szerző:
MTI

Az elmúlt évben az előző évihez képest 14 százalékkal többet, 502,68 milliárd forintot költöttek Magyarországon reklámra - derül ki a TNS Media Intelligence felméréséből. Az összes reklámköltésből a legnagyobb arányban, 10 százalékban a távközlési reklámok részesedtek.

A listaáron számolt ráfordítások toplistáját az Unilever vezeti, 9 százalékos éves növekedéssel 16,24 milliárd forintot költött reklámra. A második helyen lévő Procter and Gamble 14,7 milliárd forintos reklámköltése 41 százalékkal volt több, mint 2004-ben. A Magyar Telekom pedig egy év alatt 25 százalékkal, 12,96 milliárd forintra növelte a reklámráfordításait, amivel a harmadik helyre került. 

Az internetes reklámpiacot a TNS Media Intelligence 5,7 milliárd forintra becsüli a piaci szereplők jelentései alapján, és ennek 40 százaléka a bankok hirdetéseihez köthető. Ennek ellenére a lista élén három Magyar Telekom-cég áll, a T-Com, a T-Mobile és a T-Online összesen 665 millió forint költéssel. 

Az összes reklámköltésből a legnagyobb arányban, 10 százalékban a távközlési reklámok részesedtek, igaz éves szinten a legkisebb arányban, mindössze 9 százalékkal nőttek. Az előző évben, 2004-ben még az éves növekedés elérte a 45 százalékot. A távközlésen belül a mobilszolgáltatók tavaly összességében 6 százalékkal csökkentették reklámköltésüket, míg az előző években még 15-30 százalékos növekedést mutattak.

A piackutató megjegyezte, hogy a T-Mobil 21 százalékkal költött kevesebbet az elmúlt évben reklámra, de a 2004. évi költése - a névváltoztatás miatt - kiugróan magas volt. A kábelszolgáltatók tavaly 118 százalékkal többek fordítottak reklámra és a vezetékes szolgáltatók is 50 százalékkal növelték reklámköltésüket.
 
A gépjárműreklámok aránya 8 százalékot tett ki az összes reklámköltésből, és a listaáron 39,06 milliárd forint 24 százalékkal volt több mint egy évvel korábban. 

Éves összehasonlításban a gyógyhatású készítmények és recept nélküli gyógyszertermékek, valamint a pénzintézetek reklámköltései növekedtek a legnagyobb mértékben: 52 százalékkal, illetve 55 százalékkal. Az előbbi értéke elérte a 34,66 milliárd forintot, a bankoké pedig 31,48 milliárd forint volt. A bankok közül a nevet és arculatot váltó K+H, a CIB és az OTP megduplázta, illetve az Erste közel megháromszorozta reklámköltését. 

A tisztítószerek reklámjára tavaly 25,2 milliárd forintot fordítottak, ami 33 százalékkal haladta meg a 2004. évit. Ezzel megtört az elmúlt évek csökkenést mutató trendje.

Dinamikus volt a kulturális és sportrendezvények, valamint a szerencsejáték reklámköltés növekedése is. Ezekre tavaly az előző évinél 23 százalékkal többet, 18,33 milliárd forintot fordítottak. A csokoládé és édesség reklámok múlt évi értéke - listaáron - elérte a 15,1 milliárd forintot, ami 19 százalékos éves növekedésnek felelt meg.

A szeszesitalok reklámjára az elmúlt évben az előző évinél 18 százalékkal kevesebbet 17,78 milliárd forintot költöttek. Kevesebbet költöttek tavaly a tömegtájékoztatás és a tejtermékek reklámjára is. Az előbbi 7 százalékkal 16,58 milliárd forintra, az utóbbi 8 százalékkal 15,3 milliárd forintra mérséklődött.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Wolf Gábor Vállalkozás

Elavult reklámfogások

Ha egy cég marketing-stratégiája kísértetiesen hasonlít a versenytársaiéhoz - ugyanott hirdet, s hasonló üzenetet fogalmaz meg – nem kell csodálkozni azon, ha eredményei nem kiugróak. A siker titka, ha a reklám nem összetéveszthető, s kizárólag a célcsoportra fókuszál.

Trend

Reklámok a zsebbe

Forradalmi változást jelenthet a reklámszakmában a mobiltelefon reklámhordozóként való kiaknázása.

MTI Társadalom

Jogsértő az Unilever reklámja

Jogsértő az Unilever Dove Intenzív krémjének televíziós és nyomtatott reklámja, a Versenytanács megtiltotta a reklám sugárzását - tette közzé a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Versenytanács 2006. január 30-i határozatát kedden.

MTI Gazdaság

Európai üditőipar: "nem" a gyerekeket célzó reklámokra

A nagy üdítőforgalmazó konszernek szerdán Brüsszelben megállapodtak, hogy a jövőben nem tesznek közzé kisgyerekeket megcélzó reklámokat Európában, tekintettel arra, hogy az Európai Unióban egyre nagyobb méreteket ölt az elhízás - közölte az üdítőipari cégek szakmai szervezete.

Százával adják el a magánrepülőket, de a Brexit betehet az üzletnek

Százával adják el a magánrepülőket, de a Brexit betehet az üzletnek

Azt hitte, szellemet lát a babamonitoron, de az igazság ennél sokkal viccesebb volt

Azt hitte, szellemet lát a babamonitoron, de az igazság ennél sokkal viccesebb volt

Oroszország és Szerbia szerelmet vallottak egymásnak Belgrád felszabadításának 75. évfordulója alkalmából

Oroszország és Szerbia szerelmet vallottak egymásnak Belgrád felszabadításának 75. évfordulója alkalmából

Történelmi csúcson az amerikai sertéshúsexport

Történelmi csúcson az amerikai sertéshúsexport

Államtitkár 9 év Fidesz-kormányzás után: Intézkedésekre van szükség az egészségügyben

Államtitkár 9 év Fidesz-kormányzás után: Intézkedésekre van szükség az egészségügyben

Hídlezárást is belengettek a taxisok a Bolt miatt

Hídlezárást is belengettek a taxisok a Bolt miatt