szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Rekordbevételt ért el a Chanel – természetesen még a koronavírus előtt. Az idei adatokkal kapcsolatban már nem olyan optimisták.

Közel 12,3 milliárd dollár volt a Chanel bevétele 2019-ben, ez közel 10 százalékkal több, mint a 2018-as eredményük – írta a Business of Fashion. Ebből 3,5 milliárd dolláros profitot könyvelhettek el, ami 17 százalékkal több, mint az előző évben.

A luxusipart egyre erőteljesebb konglomerátumosodás jellemzi, ami alól néhány márka képez csak kivételt: ezek egyike a Chanel. Az, hogy a francia luxusmárka egyáltalán közzéteszi a pénzügyi beszámolóját, már csak azért is hírértekű, mert a mai napig családi kézben, a rendkívül diszkrét Wertheimer família tulajdonában van a cég. Csupán 2017-ben kezdtek el adatokat közölni a pénzügyi helyzetükről.

Azt persze nem árulták el, hogy termékkategóriánként hogyan oszlik meg az eredmény, hiszen a márka a ruhák mellett cipőket, táskákat és más kiegészítőket is kínál.

Annyit azonban elárultak, hogy ékszerek és az órák eladásai is két számjegyű növekedést mutattak, a cég parfümjeinek és szépségápolásai termékeinek (vélhetően ezek a kategóriák hozzák a legnagyobb bevételt a cégnek) tavalyi eladásait pedig egyenesen robusztusnak nevezte a cég a lapnak.

A siker egyik kulcsa a szakértők szerint a Chanel új művészeti vezetője, Virginie Viard, aki a 2019 februárjában elhunyt elődjének, Karl Lagerfeldnek a helyét vette át. Bár a kritikusok szívébe nem lopták be magukat a kreációi, az eladásokban azonban már kifizetődött a tervezőváltás.

Bár hagyományosan a luxusmárkákat válságállónak tartják, már csak azért is, mert eredetileg a felsőosztály tagjai közül kerültek ki a vásárlóik, akik anyagi helyzetén a pénzügyi válságok sem változtattak jelentősen, ez már nem állja meg a helyét. Ugyanis az elmúlt évtizedekben és években egyre inkább nyitottak a különböző piacok és az alacsonyabb jövedelmű célcsoportok felé is – így azonban a luxusmárkák is egyre kiszolgáltatottabbá váltak.

A Chanel a jövőt illetően nem túl derűlátó: a cég pénzügyi igazgatója, Philippe Blondiaux szerint nem csak nehéz 3 vagy akár több hónapnak, de két kemény évnek néznek elébe.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!