szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Metro AG, a legnagyobb német – s a világon is az első öt közé tartozó –kereskedelmi konglomerátumot kézben tartó holding kedden 100 millió eurós veszteséget jelentett adó után az első negyedévről. A tavalyi első negyedben 15 millió euró volt a hiány ebben a rubrikában. Az elemzők azonban csak 37 milliós veszteséget vártak.

„A kiskereskedelem nem tud lekapcsolódni a világméretű recesszióról” – írták az időközi beszámolóban. A további romlást a tavalyinál sokkal gyengébb kelet-európai valutákkal és az átszervezési költségekkel is magyarázták.

Erre az évre „kevésbé dinamikus” bevételi és eredményalakulást várnak, és hozzátették, hogy megbízható előrejelzés nem adható a makrogazdasági bizonytalanság miatt. Megerősítették, hogy középtávon évi 6 százalékos bevételnövekedést akarnak elérni.

Ettől egyelőre bőven el vannak maradva, de az általános helyzethez képest a cég még egész jól tartja magát, amennyiben naptári és valutaárfolyam-különbségektől megtisztítva a nettó bevétel 3,6 százalékkal nagyobb volt az első negyedben az egy évvel azelőttinél. Kiigazítások nélkül a bevétel 15,2 milliárd euró volt az első negyedévben, 2,3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 15,55 milliárdnál. Az elemzők 15,1 milliárdot vártak most.

Üzemi szinten még megmaradt az eredményesség: az üzemi eredmény 51 millió euró volt, de 70 százalékkal kevesebb a tavalyi első negyedévi 166 milliónál. Az elemzők 106 millióra számítottak most.

Már tavaly is mindenütt lassult az eladások növekedése, de a kelet-európai forgalom még továbblendítette a céget az év jelentős részében. Ezt is elrontotta azután a térségi valuták gyengülése.

Tavaly Magyarországon 2 százalékkal mintegy 218 milliárd forintra növelte nettó árbevételét a Metro a Cash and Carry üzletágban. A Metro Kereskedelmi Kft. 1993 óta működik Magyarországon, 13 áruházában 2600 munkavállalót alkalmaz.

A Metro cégcsoporthoz a Metro Cash and Carry áruházakon kívül a Real, a Media Markt, a Saturn és a Galeria Kaufhof áruházak tartoznak. A Metro 32 országban 2200 üzletet tart fenn 300 ezer dolgozóval. Tavaly a teljes Metro csoport adózott eredménye több mint 50 százalékkal csökkent, 403 millió euróra a 2007-es 825 millióról. A bevételt 2008-ban még egy részleg, a Galeria Kaufhof áruházak kivételével növelni tudták, átlagosan 6 százalékkal, a leginkább a Real hipermarketekben, Media Markt üzletágban és a Saturn üzletekben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Váratlan fordulat: nőtt a kiskereskedelmi forgalom az USA-ban

A vártnál kedvezőbben alakult a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban januárban, miután hét hónap óta először emelkedett az értékesítés: 1 százalékkal, miközben elemzők 0,8 százalékos csökkenésre számítottak – tette közzé csütörtökön a kereskedelmi minisztérium.

MTI Gazdaság

A válság durván megtépázza a kiskereskedelmet

A két éve tartó kiskereskedelmi fogyasztás-csökkenés mértéke az idén nagyobb lehet az eddigi 2-3 százaléknál, 2009-ben legalább 250-300 milliárd forint visszaesés várható az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint. Az AC Nielsen kutatása pedig már az eddigi veszteségeket is számszerűsítette.

MTI Gazdaság

A hasunkon nem spórolunk

A kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2009 januárjában 2,8 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakitól, a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az eladások volumene az előző havihoz képest lényegében nem változott – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.

MTI Gazdaság

Zsugorodó kiskereskedelem: az iparcikküzleteknek annyi

A kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2009. februárban 3,2 százalékkal, az év első két hónapjában 3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakaihoz képest – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.

MTI Gazdaság

Még nem győzték le a hipermarketek a kisebb üzleteket

Továbbra is kiemelkedő szerepet töltenek be a kisebb üzletek a hazai élelmiszerek kereskedelmében: a GfK közvélemény-kutatásában 2004 óta most először említették a vásárlók nagyobb arányban a kisebb önkiszolgáló üzleteket a hipermarketekkel szemben olyan vásárlási helyszínként, ahol a legtöbb pénzt költik élelmiszerekre.