Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d2c07538-f729-4832-aecd-0fdf8b1b9ed4","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"4,1 százalékos GDP-növekedéssel és 3,6 százalékos inflációval tervezi a kormány a 2026-os költségvetést, és több különadót megtart a korábbi ígérete ellenére is.","shortLead":"4,1 százalékos GDP-növekedéssel és 3,6 százalékos inflációval tervezi a kormány a 2026-os költségvetést, és több...","id":"20250417_Nagy-Marton-2026-koltsegvetes-gdp-inflacio-ado","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2c07538-f729-4832-aecd-0fdf8b1b9ed4.jpg","index":0,"item":"d01c1882-2efb-4ba1-9fdc-556c653a3ce9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_Nagy-Marton-2026-koltsegvetes-gdp-inflacio-ado","timestamp":"2025. április. 17. 15:25","title":"Nagy Márton: elkészült a 2026-os költségvetés, majd jövőre indulhat be a gazdaság és csökkenhet az infláció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c57795b1-4e81-4676-894c-3c57e026d8c1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Dögösebb modellek is lehetnek a villanyautós kínálatban.","shortLead":"Dögösebb modellek is lehetnek a villanyautós kínálatban.","id":"20250417_Ford-ST-es-RS-nevek-elektromoskent","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c57795b1-4e81-4676-894c-3c57e026d8c1.jpg","index":0,"item":"52d42fd4-7416-4de2-8133-988e2618fef2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_Ford-ST-es-RS-nevek-elektromoskent","timestamp":"2025. április. 17. 08:28","title":"A Ford ST és RS nevek életben maradhatnak, de csak elektromosként","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"14309dcb-e828-4fc7-a5c8-ab4bcf0f5a4a","c_author":"Kovács Gábor","category":"kkv","description":"Miután a Fidesz lehetővé tette alapjogok (például a tulajdonhoz való jog) korlátozását a településeknek, az önkormányzatok lényegében bármire hivatkozva korlátozhatnák a betelepülést. A legnépszerűbb eszköz alighanem a betelepülők adója lesz, de akár száz fekvőtámaszt is kérhetnének az önkormányzatok.","shortLead":"Miután a Fidesz lehetővé tette alapjogok (például a tulajdonhoz való jog) korlátozását a településeknek...","id":"20250417_betelepulok-elleni-vedekezes-torveny-tervezet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14309dcb-e828-4fc7-a5c8-ab4bcf0f5a4a.jpg","index":0,"item":"c453b46f-d4d1-493e-8992-4cc220cc8b7a","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_betelepulok-elleni-vedekezes-torveny-tervezet","timestamp":"2025. április. 17. 09:18","title":"A kormány új szintre emeli a migránsozást: következik a „betelepülők” elleni védekezés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2de449f5-e540-41c8-80bf-9a91c4fc5c72","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A gép kigyulladt.","shortLead":"A gép kigyulladt.","id":"20250417_kenyszerleszallas-usa-nyul-hajtomu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2de449f5-e540-41c8-80bf-9a91c4fc5c72.jpg","index":0,"item":"e13b022f-6c20-4624-9d32-ca6ce493f038","keywords":null,"link":"/elet/20250417_kenyszerleszallas-usa-nyul-hajtomu","timestamp":"2025. április. 17. 14:51","title":"Kényszerleszállást hajtott végre egy utasszállító az USA-ban, mert nyúl került a hajtóműbe – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4047771f-4e4c-438c-9cb2-735189ca41d5","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.","shortLead":"Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen...","id":"20250417_hvg-e-bicikli-senior-biciklizes-e-bringa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4047771f-4e4c-438c-9cb2-735189ca41d5.jpg","index":0,"item":"a3538cc3-62df-42ca-9ed7-d692bc4f8784","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-e-bicikli-senior-biciklizes-e-bringa","timestamp":"2025. április. 17. 