szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálja a Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL) reklámidő-értékesítésekor folytatott gyakorlatát január 1-jétől kezdődően - erősítette meg pénteken a hivatal. Közölték azt is, hogy az eljárás nincs összefüggésben a Vajna-csoport TV2 feletti irányításszerzéséhez kapcsolódóan lezárult eljárással.

A GVH még 2014 végén piaci jelzés és nyilvános információk alapján észlelte, hogy az országos televíziós reklámpiac meghatározó szereplőjének számító M-RTL 2015-től csomagban, úgynevezett közös csatorna átlagáron (SAP+) értékesíti az RTL Klub és az RTL3 csatornákat a hirdetőknek.

Arról is értesítették őket, hogy az M-RTL emellett részesedésvállalások elfogadásához köti a kedvezőbb hirdetői pozíciót, ami alkalmas lehet a verseny torzítására az országos televíziós reklámpiacon.

A GVH szerint a társaság magatartása sértheti a versenytörvény és az Európai Unió működéséről szóló szerződés gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalmára vonatkozó egyes rendelkezéseit, ezért június 15-én versenyfelügyeleti eljárást indított az M-RTL ellen, és vizsgálja a reklámidő-értékesítésekor folytatott gyakorlatot.

A hatóság közölte, a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette.

Az eljárás a tények tisztázására, ezen keresztül a feltételezett jogsértés elkövetésének bizonyítására irányul, az eljárás lefolytatására 6 hónap áll rendelkezésre, amely az ügy bonyolultságától függően két alkalommal, 6-6 hónappal meghosszabbítható – közölte még a GVH.

A versenyhivatal szerint hasonló aggályok már megfogalmazódtak korábban is, akkor a GVH a 2011. december 19-én kelt határozatában – az érintett csatornák reklámidejének elkülönült értékesítésére vonatkozó – kötelezettségvállalás mellett engedélyezte az M-RTL irányításszerzését az IKO Televisions Kft. felett.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!