szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Visszafogja termelését az Opel és a Volkswagen a brit kilépési tervek miatt. Ez ötezer munkást érint az Opelnél és húszezret a Volkswagennél Németországban. A népszavazás után az angol font árfolyama jelentősen csökkent és ez megnehezíti az eurozónás exportőrök dolgát.

Ha nem emelnek árat, akkor veszteség éri őket. Ha igen, akkor kiszorulnak a piacról.  A Corsa a második legnépszerűbb autó Nagy-Britanniában. A nálunk ismert Opel Corsát Vauxhall Corsaként ismerik a szigetországban. A Russelheimben és Eisenachban gyártott háromajtós Corsa a felét teszi ki a cég eladásainak Nagy-Britanniában. A Vauxhall és az Opel az amerikai General Motors tulajdona évtizedek óta. A hetvenes években a gyártási technológiát is egyesítették. A német gyárak nem elbocsátással oldják meg a problémát, hanem a munkaidő és a munkabér csökkentésével.


Az Opelnél számszerűsítették a Brexit várható veszteségét. 305 millió font jött ki az első menetben. A népszavazás után sokan recessziót jósoltak. Ez alaposan visszavetheti az autóeladásokat. Pedig idén 2,7 millió kocsit akartak eladni Nagy-Britanniában. Ez hétszázezerrel lenne több. mint tavaly. Ezt a nyereséget vinné el a Brexit. Egyelőre senki sem tudja, hogy a fogyasztók hogy reagálnak a brit kilépésre. Az autókereskedők egyelőre nem jeleztek komolyabb visszaesést. Persze a nyár az autóeladások szempontjából nem meghatározó. Statisztika még nincs arról, hogy az autóeladások hogy alakulnak majd

Nagy-Britanniában. Theresa May miniszterelnök mindenesetre megerősítette: idén nem nyomja meg a kilépés gombját. Egyelőre tehát csak a font értékének csökkenése befolyásolja a nagy német autógyárak döntését. Ha Nagy-Britannia kiválik az 500 milliós európai piacból, az mindenképp döntő fordulat lenne ezen a téren is. London ezt mindenképp szeretné elkerülni. Kérdés, hogy mit szól ehhez Brüsszel? Merkel kancellár, Hollande elnök és Renzi miniszterelnök egy kis olasz szigeten vitatja meg ma az EU jövőjét. Az egyik fő téma a Brexit.

Baj van a Volkswagennél, leállították a Golf gyártását

Vitába kerültek a két legnagyobb beszállítóval, 12 milliárd forintnál is több lehet a káruk.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!