19:30","title":"Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f5785d6-82e7-40e1-930c-8c30150f6b2d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az énekesnő Nagypéntek reggelén posztolt arról, hol volt a Kaleta-botrány idején és miért nem ment el az influenszer-tüntetésre. ","shortLead":"Az énekesnő Nagypéntek reggelén posztolt arról, hol volt a Kaleta-botrány idején és miért nem ment el...","id":"20250418_Toth-Gabi-Bennem-keresitek-a-hibakat-es-nem-foglalkoztok-a-valodi-bunosokkel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f5785d6-82e7-40e1-930c-8c30150f6b2d.jpg","index":0,"item":"27f236b0-9aa3-49ac-9d9e-94855b146064","keywords":null,"link":"/elet/20250418_Toth-Gabi-Bennem-keresitek-a-hibakat-es-nem-foglalkoztok-a-valodi-bunosokkel","timestamp":"2025. április. 18. 09:41","title":"Tóth Gabi: „Bennem keresitek a hibákat és nem foglalkoztok a valódi bűnösökkel”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ab2bde1-55fe-44c0-9af1-7e47096087e0","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az ítélet a Google második nagy versenyjogi veresége kevesebb mint egy éven belül.","shortLead":"Az ítélet a Google második nagy versenyjogi veresége kevesebb mint egy éven belül.","id":"20250417_Google-reklamok-birosag-USA-Trump-monopolium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ab2bde1-55fe-44c0-9af1-7e47096087e0.jpg","index":0,"item":"d0ae51fa-6f4b-4cfd-b7a3-4884b2b3235e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_Google-reklamok-birosag-USA-Trump-monopolium","timestamp":"2025. április. 17. 21:09","title":"Washington feldarabolná a Google-t, az amerikai bíróság szerint illegális reklámpiaci monopóliumot tart fenn a cég","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"804081b9-001e-4b5b-a1a9-07b1fe2fe8d0","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A sofőrök maximum 12 órát vezethetnek egyhuzamban, utána legalább 6 órára lekapcsolja őket a rendszer.","shortLead":"A sofőrök maximum 12 órát vezethetnek egyhuzamban, utána legalább 6 órára lekapcsolja őket a rendszer.","id":"20250417_uber-vezetesi-idokorlat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/804081b9-001e-4b5b-a1a9-07b1fe2fe8d0.jpg","index":0,"item":"32016dea-868f-4818-87ce-7f943d3a592d","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_uber-vezetesi-idokorlat","timestamp":"2025. április. 17. 11:12","title":"Az Uber vezetési időkorlátot vezet be Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Mol eladná INA-részesedését, vagy csak a Lukoil dezinformál?
szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?
A Mol eladná a horvát INA olajipari vállalatban lévő részesedését, hogy megakadályozza az osztrák OMV csoport további részvényvásárlását – írta az osztrák Wirtschaftsblatt jól értesült horvátországi üzleti körökből származó információkra hivatkozva.
A lap szerint az üzletrész-eladás a Mol részvény-visszavásárlási akciójának tetemes költségeivel indokolható, valamint azzal, hogy az INA megvétele nem bizonyult igazán jó üzletnek: a horvát vállalatnak a hatóságilag megállapított gázárak miatt csökkent a nyeresége.
Ugyanakkor horvát elemzői vélemények szerint a Mol-nak van elég készpénze és lehetősége arra, hogy hiteleket vegyen fel részvényei visszavásárláshoz, és nincs szüksége üzletrészek eladására. A híresztelések mögött inkább az orosz Lukoilnak a Mol megszerzésére irányuló törekvése állhat – idézi a Wirtschaftsblatt a Hypo Alpe-Adria horvátországi részvénypiaci elemzőjét, az összefüggések hátterének felvázolása nélkül. A Lukoil már régóta tervezi az expanziót a térségben: Szerbiában piacvezető, vegyes vállalatot tervez a szlovén Petrollal, de az ügyletet még nem hozták tető alá.
A MOL-nak 25 százalék plusz egy részvénye van az INA-ban, a pakettet 2003-ban vásárolta 505 millió dollárért. Egyes elemzők nem tartanák szükségképpen rossz dolognak, ha a Mol eladná üzletrészét. A Mol jövőbeli nyereségtermelőnek tekintette a INA-t, a horvát kormány vonakodása miatt azonban egyelőre nem tudja növelni tulajdonhányadát, és előfordulhat, hogy beragad a jelenlegi pozíciójába. Ezért nem lenne feltétlenül negatív fejlemény, ha a Mol megválna részvénycsomagjától.
