szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Xiaomi SU7 Ultra kevesebb, mint 2 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-km/h-ra.

Nemrégiben volt szerencsénk üléspróbát venni a Xiaomi első autójának, az egy éve gyártásba került, Kínában átszámítva mintegy 11,7 millió forinton nyitó SU7-nek a legerősebb „polgári” változatában, a 673 lóerős Max kivitelben.

A Xiaomi SU7 Maxből két példány érkezett a prágai bemutatója
László Ferenc

Akinek esetleg ez túl gyenge villanyautó lenne, annak ott az az egy ideje már Magyarországon is tesztelt 1548 lóerős és 1770 Nm-es nyomatékú Ultra csúcsmodell, melynek a napokban megkezdődött a sorozatgyártása. Legalábbis erre enged következtetni, hogy a pekingi gyártelepen egyre nagyobb számban sorakoznak egymás mellett az elkészült SU7 Ultrák.

A 814900 jüanos (45 millió forint) újdonság első példányait az ígéretek szerint márciusban vehetik át a megrendelők.

Xiaomi SU7 Ultrák sorakoznak a gyár területén
CNC

A Xiaomi SU7 Ultra elsősorban 285 kilogrammos leszorítóerőt előállító egyedi aerodinamikai csomagjáról ismerszik meg, illetve arról, hogy 2360 kilogrammos tömege révén 150 kilogrammal könnyebb a 727 lóerős plugin hibrid V8-as új BMW M5-nél.

Az 1108 lóerős új Porsche Taycan Turbo GT fő riválisának szánt újdonság triplamotoros összkerékhajtással rendelkezik.

Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi
Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi

A 93,7 kWh kapacitású CATL NMC akkumulátorral szerelt SU7 Ultra 1,97 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100-as tempóra.

Az Akebono fékrendszerű szedán az engedékeny kínai szabvány szerint 620 kilométert képes megtenni egy töltéssel, és az akár 490 kW-os töltési teljesítmény révén akár 11 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra.

Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi
Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!