szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Renault szupermodern elektromos formában támasztja fel a legendás kis R5 Turbót.

A Renault két évvel ezelőtt rukkolt elő az igen izgalmas R5 Turbo 3E koncepcióautóval, melynek most bemutatkozott a sorozatgyártásba küldendő, véglegeshez közeli változata.

Renault 5 Turbo 3E
Renault

A 80-as évekbeli R5 Turbók és a 2000-es évek elején napvilágot látott Clio V6 szellemi örökösének tekinthető újdonság jelentősen eltér mind a 95-150 lóerős új Renault 5 villanyautótól, mind az általunk már versenypályán is kipróbált 180-220 lovas Alpine A290 hot-hatch testvérmodelltől.

A rendkívül könnyű és merev egyedi karosszériában az említett két polgári változattól eltérően nem elöl, hanem hátul található a villanymotor, melyből ráadásul nem is egy, hanem rögtön kettő került a fedélzetre.

Nem 5, hanem csak 3 ajtós
Renault

A 20 colos kerekekkel szerelt 500 lóerős kis méregzsák igen komoly vezetési élménnyel kecsegtet, és a 0–100-as sprintet 3,5 másodperc alatt abszolválja.

Az egyelőre ismeretlen árú, alig 1,5 tonnás R5 Turbo 3E várhatóan 2026-ban érkezik meg a Renault-kereskedésekbe.

275 milliméter szélesek a hátsó gumik
Renault
Komolyan kiszélesítették a kasztnit
Renault
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!