szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A világ vezető médiavállalkozása, az amerikai Time Warner 13,4 milliárd dolláros veszteséget ír a 2008-as üzleti év után, jóllehet a 2007. évet még 4,4 milliárd dolláros nyereséggel zárta.

A vállalkozást elsősorban a hirdetési bevételek csökkenése sújtotta, ez a kiadói üzletágban elérte a 13 százalékot. A Time Warner érdekeltsége egyebek között a Time című amerikai magazin kiadója, az AOL internetes keresőprogram, a Warner Brothers filmstúdió, a CNN televízió és a HBO fizetős médiacsatorna is.

A cég még kedden közölte, hogy árbevétele a múlt évben mindössze 1 százalékkal nőtt, 47 milliárd dollárra.
Az éves veszteség oka elsősorban a jelentős összegű, 24,2 milliárd dolláros leírás, amiből az utolsó negyedévben 16 milliárdos veszteség lett. A tavalyi negyedik negyedévben már a bevételek is csökkentek: 3 százalékkal 12,3 milliárd dollárra.

2007-ben a cég üzemi eredménye 12,9 milliárd dollárra nőtt, 17 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbi 11,0 milliárdot. Bevételei 46,482 milliárd dollárra nőttek az egy évvel korábbi 43,690 milliárdról.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Tech

A Warner Music kivonja zenés videóit a YouTube-ról

A Warner Music kiadó felszólította a YouTube videoportált, hogy az általa foglalkoztatott zenészek klipjeit távolítsa el a honlapról, miután megszakadtak a szerződéskötésről folytatott tárgyalásaik.