Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#Máv

MTI Itthon

Fónagy: a vasút nem csak ágazati ügy

A magyar vasút ügye nem ágazati ügy, nem is egy vállalat ügye, működésének ugyanis az egész gazdaságra és a társadalomra is komoly hatásai vannak - hangoztatta csütörtökön Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára egy a Vas megyei Bükfürdőn rendezett közlekedésfejlesztési konferencián megtartott előadásában.

MTI Itthon

Elfogadta a parlament a személyszállítási törvényt

Szolgáltatásközpontú, átlátható támogatási módokon keresztül ellentételezett, a társadalom és a költségvetés teherbíró képességét figyelembe vevő egységes közszolgáltatási személyszállítási rendszer létrehozását tűzte ki célul a hétfőn elfogadott személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény.

Szabó M. István Gazdaság

Miért rúgták ki a MÁV-vezért?

Fónagy János, Orbán Viktor megbízható embere kapta meg a közösségi közlekedés reformjának a felügyeletét. A MÁV a GYSEV-ből igazol csúcsvezetőket, de könnyen ők is úgy járhatnak, mint a távozó elnök-vezérigazgató. Szarvas Ferencet kormányzati támogatás nélkül elkoptatta a legnagyobb állami vállalat.

MTI/Népszabadság Gazdaság

Hullanak a fejek a MÁV-nál?

A MÁV kulcspozícióban lévő vezetőinek lecserélése lesz az új elnök-vezérigazgató első lépése - írta szombati számában a Népszabadság. A lap úgy tudja, hogy Dávid Ilona, a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. első embere előreláthatólag május elsején veszi át a MÁV Zrt. irányítását.

Fülöp Máté Nagyítás

Ipari erők munkája - szikraeső a síneken - Nagyítás-fotógaléria

Hónapok óta dolgozik éjszakánként a Budapest–Hegyeshalom vonalon az a speciális sínköszörű, mellyel a kopásnak indult váltókat nemcsak felfrissítik, de élettartamukat is megnövelik. Az önjáró gép aljában lézer irányítású célszerszámok dolgoznak: négy kereten – keretenként a jobb és bal oldalt is kettő-kettő – tizenhat ipari köszörűkorong mar bele a nagy teherforgalom alatt deformálódott sínprofilokba. A látványnak sem utolsó munkavégzés közben azt azért a mozdony négyfős, és a finomító-kisegítő munkát végző hatfős brigád sem énekli bele az éjszakába, hogy "Csiszi-csiszi köszörűűűű...."

MTI Gazdaság

Völner Pál: nem lesz miniszteri biztos a MÁV élén

A MÁV élére nem kerül miniszteri biztos, lesz utóda a MÁV-tól távozó Szarvas Ferenc elnök-vezérigazgatónak, és a közösségi közlekedés átalakítását lehet hogy intenzívebben fogja felügyelni a kormány - mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára pénteken az MR1 Kossuth Rádió 180 perc című műsorában pénteken.

Szabó M. István Gazdaság

A Volán-lobbi megeszi a MÁV-ot reggelire?

Legfeljebb hat-nyolc társaság maradhat a 24 Volán-társaság helyett. De ahhoz, hogy érdemi változást lehessen elérni a közúti és vasúti közlekedés racionalizálásában, "ezeréves" politikai urambátyám viszonyokat kellene megtörni. Ez nem megkerülhető, mondják a szakértők. A Volán-lobbinak eddig mégis sikerült.

MTI Plázs

Útra kel az Orient Expressz százéves étkezőkocsija

Az Orient Expressz 1912-ben gyártott, ma is üzemképes, tíkfából készült étkezőkocsija idén ünnepli 100 éves születésnapját, és a közönség is kipróbálhatja a Budapest-Gödöllő útvonalon közlekedő Gyertyafény Expresszen május 11-én.

Muck Tibor Itthon

Vasúti járatritkítás: nem találjuk a kormány 12 milliárdját

A múlt hétvégi menetrendváltozással éppen azok a korábban bezárt vasútvonalak jártak a legrosszabbul, amelyeket a kormány nagy csinnadrattával másfél éve megnyitott. Megpróbáltunk utánajárni, miből keletkezik majd megtakarítás, de számolgatás, helyszínbejárás után sem lettünk okosabbak.

hvg.hu Gazdaság

Így fogott hozzá Orbán újra a nagy MÁV-átalakításhoz

Mióta Orbán Viktor kiadta a jelszót, és a kormány újra nekiveselkedett a MÁV átalakításának, egyre több információ szivárog ki a tervek közül. A hvg.hu 6 pontba szedte azokat a területeket, ahol a változtatások kiadhatnák végül a reformot. A pontok alapján jól követhető, milyen lyukacsosak egyelőre a kormány tervei.

hvg.hu Vállalkozás

Még nem termelt nyereséget a Sportmax (bővített)

A hét végén leállt a tóvárosi Sportmax sportközpont. A Sportmax Kft.-t 2006-ban alapították, bár árbevétele szépen növekszik, nyereséget még nem tudott produkálni. A cég két magánszemély, Reile Elemér és Scheer Sándor kezében van.

MTI/Napi Gazdaság Itthon

Távozik a MÁV elnök-vezérigazgatója

Távozik a MÁV elnök-vezérigazgatói posztjáról Szarvas Ferenc. A nol.hu szerint ezt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium is jóváhagyta.

1
109 110 111 112 113
141
Stabilizálhatja a Közel-Keletet a váratlan fordulat Törökországban

Stabilizálhatja a Közel-Keletet a váratlan fordulat Törökországban

Orángutánbébivel bukott le egy thai csempész

Orángutánbébivel bukott le egy thai csempész

Felbukkant egy régi VW Bogár, amit eddig még nem is használtak

Felbukkant egy régi VW Bogár, amit eddig még nem is használtak

Két éven át rejtegették Joe Bident a saját kormánya elől is

Két éven át rejtegették Joe Bident a saját kormánya elől is

Két és fél éves börtönbüntetést kértek Varga Zoltánra, a Central Médiacsoport tulajdonosára

Két és fél éves börtönbüntetést kértek Varga Zoltánra, a Central Médiacsoport tulajdonosára

Okosabb, tisztább, zöldebb: hogyan segít az ipar 4.0 a fenntarthatóságban?

Okosabb, tisztább, zöldebb: hogyan segít az ipar 4.0 a fenntarthatóságban?

Ilyen az, amikor 585 lóerő jelenti a belépőszintet az Audinál

Ilyen az, amikor 585 lóerő jelenti a belépőszintet az Audinál

Ne féljetek, cigányok, itt van a Magyar! – roma fórumot tartott a Tisza Párt

Ne féljetek, cigányok, itt van a Magyar! – roma fórumot tartott a Tisza Párt

Ettől a nyolc szokástól érdemes elköszönnünk ahhoz, hogy boomerként is jó kapcsolatunk legyen a fiatalokkal

Ettől a nyolc szokástól érdemes elköszönnünk ahhoz, hogy boomerként is jó kapcsolatunk legyen a fiatalokkal

A címlapról ajánljuk