ehhez pedig minimum a 450-es benzines verzióra kell lecsapnunk. A kisebb erőforrásokhoz hasonlóan ez is 48 V-os lágyhibrid kivitelű, de sokkal finomabb járású, kellemes hangú.

Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc

Az alapáron négykerék-hajtású 3 literes CLE 450 381 lóereje és kereken 500 Nm-es nyomatéka 4,4 másodperces 0-100-as katapultálást tesz lehetővé. Aki ennél is vehemensebb viselkedésre és nem mellesleg szívmelengetőbb petrolhead hangzásra vágyik, annak a hamarosan érkező 449 lovas és 600 Nm-es AMG 53-ra érdemes lecsapnia.

6 hengeres dízel a kupéból és a kabrióból sem készül, vagyis a 340 lóerős remek BMW M440d-nek nem állít ellenfelet a Mercedes. A finoman és gyorsan kapcsoló automata váltó minden esetben kilenc fokozatú.

Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc
Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc

Mi maradt ki?

A kupétól eltérően a kabrióba nem kerül négykerék-kormányzás, leszámítva az AMG csúcsmodellt, ami viszont alapáron 4WS rendszerű.

Szintén a kupé kiváltsága a 2 literes benzinmotorra épülő plugin hibrid hajtás, a zöld rendszámos és hátsókerék-hajtású 300e elsősorban 313 lóerős teljesítményéről, illetve 111 kilométeres villanyhatótávjáról ismerszik meg. Illetve a közel 4 mázsás extra tömegéről.

Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc

És ha már tömeg, a kabrió 135 kilogrammal nehezebb a kupénál, így a legkönnyebb CLE kabrió 1,85 tonnát nyom a mérlegen. Az általunk kipróbált CLE 450 üresen 5 kilogrammal lépi túl a lélektani 2 tonnás határt, könnyűnek tehát még nagy jó indulattal sem nevezhető.

Megjegyzendő, hogy a nyitható tetejű 4-es BMW is nehéz, bár még mindig 40-60 kilogrammal könnyebb a CLE kabriónál.

Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc
Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc

Konklúzió, árak

Amennyiben egy klasszikusan szép, prémium minőségű, szupermodern technikájú kabrióra vágyunk, akkor nem nagyon lőhetünk mellé egy Mercedes CLE Cabrióval, főleg, ha a 6 hengeres verziónak szavazunk bizalmat.

Hasonló életérzést kapunk, mint a CLE Coupétól, leszámítva persze a nyitható tetőt, illetve a csukott tetővel visszafogottabb eleganciát, a nagyobb tömeget és a néhány hiányzó funkciót. Illetve a közel 3,5 millió forinttal magasabb magasabb árat.

Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc

A 200-as benzines alapmodell 24,2 millió forinton nyit, vagyis jelentősen drágábban, mint a kereken 20 milliós BMW 420i Cabrio vagy a 18,2 millió forintos Audi A5 35 TFSI Cabrio, igaz ezek némileg kisebb méretű riválisok.

A 220-as dízel 24,9 millió forinttól, a 300-as benzines 27,4 millió forinttól indul, az igazán remek 6 hengeres 450-es benzinesért pedig alaphangon 30,9 millió forintot kell a kasszában hagynunk. Az AMG csúcsverzió árát egyelőre nem hozták nyilvánosságra, mindenesetre 35,5 millió forintos indulóárra lehet számítani.

Végül, de nem utolsó sorban ősszel érkezik a CLE 180 alapmodell a maga 170 lóerős lágyhibrid benzines hajtásláncával, és egyelőre ismeretlenül alacsony “fapados” árával.

Mercedes CLE 450 Cabrio
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!