A Kőröshegyi völgyhídon végzett évenkénti hídvizsgálatok, valamint a félévente tartott hídszemlék és a tavaszi próbaemelések alapján kiderült, hogy a híd 38 sarujából három már jelentősen elhasználódott, és sürgős cserére szorul – írja közleményében a MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A 2007-ben épült, 1872 méter hosszú híd történetében ez lesz az első alkalom, hogy ilyen beavatkozást végeznek.
A saruk a híd kulcsfontosságú elemei, amelyek biztosítják a szerkezet szabályozott mozgását, ezáltal garantálva a híd stabilitását. Az elmúlt 17 évben elhasználódott szerkezeti elemek, amelyek súlya egyenként közel 10 tonna, méretük pedig 2x2x0,35 méter, cseréje elengedhetetlenné vált.
A sarucsere rendkívül precíz munkát igényel, mivel a híd szerkezetét néhány centiméterre el kell emelni a pillérektől. Emiatt a munkálatok kizárólag forgalomtól elzárt környezetben végezhetők, és gyakorlatilag a híd ideiglenes kiemelését jelentik.
A munkálatok miatt szeptember 2-tól várhatóan két hétig teljes egészében lezárják a Kőröshegyi völgyhidat. A nyári vakáció lezárultával, az iskolakezdés utánra időzítették a munkálatokat, hogy a forgalom minél kisebb zavarásával járjanak.
A lezárás idejére az alábbi terelőutakat jelölték ki:
- Budapest felől érkezőknek: Zamárdi felső / Siófok nyugat csomópontnál kell elhagyni a pályát, és Balatonszárszónál lehet visszatérni.
- Országhatár felől közlekedőknek: Balatonszárszó csomópontnál kell elhagyni a pályát, és Zamárdi felső / Siófok nyugat csomópontnál lehet visszatérni.