szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A 4-es metró építése során az elmúlt hónapokban nem merült fel olyan stratégiai probléma, ami a korábban elfogadott intézkedési, pénzügyi tervet túllépné; a beruházást felgyorsíthatja, hogy májusban a kormány kiemelt projektté nyilvánította az építkezést.

A Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésére benyújtott II. negyedévi tájékoztatóban őszintén ismertetik azokat a nehézségeket is, amelyekkel szembe kell nézni, illetve meg kell oldani - mondta Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes. Egy ilyen nagyságrendű beruházásnál, mint a 4-es metró, mindig vannak újabb és újabb nehézségek. Azon dolgozunk, azért állítottunk fel új irányítási struktúrát, hogy a lehető leggyorsabban megtaláljuk a jó választ a felmerülő problémákra - tette hozzá.
 
A szocialista politikus hangsúlyozta, hogy nincs csúszás, tartják a márciusban elfogadott határidőket. Számtalan, 2-3 hónapja még jelentősnek tűnő problémát sikerült megoldani az elmúlt időszakban - fűzte hozzá. Hagyó Miklós a 4-es metró szempontjából nagyon fontos dolognak tartja, hogy májusban a kormány kiemelt beruházássá minősítette az építkezést. Ez azt jelenti, hogy a beruházás elsőfokú hatósága a közigazgatási hivatal lett a kerületek helyett, a második fok pedig a kormány. Ezáltal a beruházással összefüggő engedélyezési eljárások dinamikája fel fog gyorsulni - jegyezte meg.
 
A főpolgármester-helyettes tájékoztatása szerint azáltal, hogy már mind a 10 állomás szerkezetépítéséhez megkapták az engedélyt, jobban "fókuszálhatnak" a következő hónapokban a kapcsolódó beruházásokra, az azokhoz szükséges építési engedélyekre, valamint a metró második szakaszának vasút- és környezethatósági engedélyére.
 
A politikus közölte, hogy a májusi kormánydöntés alapján mindent megtesznek azért, hogy a kerületekkel konstruktívan megállapodjanak a kapcsolódó beruházásokról. Ha mégis gond lenne, a kormánydöntés alapján van egyéb mozgásterünk is - jegyezte meg.
 
A megoldásra váró problémák közt említette, hogy több kerület közterület-használati díjat igényel a metróépítés kivitelezőitől. Mint mondta: "ezt a kérdést jól át kell majd beszélni a kerületekkel". Élhetőségi, lakhatósági, környezetvédelmi szempontból ugyanis a 4-es metró jelentős változásokat eredményez az érintett kerületekben. A beruházás a fővárosra lényegesen nagyobb terhet ró, hiszen az egyik fő finanszírozója a projektnek az állam és remélhetőleg az EU.
 
Hagyó Miklós úgy véli, hogy a közterület-használati díjak nem jelenthetnek olyan jelentős bevételt a kerületeknek, hogy ne tudnának ezzel hozzájárulni a 4-es metró építéséhez.
 
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Feketemunkások dolgoztak a 4-es metró építkezésén?

Bejelentés nélküli, úgynevezett feketemunkásokat alkalmaztak a 4-es metró Kálvin téri építésénél; az érintett munkaadókkal azonnal bontsák fel a szerződést - mondta a fővárosi KDNP frakció szóvivője hétfőn, a helyszínen újságírók előtt.

MTI Itthon

Így épül a 4-es Metró - Képekkel

A márciusban aktualizált ütemtervnek megfelelően zajlik a 4-es metró építése, amelynek során a természetszerűleg jelentkező problémákat a szakemberek rendezik a kivitelezővel; mindez része a normál munkamenetnek - jelentette ki Demszky Gábor a kelenföldi indítóállomáson.