szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) törvény legutóbbi módosítása jelentős lépés az ügyfelek anyagi érdekeinek védelme, a gazdaság fehérítése irányába – közölte az Autós Nagykoalíció.

Az autósok érdekvédelmi szervezete a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) a 2010. április 1-től hatályos, a gépjármű felelősségbiztosítással kapcsolatos kártérítéssel, illetve a javítási munkákkal összefüggő jogszabályokkal kapcsolatban tett nyilatkozatára reagált. A Mabisz úgy vélte: a jogszabály sérti az ügyfelek érdekeit.

Az Autós Nagykoalíció szerint a jogszabály megteremti annak a lehetőségét, hogy az ügyfelek kártérítése ne lehessen kevesebb, mint amennyi a gépjármű szakszerű javításához szükséges. Így méltányos kártalanítást biztosít az ügyfeleknek akkor is, ha a gépjárművet nem javítják meg.

Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke a közleményben hangsúlyozza: a jogszabály ellene hat annak a gyakorlatnak, amikor a biztosító társaságok nyereségének növelése az ügyfelek kárára történik. Utalt arra, hogy a tájékozatlan ügyfeleket a gyorsított kárrendezéses ajánlattal jelentősen kisebb kártérítésben részesítik, mint amit az ügyfelek által fizetett biztosítási díj és szerződés lehetővé tenne.

A szervezet szerint a jogszabály megakadályozza, hogy totálkárosnak minősített gépjárművek az illegális gazdaságban kezdjenek új életet. Az autósok érdekvédelmi szervezete  hangsúlyozza: a gépjármű tulajdonosok a biztosítók által kiszámolt, ajánlott és szerződött felelősségbiztosítási díjat fizetnek. A gépjármű tulajdonosok ezzel jogot szereztek arra, hogy olyan kártérítésben részesüljenek, amely elegendő az önhibán kívül keletkezett kár szakszerű, biztonságos javításához, a kár megtérüléséhez.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Kgfb-számtan: az új, teljesítmény alapú rendszer nagy drágulást hozhat – példák

Egy szabálymódosítás értelmében az autó hengerűrtartalma helyett a jövő évtől a motor teljesítménye alapján kell majd a kötelező díját megállapítani. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) szakemberei arra számítanak, hogy ez a módosítás teljesen átrendezi a kgfb-piacot, s igen erősen megnövelheti az év végi átkötési hullámot.

hvg.hu Autó

2011-től változik a kifogásolt gépjármű kárrendezés

A parlament által hétfőn elfogadott új gépjármű kárrendezési szabályok - az, hogy a bruttó összeget csak számla ellenében lehet kifizetni, illetve hogy a sérült autóról a biztosítónak kell megmondania, hogy közlekedésbiztonsági szempontból megfelelő-e - csak 2011 első napján lépnek hatályba, addig pedig még változhatnak - mondta Trunkó Barnabás, a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) főtitkára.

hvg.hu Autó

Rohamra számítanak az utolsó héten a biztosítók

Az online biztosítási alkuszok számítása szerint eddig 320 ezren váltottak online biztosítót a november elejétől tartó kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) kampányban, de a hátralévő bő egy hét alatt a teljes szám elérheti az egymilliót.

hvg.hu Gazdaság

Új helyzet: törvény szabályozza a kötelező biztosítást januártól

A biztosítás megkötésétől, és nem január első napjától számítja a biztosítás egyéves tartamát a január 1-jén hatályba lépő kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) törvény, továbbá kötelezővé teszi a kártörténeti nyilvántartást, és nem a tulajdonos, hanem az üzembentartó kötheti meg a szerződést.

MTI Gazdaság

Sarc és bürokrácia: a Mabisz bírálja a karambolos autók kötelező műszaki vizsgáját

Sérti az autósok érdekeit és jelentősen meghosszabbíthatja a kárrendezését, hogy áprilistól a biztosítóknak a kárfelvétel során közlekedésbiztonsági szempontból alkalmatlannak minősített járműveket – az üzembentartó költségére – műszaki vizsgára kell küldeniük, ezért a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) határozottan tiltakozik ellene – mondta Trunkó Barnabás, a Mabisz főtitkára.