szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Már most el akarja kezdeni a 2020-as béremelés megtárgyalását az Egységes Közlekedési Szakszervezet, 15 százalékról indulhat az alkudozás.

A BKV-nál hivatalosan még nem téma a jövő évi béremelés, de az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ), már most kezdeményezi az egyeztetések megnyitását. Idén 15 százalékos emelésről indítanák a tárgyalásokat - írja az mfor.hu.

Naszályi Gábor, az EKSZ elnöke azért tartja indokoltnak a tárgyalások mielőbbi megkezdését, hogy a munkavállalók ne nyáron jussanak hozzá a bérkülönbözethez, mint az korábban előfordult.

A szakszervezeti vezető arról is beszélt a lapnak, hogy attól tartanak, ha a cégvezetés az idén sem hajlandó többet adni, akkor újabb elvándorlási hullám kezdődhet, és súlyos milliárdokat költhet a cég új sofőrök kiképzésére. A létszámhelyzet a járművezetők körében javult, viszont más területen, például a karbantartóknál továbbra is súlyos hiány van és bérfejlesztés nélkül tovább romolhat a helyzet.

Naszályi szerint a cégvezetés alacsony fizetési hajlandóságát az jelzi, hogy a kánikulapénzről is hallgatnak, elméletileg szeptember 30-ig meg kell állapodni annak a kifizetéséről.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Kaufmann Balázs - Serdült Viktória Itthon

Budapest hőségriadó idején: 36 fok kint, 40 fok a BKV buszain

Huszonöt fok felett már kötelező bekapcsolni a légkondit a BKV-s buszokon, ehhez képest előfordul, hogy az utastérben melegebb van, mint a belvárosi aszfalton. A szakszervezet becslései szerint a legmelegebb napokon csak a buszok 20 százaléka üzemel előírás szerint, a sofőrök pedig gyakran 8-9 órát ülnek a felforrósodott fülkében. Nekiindultunk a városnak, és videón is megörökítettük, milyen az év egyik legmelegebb napján tömegközlekedni a fővárosban.

Kovács Gábor Gazdaság

Segélykiáltással ér fel a BKV éves jelentése

Jóval több kimaradás és baleset volt a BKV-nál 2018-ban, mint a megelőző évben, ebben a munkaerőhiány és a járművek elöregedése is szerepet játszott. A villamosok átlagéletkora például majdnem 35 év. A cég emiatt jóval kevesebb szolgáltatási díjat kapott a kelleténél. 2019-re 15 milliárd forintos veszteséget várnak.