A Mol és az OMV egyesülése révén növekedne a részvényesi érték és erősebb vállalat jönne létre, amely jobban ellen tudna állni a nagy olajtársaságok felvásárlási kísérleteinek – idézi varsói keltezésű jelentésében a Templeton Asset Management ügyvezető igazgatóját, Mark Mobiust a Thomson Financial. A Templeton a Mol-részvények mintegy két százalékát tartja kézben.
„Azt javasoljuk, hogy a két vállalat vezetősége tanulmányozza alaposan egy ilyen ügylet lehetőségét” – mondta Mobius, akinek véleménye a hírügynökség szerint általában irányadó a kisbefektetők számára.
Arra a kérdésre, hogy a Mol és az OMV fúziója mit jelentene a vezető lengyel olajcég, a PKN Orlen számára, Mobius így válaszolt: „Sebezhető pozícióba kerülne, hogy enyhén fejezzem ki magamat."
Az OMV a múlt héten bejelentette, hogy 8,6 százalékkal 18,6 százalékra növelte részesedését a Mol-ban, és „baráti tárgyalásokat javasolt az együttműködésről.” A Mol visszautasította az ajánlatot és sajátrészvény-vásárlásba kezdett, Gyurcsány Ferenc miniszterelnök pedig kijelentette, hogy a kormány ellenséges felvásárlási kísérletnek tekinti az akciót, és minden lehetséges eszközzel meg fogja akadályozni.
A Mol június 29-én 449908 darab saját kibocsátású részvényt vásárolt a Budapesti Értéktőzsdén 27658 forintos átlagárfolyamon – közölte az olajtársaság a tőzsde honlapján hétfőn. A tranzakciót követően a társaság 9379116 darab "A" sorozatú valamint 578 db "C" sorozatú Mol részvényt birtokol.
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 55,03 pontos emelkedéssel, 28 984,76 ponton zárt hétfőn. Az előző kereskedési napi záró értékhez képest ez 0,19 százalékos emelkedés.
A legnagyobb orosz olajcég, a Lukoil a következő évtizedben 100 milliárd dollárt tervez kitermelésének és finomítókapacitásának bővítésére fordítani, beleértve felvásárlásokat is.
Külföldi és oroszországi felvásárlásokra tervez vegyes vállalatot alapítani az orosz energiaágazat két legnagyobbja: a vezető orosz olajcég, a Lukoil és a Gazprom gázmonopólium, olajipari egysége, a Gazpromneft révén. A Lukoil vezérigazgatója a Vesti 24 tv-adónak úgy nyilatkozott, hogy a vegyes vállalati szerződést rövidesen aláírják.
A Mol július 2-án megegyezést írt alá az MFB Invest Zrt.-vel 10 933 000 darab saját részvény kölcsönadásáról, mellyel az MFB befolyása 10 százalékra nő - közölte az olajtársaság kedden.
Eldőlt, hogy az orosz LUKoil olajtársaság megvásárolja az amerikai Conoco olajtársaság benzinkútjait egész Európában, azaz utóbbi magyarországi Jet benzinkútjai is az orosz vállalat kezébe kerülnek és viselik a nevét majd.
A Mol és az OTP is szerepel az amerikai Forbes magazin idei listáján, amely az árbevétel, a nyereség, a mérlegfőösszeg és a piaci érték alapján rangsorolta a világ 2000 vállalatát
A legnagyobb orosz olajipari vállalat a Lukoil több mint 400 millió dollárt fizet az amerikai ConocoPhillips tulajdonában lévő JET-kutakért – jelentette be Moszkvában Vagit Alekperov Lukoil-vezérigazgató. Az ügylet Magyarországon harminc töltőállomást érint, s így az orosz cég megkétszerezi magyarországi jelenlétét.