szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Jogsértő az Unilever Dove Intenzív krémjének televíziós és nyomtatott reklámja, a Versenytanács megtiltotta a reklám sugárzását - tette közzé a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Versenytanács 2006. január 30-i határozatát kedden.

A Versenytanács megállapította, hogy az Unilever a Dove Intenzív krém 2005 júliusában indított - a TV2-n, az RTL Klubon, az Írisz Tv-n, illetve a Spektrum TV-n több száz alkalommal sugárzott - televíziós hirdetése, valamint nyomtatott reklámja a fogyasztók megtévesztésére alkalmas.

A reklámban az Unilever Magyarország Kft. az általa gyártott Dove Intenzív krémnek a versenytárs Nivea krémnél jobb hidratáló és gyorsabb beszívódó hatást tulajdonított.

A tanács álláspontja szerint az Unilever által a reklámban alkalmazott  bizonyíték - amely a hidratálás lényeget azzal próbálja mérni, hogy egy termék milyen mennyiségű vizet képes bejuttatni a szarurétegbe és ott mennyi ideig képes azt megtartani - nem alkalmas a két termék megkülönböztetésére.

A Versenytanács felhívja a figyelmet arra, hogy egy reklám akkor ütközik a verseny- vagy a reklámtörvénybe, ha "annak tisztességtelensége megállapítható akár a fogyasztó megtévesztése (...) akár az áru megítélését nehezítő üzleti módszer miatt". A Versenytanács a jogsértés csekély súlya miatt bírságot nem szabott ki az Unilever Magyarország Kft-re..

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Tech

A T-Com a versenyhivatalhoz fordul a Tele2 miatt

A T-Com beadvánnyal fordult a Gazdasági Versenyhivatalhoz, mivel véleménye szerint a Tele2 a közelmúltban közzétett reklámjaiban számos alkalommal megsértette a versenytörvényt - közölte a társaság.

MTI Gazdaság

Ötmillióra büntette a Napi Ászt a Versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a G-Publishing Kft-t, a Napi Ász bulvárlap kiadóját, a fogyasztók megtévesztése miatt 5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte - tájékoztatott a GVH.

MTI Gazdaság

Versenyhivatali bírság az Euronics reklámújságnak

Kétmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Bravotech Kft.-t, mivel a társaság által megjelentetett, 2005. januári Euronics reklámújság a fogyasztók megtévesztésére alkalmas állításokat közölt.

MTI Média

Versenyhivatalhoz fordult a T-Com reklámja miatt a TELE2

A TELE2 a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) és a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjéhez fordult a T-Com Favorit díjcsomag televíziós reklámjai miatt, mivel álláspontja szerint az az ügyfelek megtévesztésére alkalmas lehet - közölte a társaság.

Gazdaság

Versenyhivatali vizsgálat a jelzálog-hitelezésről

Könnyen elveszítheti lakását, aki gyanútlanul "gyorskölcsönt" vesz fel ingatlanfedezetre. A hagyományos jelzálog-hitelezésben azonban nem talált erőfölénnyel való visszaélésre utaló jelet a Gazdasági Versenyhivatal.