szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Töltés, hatótáv, ár – ezek a kulcstényezők a magyar vásárlóknál.

A magyar autósok körében növekszik az érdeklődés az elektromos járművek iránt: 61 százalékuk nyitott a villanyautó-vásárlásra, és 18 százalék már kifejezetten valószínűnek tartja, hogy következő autója tisztán elektromos lesz – írja a Villanyautósok egy nemzetközi felmérés alapján. Ez az arány sokatmondó, tekintve, hogy jelenleg az új autóknak csupán a 7 százaléka elektromos hajtású. A válaszadók legfőbb motivációi között a fenntarthatóság (27%) és az alacsonyabb üzemeltetési költségek (24%) szerepelnek, míg az állami támogatás csupán a megkérdezettek 9 százaléka számára döntő tényező.

A kutatásból az is kiderült, hogy a magyar autósok európai szinten is kiemelkedően nyitottak a kínai márkákra: 69 százalékuk fontolná meg egy ilyen jármű vásárlását, szemben az 50 százalékos európai átlaggal.

A BYD az egyetlen kínai márka, amely szélesebb ismertségnek és érdeklődésnek örvend. Emellett a legtöbben legalább 400 kilométeres hatótávot várnak el egy villanyautótól, és azt, hogy 20 perc töltés alatt 300 kilométerre elegendő energiát tudjon felvenni – ezek a paraméterek pedig kulcsfontosságúak lehetnek a szélesebb elterjedéshez.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!