szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Ugyanis ez a márka nem Audi, hanem AUDI.

Az Audi láthatóan megpróbál mindent, hogy megőrizze évtizedek alatt elért piaci pozícióját Kínában. Most partnerségre lépett a SAIC céggel, hogy egy teljesen új márkát hozzon létre, amely az AUDI nevet viseli, azonban a hagyományos négykarikás logó nélkül. Ezzel a lépéssel az Audi a márkanév újraértelmezésére törekszik, valamint megkülönbözteti magát a “testvér” vállalattól. Az AUDI márka bevezetése során a hangsúly az elektromobilitásra és a helyi piac specifikus igényeire összpontosít, amit az új “AUDI E” koncepció bemutatása is alátámaszt. Az új vállalat vezetője Fermin Soneira, aki korábban az Audi elektromos modellcsaládjának élén állt.

AUDI
AUDI

Az AUDI E koncepció a kínai piacra szánt tisztán elektromos sportbackje. Az autó impozáns méretekkel rendelkezik, hossza 4870 mm, szélessége 1990 mm, magassága pedig 1460 mm, tengelytávja 2950 mm. A tervezési nyelv is megújult: az ikonikus négykarikás logót világító “AUDI” feliratok váltják fel az autó elején és hátulján. Ez a formai változtatás a kínai piacra szabva történt, ahol a vásárlói igények és preferenciák eltérhetnek az európai és amerikai piactól.

AUDI
AUDI
AUDI
AUDI

Az új AUDI az Advanced Digitalizált Platformra épül, amelyet az Audi és a SAIC közösen fejlesztett, a helyi beszállítók bevonásával. A jármű két elektromos motorral van felszerelve, amelyek kombinált teljesítménye 775 lóerő (570 kW) és 800 Nm nyomatékot biztosít, így a 0–100 km/h-s sebességet mindössze 3,6 másodperc alatt éri el. A 100 kWh kapacitású akkumulátor akár 700 km-es hatótávolságot nyújt (a CLTC szerint), és a 800 V-os töltési rendszer lehetővé teszi a nagyon gyors töltést, mindössze 10 perc alatt 370 km megtételére elegendő energiát biztosítva.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!