szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Vázoljuk, hogy körülbelül hogyan mutathat a Porsche 718 Cayman tisztán elektromos utódja.

A Porsche 2016-ban mutatta be az ikonikus 911-es sportkocsi kis testvérének tekinthető 718-as modellt, mely középmotoros, hátsókerék-hajtású és akár 6 hengeres motorral is elérhető típus mára alaposan elöregedett.

Jó ideje nyílt titok, hogy érkezőben a sokak bánatára tisztán elektromosnak ígérkező utódmodell, melynek álcázófóliát viselő prototípusai alapján egy autóipari dizájner így képzeli el a végleges változat külsejét:

Porsche Cayman EV
Kolesa.ru / Nikita Chuiko

A 911-es és Taycan stílusjegyekkel vegyesen tűzdelt újdonság kifejlesztése komoly kihívást jelent a Porsche számára, a német gyártó ugyanis az elektromos hajtáslánc miatt a lehető legkevesebb kompromisszumot szeretné megkötni vezetési élmény fronton.

A szimpla- és duplamotoros hajtásláncokkal érkező Cayman EV teljesítményét egyelőre sűrű homály fedi, mint ahogy azt sem tudni, hogy az újdonság vajon mennyit nyom majd a mérlegen.

Porsche Cayman EV
Kolesa.ru / Nikita Chuiko

A kifutó típus általunk a Hungaroringen meghajtott csúcsmodellje, a 718 GT4 RS 4 literes 6 hengeres szívó benzinmotorja 500 lóerővel és 450 Nm-rel gyötri a hátsó kerekeket, a 3,4 másodperces 0–100-as gyorsulású, 1415 kilogrammos közúti versenyautó végsebessége 315 km/h.

A 718 GT4 RS a legendás 911 GT3 RS kistestvére
László Ferenc

Volt szerencsénk továbbá kipróbálni a 718 Cayman legdurvább verseny változatára, a GT4 RS Clubsportra épülő 718 GT4 e-Performance-t, mely 1088 lóerős elektromos prototípus 5 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 200-as tempóra.

1550 kilogrammos az elektromos kísérleti modell
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!