szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

London fenntarthatósági központjában, a Crystalban bemutatták a jövő metrószerelvényeinek tanulmánytervét. A Siemes szerint az új, futurisztikus megjelenésű Inspiro járműplatform könnyebb és energiahatékonyabb is bármely más mai modellnél.

Miközben Budapesten továbbra is azt találgatjuk, hogy előbb vagy utóbb találják-e meg az illetékesek a 4-es metró megindulásához vezető utat, Londonban a Siemens már azt mutatta meg, hogy milyennek gondolja a jelen technikai lehetőségeit maximálisan kihasználni képes, közeljövőbeli metró járműveit. Az Insiro alakja akár a futurizmus fénykorában megrajzolt gőzmozdonyoké, vagy még inkább a scifi filmek kis, szivar alakú magánűrhajói – pedig a német cég dizájnerei csak a metropoliszok igényeit figyelembe véve engedhették el a fantáziájukat.

A nagy forgalmú városok igényeinek megfelelően egy környezetbarát és kényelmes nyilvános közlekedési eszközt terveztek – és hova máshova, mint a metró európai bölcsőjének számító Londonba. Pláne, hogy az Egyesült Királyság fővárosa napirendre vette, hogy korszerűsíti földalatti flottáját, és ezért hajlandó több milliárd fontot is áldozni. Az Inspiro egy lehetséges vízió a londoni Underground számára. 

Kattintson galériánkért!
Siemens

Inspiro metróvonatok közel ötödével könnyebbek a hagyományos földalattiknál, és harmadával kevesebb energiát fogyasztanak el azoknál. A Siemensnél azonban arra is ügyeltek, hogy a szerelvények első építéséhez felhasznált anyagok zöme környezetbarát és reciklálható legyen. A tervezők nagy súlyt helyeztek az ergonómiára, az ajtókat pl. különösen szélesre tervezték, hogy a ki-beszállás kényelmesebb lehessen. A tágas vonatbelsőben az utasok szabadon bejárhatják az egész vonatot, mivel nincsenek szakaszhatárok. A világítás természetesen kizárólag LED fényforrásokat használ. A metrószerelvény teljesen automatikusan, vezető nélkül működik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!