szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A fiatalabb kínai generáció számára a Porsche magas státusza már nem sokat jelent.

A Porsche kínai eladásai 2025 első negyedévében drámaian, 42 százalékkal estek vissza, ami jól tükrözi a nyugati autógyártók általános küzdelmeit a világ legnagyobb autópiacán. A legendás német márka egykor lenyűgöző kínai eredményei – például a 2021-es 95 671 darabos éves rekord – mára távoli emléknek tűnnek. A Porsche eladásai immár harmadik éve csökkennek, miközben a hazai riválisok – például a Xiaomi és a BYD – letarolják az alsóbb szegmensek után a prémium kategóriát is – írja a Reuters.

A hazai gyártók, köztük a Xiaomi, egyre gyorsabban törnek be a luxus-EV-piacra. A Porsche stílusú, de töredékáron kínált SU7 sportlimuzin például már bevezetéskor 10 ezer előrendelést kapott, míg a legolcsóbb Porsche 911 több mint négyszeresébe kerül (1,468 millió jüan, azaz 201 ezer dollár). A Porsche két kínai piacon elérhető elektromos modellje, a Taycan és a Macan eladásai „viszonylag alacsonyak”, miközben a kínai újautó-eladások több mint fele már villanyautó vagy hibrid. A márka ikonikus értékei – mint a 911-es motorhangja – nem rezonálnak a fiatal kínai vásárlókkal.

A Porsche vezérigazgatója, Oliver Blume szerint a márka nem a volument, hanem a presztízst tartja szem előtt, ugyanakkor már felmerült az is, hogy Kínában teljesen feladják az elektromos járművek piacát. A Porsche két EV-t árul itt, a Taycant és a Macant.

A fiatalabb generációk számára a Porsche „aranymárka” státusza nem sokat jelent – állítja Bo Yu, a JATO Dynamics kínai elemzője. Eközben a Xiaomi 2024-ben 137 ezer autót adott el, és idén 350 ezret tervez, míg a Porsche globális szinten 310 718 autót értékesített, ebből mindössze 57 ezret Kínában. A trend világos: a globális autópiac új sztárjai most nem Németországból jönnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!