szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Saját márkás termékeinek bevezetésétől ugyan bővülést vár az Auchan Magyarország Kft., ez azonban a cég vezérigazgatója szerint nem tudja majd ellensúlyozni a válság miatti forgalomcsökkenést.

A cég várakozásai szerint rövidtávon a forgalom mintegy 10 százalékát a saját márkás termékek adják majd. Az elmúlt évben a francia tulajdonú hipermarket lánc forgalma elérte a 244 milliárd forintot.  Jean-Paul Filliat a cég csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján elmondta: az Auchan nem adta fel a tervét, hogy Budapest és három vidéki nagyváros mellett még nyolc nagyvárosban nyisson hipermarketet, de hogy mikor, az a gazdasági helyzettől függ. "Az biztos, hogy 2010-ben nem nyílik új Auchan hipermarket" - mondta.

Az idei évre prognosztizált forgalomcsökkenés mértékét a vezérigazgató nem számszerűsítette. Rákóczi János, az Auchan saját márkás termékek beszerzésével megbízott igazgatója elmondta, hogy három hónapja, tesztjelleggel már mintegy 300 saját márkás termék van az Auchan áruházaiban, és számuk az év végére eléri a nyolcszázat. Hozzátette: a saját márkás termékek döntően élelmiszerek, és az alapvető élelmiszereket -  ami Magyarországon előállítható - mindenképpen magyar beszállítóktól vásárolják.

Alain Cappannelli országos beszerzési és logisztikai igazgató szerint a Magyarországon előállított saját márkás termékek exportjára is jó lehetőségek mutatkoznak az Auchan csoporton belül.

Az ACNielsen Piackutató legutóbbi adatai szerint az idei év első felében 165 milliárd forintot ért el Magyarországon a saját márkás termékek forgalma, ami 10 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!