szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A japán gyártó hiperautója nem üzemanyagcellás, hanem a belsőégésű motorjában égeti el a hidrogént.

Hajtáslánc fronton a Toyota közismerten több vasat tart a tűzben, a japán gyártó hibrid, plugin hibrid, elektromos és hidrogén fronton is komoly fejlesztéseket folytat.

És most megérkezett a Toyota legfrissebb hidrogénes modellje, a GR LH2 Racing Concept:

Toyota GR LH2 Racing Concept
Toyota

Az újdonság nem más, mint a Le Mans-i 24 órás versenyen rajtvonalhoz álló GR010 Hybrid versenyautó módosított változata.

Az 5,1 méter hosszú és 2,05 méter széles hiperautó folyékony hidrogénnel üzemel, mely ezúttal nem üzemanyagcellában hasznosul, hanem hibrid technikával kiegészített belsőégésű motorban ég el.

Toyota GR LH2 Racing Concept
Toyota

A hajtáslánc részleteit egyelőre nem fedték fel és a menetteljesítmények is ismeretlenek.

Az alapokat adó 700 lovas és alig több mint 1 tonnás GR010 Hybridben egy középre szerelt 3,5 literes biturbó V6-os benzinmotor, valamint egy az első kerekeket hajtó villanymotor található.

Toyota GR LH2 Racing Concept
Toyota
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!